!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Napraat Nürburgringmeeting
« Gepost op: 11 oktober 2015, 22:03:23 »
Korte samenvatting van de dag, wachten, in de file rijden en nog langer wachten  :rolleyes: ;D

's-Ochtends om half 8 afgesproken met Tim om samen op te rijden naar de Nordschleife. Nog ff volgooien en kwartiertje later waren we op weg.




Rekening gehouden met drie uurtjes reistijd, maar Tim weet het gaspedaal ook wel te vinden, dus na twee en half uur waren wel al in Adenau  :13:. Daar was al duidelijk dat de baan nog niet open was door de mist die er nog hing. Doorgereden naar de grote parkeervlakte bij de ingang om te wachten op de anderen.





Ondertussen was er al weer aardig wat exotische spul te bewonderen.






Het was best druk  :rolleyes:



Om half elf ging de baan open, dat duurde welgeteld dertig minuutjes voor de eerste sluiting van de dag een feit was. Omdat de baan nog dicht was besloten naar Brunnchen te rijden om vervolgens daar even wat te lunchen ook.



Inmiddels was de baan weer open, het sein voor Tim om in te stappen en weer naar de ingang te rijden voor een rondje, ik stapte bij hem in op de passagiersstoel. Het was super druk richting de rotonde, we waren er bijna en Tim was er helemaal klaar voor.



En daar ging de toeter, Sperrung! Hup weer de parkeervlakte op en beneden geparkeerd zodat we snel weer op weg konden richting de ingang als de baan weer open ging. Dat duurde dus twee uur! Maar uiteindelijk toch gelukt en Tim heeft zijn eerste rondje kunnen maken! Weer terug gereden naar Brunnchen naar de rest. Die hielden het verder logischerwijs voor gezien, want alweer was de baan gesloten door een ongeluk. Tim en ik besloten toen ook maar weer te gaan, nog even mijn auto ophalen die nog boven bij de ingang op de parkeervlakte stond en op weg naar huis. De terugweg hebben we een stuk langer over gedaan, het was best druk op de A61....Anyway, weer goed thuis gekomen en mooie dag gehad! Volgend jaar natuurlijk weer  :great:
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Napraat Nürburgringmeeting
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2015, 00:13:29 »
 :great:
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 24 maart 2024, 21:56:18
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2015, 07:06:33 »
    Je weet het netjes samen te vatten Frankie.


    Ik zal ook nog even wat foto`s plaatsen, maar dat zal niet eerder als dinsdag avond worden.


    Super vermaakt mannen, maar druk was het wel, af en opritten ook van de parkeerplaatsen, maar ook terug stau stau  :021:

    Wel super om eens mee te maken, had niet verwacht dat de meesten daar gewoon zo dat pedaal vloeren, terwijl die vangrails altijd heel dicht op de baan staan.  Jammer dat het zo druk was, want had anders zelf wel een (rustiger ) rondje willen rijden.


    Iedereen bedankt !!

    Nu Giulietta Perla Moonlight

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2015, 10:31:49 »
    Ja ze rijden best door he  ;D

    Tim staat er mooi op ook:

    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2015, 15:24:35 »
    Zooo. Was weer eens goed druk daar.
    Ik ging vaak op een doordeweekse dag vanwege de drukte.
    Heb er nu alweer een paar jaar niet zelf meer gereden.

    Maar het blijft gaaf om daar rond te kijken of in de omgeving rond te touren.
    Trouwens supermooie 156.

    En is die 4c van RSR gewoon te huren ??? :c029:

    Volgende keer toch ook mee.
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2015, 16:15:03 »
    Je kunt die 4C wel huren, maar niet voor op de Ring helaas.  :rolleyes:

    Volgende keer gewoon meegaan, het was nu uitzonderlijk, want het waren de Green Heel Driving days, begon vrijdagavond en is vandaag ook nog de hele dag. En dat ook nog eens aan het einde van het seizoen, staat garant voor drukte.

    Het is ook een beetje dubbel, want op deze dagen is er wel super veel moois te zien, dat is doordeweeks weer wat minder.
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2015, 17:53:55 »
    Ja je hebt helemaal gelijk.
    In de weekenden is er veel mooi en apart spul aanwezig.
    Ik heb nog twee foto's uit de "oude" doos.

    Mijn ringbakkie de 205 1.9 gti.



    En met mijn 156 op de ring.

    *

    brinkerik
    1.817

    • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:47:27 »
    Ja ze rijden best door he  ;D

    Tim staat er mooi op ook:



    dat is Frankie,  met de STIG     :sign0098:
    Nu Giulietta Perla Moonlight

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
    *

    ExTaxi
    868

    • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
    • *****
      - Super Alfist
      • http://www.autopics.nl
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2015, 23:19:20 »
    nu ben ik echt geen fan van de 156, maar dit vind ik echt een gaaf apparaat!
    (klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
    volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2015, 13:05:59 »
    Redelijk zeldzaam ook want het is een Selespeed. Staan er geloof ik 4 op NL kenteken momenteel.
    *

    Dijkstra
    135

    • Type Alfa: Giulietta exclusive tct
    • ***
      - Alfist
    Re: Napraat Nürburgringmeeting
    « Reactie #10 Gepost op: 28 november 2017, 10:43:15 »

    En is die 4c van RSR gewoon te huren ???



    Grappig om te lezen.
    In 87 ben ik lid van de varln geworden en we hadden ieder jaar een kampeer weekend op de ring.
    Onze vrienden club vond dat niet genoeg dus wij gingen een paar jaar iedere vakantie 3 weken camperen, hoorde van een vriend al dat Ron (rsr) tegenwoordig een van de grootste verhuurders is maar toen had hij ook al leuk spul.
    Een van onze vrienden club was de eerste die onder de 10 min ronde tijd dook met een gtv 6
    Dat was toen het doel dus duurde niet lang voordat dat iedereen van ons clubje onder de 10 zat.
    Ron kwam een keer langs en is een paar keer mee geweest met een paar en heeft zich daarna nog in een heel rap tempo de ring eigen gemaakt.
    Ik moet nog wel een video hebben dat hij ronde in een lancia delta doet. Mooie tijd was dat.
    Ex Alfa's Sud sprint 1978, 33 1.3 1987, 75  2.0 twin spark 1988, 33 1.7 qv 1991, gtv 6 1981, 155 2.0 td 1993, 147 1.6 2001