!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Heb mijn filmpje af en op youtube gezet:https://youtu.be/_kKjqsfO9j0Mijn chart:
98 en met de Supersprint lijn. De latere 240pk versie heeft bovenin sowieso wat meer adem dan de 235pk trouwens.
Overigens belangrijk: de omstandigheden waren ideaal voor de runs. Een omgevingstemperatuur van ongeveer 10 graden (de meeste inlaattemperaturen zaten tussen de 12 en 16 graden!) en een hoge luchtvochtigheid (65%). Beter voor een hoog vermogen kun je volgens mij niet krijgen.
Citaat van: Sander op 7 november 2016, 21:40:15Citaat van: Sander op 7 november 2016, 21:40:15Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:- Een standaard 235pk (op papier) QV;- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.Vermogenskromme:*grafiek*Koppelkromme:*grafiek*Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz). Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade. Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt Zet de mijne er ook even in
Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:- Een standaard 235pk (op papier) QV;- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.Vermogenskromme:*grafiek*Koppelkromme:*grafiek*Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz). Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade. Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweest
Citaat van: Fons op 8 november 2016, 20:36:24Citaat van: Fons op 8 november 2016, 20:36:24Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweestDat klopt. Maar volgens mij ondervind de 2.2 jts door de jaren heen wel wat vermogensverlies.
Citaat van: alfata op 10 november 2016, 10:29:02Citaat van: Fons op 8 november 2016, 20:36:24Citaat van: Fons op 8 november 2016, 20:36:24Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Citaat van: brinkerik op 8 november 2016, 06:42:27Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweestDat klopt. Maar volgens mij ondervind de 2.2 jts door de jaren heen wel wat vermogensverlies.Ik heb ook begrepen dat de JTS motoren er om bekend staan dat ze het af fabriek opgegeven vermogen niet te halen, tel daar bij op dat we nu 10 jaar verder zijn en het lijkt me een prima resultaat.