!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #45 Gepost op: 7 november 2016, 21:10:19 »
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 13:48:37
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 13:48:37


 :c029:

Dat is als ik het zachtjes uitdruk een heel erg indrukwekkend resultaat met alleen een chip! Weet je zeker dat er niet meer aangepast is? Ik heb inmiddels wat grafieken over elkaar gelegd van wat ik her en der op het grote bos internet gevonden heb, en jouw vermogenskromme heeft erg veel weg van een QV waarbij in ieder geval de complete uitlaatlijn vanaf de turbo vervangen is. Juist met de standaard downpipe kakt het vermogen bij ca 5250-5500 rpm in, terwijl die van jouw piekt op ca 6000 rpm?

Met welke brandstof heb je gerold?

*

ArjanB
1.992

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #46 Gepost op: 7 november 2016, 21:16:16 »
of in ieder geval andere downpipe?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #47 Gepost op: 7 november 2016, 21:22:16 »
Citaat van: Sander op  7 november 2016, 21:10:19
Citaat van: Sander op  7 november 2016, 21:10:19
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 13:48:37
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 13:48:37


 :c029:

Dat is als ik het zachtjes uitdruk een heel erg indrukwekkend resultaat met alleen een chip! Weet je zeker dat er niet meer aangepast is? Ik heb inmiddels wat grafieken over elkaar gelegd van wat ik her en der op het grote bos internet gevonden heb, en jouw vermogenskromme heeft erg veel weg van een QV waarbij in ieder geval de complete uitlaatlijn vanaf de turbo vervangen is. Juist met de standaard downpipe kakt het vermogen bij ca 5250-5500 rpm in, terwijl die van jouw piekt op ca 6000 rpm?

Met welke brandstof heb je gerold?

Dit resultaat heeft mij ook heel erg verrast moet ik zeggen dit had ik niet verwacht. Alles is gewoon standaart aan de auto tot zover ik het weet. Enige verschil kan misschien aan de brandstof zitten er zat namelijk bp98 in.

Iemand misschien een idee hoe dit kan? +60pk +100Nm
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #48 Gepost op: 7 november 2016, 21:38:17 »
Octaan getal scheelt zeker, maar niet zoveel.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #49 Gepost op: 7 november 2016, 21:40:15 »
Combinatie van goede brandstof (98 van BP is vrij goed spul dacht ik) en een omgevingstemperatuur van een graadje of 10 scheelt natuurlijk wel wat. Maar niet zoveel lijkt me. Misschien moet je toch eens onder je auto kijken of je daar niet een mooie downpipe ziet zonder kat ;D Maar wel super interessant natuurlijk om eens uit te zoeken waar dat precies vandaan komt.

Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:

- Een standaard 235pk (op papier) QV;
- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);
- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.

Vermogenskromme:



Koppelkromme:



Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz).

Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade.

Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt ;D
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #50 Gepost op: 7 november 2016, 21:42:26 »
Mijn nieuwe QV, getuned door een Deense tuner piekt naar mijn gevoel ook pas bij 6000 toeren.  Daarna klapt ook vrij snel de toerenbegrenzer er in.
Zal zsm ook een vermogensrun doen!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #51 Gepost op: 7 november 2016, 22:06:38 »
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #52 Gepost op: 7 november 2016, 22:08:50 »
Helaas zien wij geen foto..
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #53 Gepost op: 7 november 2016, 22:17:05 »
Hee hee eindelijk gelukt. Ik weet niet of deze wat zegt.

Nog een
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #54 Gepost op: 7 november 2016, 22:19:16 »
 :great:  nu zie ik een foto ;)

Maar, geen specifieke Juul kennis bij mij, dus ik wacht ook even op de QV  mannen.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

serge155
2

  • Type Alfa: alfa 155 2.0 16v racer
  • *
    - Startende Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #55 Gepost op: 8 november 2016, 00:14:39 »
Hi Jongens ,

De beschreven Revlimit qv is een  tct die valt niet goed te meten onder de +-3200trn omdat de Tct wil terug schakelen als je vol gas geeft.
Denk wel dat op de straat de Revlimit auto de snellere is zeker als het gaat van bv 60 naar 160 of 100 naar 200 .
Veel vermogen en koppel op hoge toeren pak je snelle tijd mee.

Groetjes serge
 
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #56 Gepost op: 8 november 2016, 06:31:11 »
Ik zie dat die brera het opgegeven vermogen niet haalt, dat is jammer
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #57 Gepost op: 8 november 2016, 06:42:27 »
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #58 Gepost op: 8 november 2016, 08:53:57 »
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 22:17:05
Citaat van: Ebuzz op  7 november 2016, 22:17:05
Hee hee eindelijk gelukt. Ik weet niet of deze wat zegt.

Nog een


Standaard.
Re: Napraat: rollenbankmeeting Tunex 5 november 2016
« Reactie #59 Gepost op: 8 november 2016, 08:59:48 »
Citaat van: Sander op  7 november 2016, 21:40:15
Citaat van: Sander op  7 november 2016, 21:40:15

Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:

- Een standaard 235pk (op papier) QV;
- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);
- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.

Vermogenskromme:



Koppelkromme:



Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz).

Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade.

Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt ;D

Zet de mijne er ook even in  ;D