Club Alfa Romeo
Meetings => Afterparty van afgelopen meetings => Topic gestart door: ducati 1098 op 5 november 2016, 15:51:54
-
net terug van de rollerbankmeeting Tunex
leuke opkomst en goed georganiseerd complimenten voor alfata.
Tunex ook bedankt voor de hapjes en drinken en zeker een mooi en verzorgd bedrijf weten wel waar ze overpraten en gaven graag uitleg
ook leuke uitkomsten op de rollerbank bij de ene viel het tegen maar bij sommige zeer goede waardes.
jeroen
-
Aan de heren die deze dag hebben georganiseerd: :PDT_Armataz_01_37:
Aan de leden die aanwezig waren: :-*
Hartelijk dank voor deze gezellige, smakelijke en informatieve dag.
Graag tot een volgende keer.
:)
-
En ook weer thuis.
252pk, 396NM als uitkomst, lekkerrrr
leuke dag gehad, alleen wel zere voeten van het lange staan.
(http://i717.photobucket.com/albums/ww176/AdZ-1000/Tunex%205-11-16_1.jpg)
Ad
-
Ben wel benieuwd naar alle grafieken.
-
vandaag naar mn tweede alfa meeting geweest, maar voor het eerst bij een tuningbedrijf, en erg leuk om mee te maken, aardige mensen, ook van tunex, en best weer wat bijgeleerd vandaag, volgend voorjaar wil ik mn mito t-jet sport ook laten tunen met een voor en na meting, tunex lijkt me ok, maar iets dichter in de buurt lijkt me wel welkom, vooral als je nog 1 x terug wilt omdat t bijvoorbeeld nog niet helemaal naar je zin is, dus wie goede ervaring heeft in de buurt van andel (tussen gorinchem en den bosch in) graag melden, gr Henk.
-
Super gezellige dag gehad.
Jaar terug, met de 147 club was ik de slemiel met 169 pk maar nu :098: :098: .... :13:
(http://i748.photobucket.com/albums/xx129/brinkerik/DSC00797_zpsh8zd2hew.jpg) (http://s748.photobucket.com/user/brinkerik/media/DSC00797_zpsh8zd2hew.jpg.html)
(http://i748.photobucket.com/albums/xx129/brinkerik/DSC00798_zps8k9jabt0.jpg) (http://s748.photobucket.com/user/brinkerik/media/DSC00798_zps8k9jabt0.jpg.html)
(http://i748.photobucket.com/albums/xx129/brinkerik/DSC00800_zpszk3bw1ib.jpg) (http://s748.photobucket.com/user/brinkerik/media/DSC00800_zpszk3bw1ib.jpg.html)
Super tevreden met 196 pk 392 nm
(http://i748.photobucket.com/albums/xx129/brinkerik/DSC00802_zpsi3tnd4ko.jpg) (http://s748.photobucket.com/user/brinkerik/media/DSC00802_zpsi3tnd4ko.jpg.html)
(http://i748.photobucket.com/albums/xx129/brinkerik/DSC00803_zpsmdhrp9hy.jpg) (http://s748.photobucket.com/user/brinkerik/media/DSC00803_zpsmdhrp9hy.jpg.html)
Goed geregeld allemaal CAR en Tunex, zeer geslaagd.
https://youtu.be/zeiOQAqUKs8
-
Was gezellig vandaag en ja hoor de uitkomst van de rollerbank was zo goed dat mijn dag niet meer stuk kan
292.5pk
434 nm
https://youtu.be/zBSIjo3PxCQ
Dit had ik niet verwacht met alleen een savali chip
-
Ik zit nu in zevenaar op de anwb te wachten, bij bedrijf dat tunex mij door gestuurd had achter gekomem dat de achterste draagarm krom was dit met reden dat de spanband bij tunex de krom heeft getrokken recht gezet en uitgelijnt ging even goed maar nar +-20km kwam vdc fout weer terug. Nu maar wachten op anwb....... :sign0135: :014:
-
Was gezellig vandaag en ja hoor de uitkomst van de rollerbank was zo goed dat mijn dag niet meer stuk kan
292.5pk
434 nm
https://youtu.be/zBSIjo3PxCQ
Dit had ik niet verwacht met alleen een savali chip
Jij was echt wel het meeste opvallende vandaag zeg. Wat een power! En wat een verschil met de Squadra getunede QV!
Heel erg bedankt voor de rit erna even. Ongelooflijk hoe hard jouw QV loopt. Ongekend!
-
Ik zit nu in zevenaar op de anwb te wachten, bij bedrijf dat tunex mij door gestuurd had achter gekomem dat de achterste draagarm krom was dit met reden dat de spanband bij tunex de krom heeft getrokken recht gezet en uitgelijnt ging even goed maar nar +-20km kwam vdc fout weer terug. Nu maar wachten op anwb....... :sign0135: :014:
Balen.
sterkte iig.
-
Als troost heb ik wel een Filmpje van je Run.
https://www.youtube.com/watch?v=5olARRMx_Vw
-
En nog even, wat Foto`s van mijn 06
https://www.youtube.com/watch?v=ImkAjPIJfTo
-
En nog eentje van mij:
https://youtu.be/ekkI0vOV-W4
252pk/340nm - valt tegen, ik ga met Stephan erover praten
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/2c037162fba0cc0708da307cb232d033.jpg)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
@ Svadu
(http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/107/20.gif)
Ik vind het wel mee vallen, zou ietje meer in kunnen zitten, maar slecht is het zeker niet.
Je koppel, is lekker vroeg aanwezig en over een breed toerenbereik beschikbaar; dat moet super lekker rijden!
-
Ik zit nu in zevenaar op de anwb te wachten, bij bedrijf dat tunex mij door gestuurd had achter gekomem dat de achterste draagarm krom was dit met reden dat de spanband bij tunex de krom heeft getrokken recht gezet en uitgelijnt ging even goed maar nar +-20km kwam vdc fout weer terug. Nu maar wachten op anwb....... :sign0135: :014:
Wat ongelooflijk vervelend zeg. Hopelijk kun je snel je weg weer vervolgen!
-
Aan allen die aanwezig waren: dank jullie wel! Alleen met elkaar kunnen we dit soort dagen organiseren. Uiteraard te betreuren dat er mensen zonder afzegging gewoon niet komen opdagen, maar goed, we hebben meer dan genoeg mooie runs kunnen zien.
En wat voor runs. Hele opvallende positieve resultaten, maar ook erg tegenvallende resultaten. Gelukkig zaten er ook een aantal precies op het vermogen dat geleverd moet worden.
Wellicht is wat om een soort jaarlijks terugkerend geheel van te maken, alhoewel iedereen natuurlijk op een gegeven moment aan de beurt is geweest. In ieder geval hopelijk bij de volgende meeting wederom zo'n goede opkomst.
PS. zou iedereen die gebankt heeft zijn uitdraai kunnen scannen/fotograferen en hier kunnen plaatsen? Dan zal ik aankomende week een topic openen voor puur en alleen testresultaten, om zo een benchmark aan te leggen.
-
Volgende keer maar bij RV..
:043: :014:
;)
-
Eind van de ochtend even wezen kijken bij een aantal testen, hartstikke mooi om een keer mee te maken en de vreugde en trots op de gezichten te zien wanneer vermogen en koppel zelfs hoger uitpakken dan gehoopt ;D
Kon de hapjes niet proeven, moest op tijd weer weg, maar de koffie was in ieder geval goed. ;)
Dank aan de organisatie en Tunex die die mogelijk hebben gemaakt! :PDT_Armataz_01_37:
-
@ Svadu
Je koppel, is lekker vroeg aanwezig en over een breed toerenbereik beschikbaar; dat moet super lekker rijden!
Ik zit 10pk en 40nm tekort *en* ik heb supersprint turboback, dus heb ik *veel* meer verwacht.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
@ Svadu
(http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/107/20.gif)
Ik vind het wel mee vallen, zou ietje meer in kunnen zitten, maar slecht is het zeker niet.
Je koppel, is lekker vroeg aanwezig en over een breed toerenbereik beschikbaar; dat moet super lekker rijden!
Ik heb met alleen de chip van savali 292pk en 434 pk dus hier zal meer potentie in moeten zitten
-
Aan allen die aanwezig waren: dank jullie wel! Alleen met elkaar kunnen we dit soort dagen organiseren. Uiteraard te betreuren dat er mensen zonder afzegging gewoon niet komen opdagen, maar goed, we hebben meer dan genoeg mooie runs kunnen zien.
En wat voor runs. Hele opvallende positieve resultaten, maar ook erg tegenvallende resultaten. Gelukkig zaten er ook een aantal precies op het vermogen dat geleverd moet worden.
Wellicht is wat om een soort jaarlijks terugkerend geheel van te maken, alhoewel iedereen natuurlijk op een gegeven moment aan de beurt is geweest. In ieder geval hopelijk bij de volgende meeting wederom zo'n goede opkomst.
PS. zou iedereen die gebankt heeft zijn uitdraai kunnen scannen/fotograferen en hier kunnen plaatsen? Dan zal ik aankomende week een topic openen voor puur en alleen testresultaten, om zo een benchmark aan te leggen.
Jij ook bedankt jongen :97:
-
Ondertussen thuis maar nog steeds probleem maamdag naar garage en tunex bellen. Hou jullie op de hoogte.
-
Was erg leuk!
Gelukkig bij mij geen kromme draagarmen (156 is qua onderstel vergelijkbaar met GT). Na afloop toch even richting Oberhausen ipv Arnhem opgedraaid om nig even te knallen.
Zag ik na een paar kilometer twee witte Giulietta's in de richting NL schieten (dus op de andere wegbaan), die wilden dus ook nig niey meteen naar huis haha.
Respect voor de 292pk Goulietta QV, is denk ik een optimaal afgestelde auto met alle toleranties op de perfecte waardes.
Ik was erg blij met de 268pk uit mijn 13 jaar oude busso. En fijn om de GTA zo te kunnen horen O:-)
Filmpje, uitdraai en foto's volgen.
-
Op de terugweg ook nog even langs Kien in Velp gereden.
Wat een gave garage! De eerste in NL in de nieuwe husstijl. Beneden twee 595 biposto's (!!), boven werd net een Giulia Q naar buiten gereden (bij starten staat de klep in uitlaat open, dus vol geluid!), een 4C kwam net aanrijden, gaaf gaaf.
De verkoper gaf mij direct lekker bakje espresso, terwijl ik zei alleen maar even te komen kijken werd ik heel vriendelijk ontvangen, en hij stond even later bij mijn GTA te kijken en luisteren toen ik vertrok. Liefhebber en kenner dus - en dat kun je niet van iedere Alfa dealer / verkoper zeggen.
Kien komt er wel.
-
Was erg leuk!
Gelukkig bij mij geen kromme draagarmen (156 is qua onderstel vergelijkbaar met GT). Na afloop toch even richting Oberhausen ipv Arnhem opgedraaid om nig even te knallen.
Zag ik na een paar kilometer twee witte Giulietta's in de richting NL schieten (dus op de andere wegbaan), die wilden dus ook nig niey meteen naar huis haha.
Respect voor de 292pk Goulietta QV, is denk ik een optimaal afgestelde auto met alle toleranties op de perfecte waardes.
Ik was erg blij met de 268pk uit mijn 13 jaar oude busso. En fijn om de GTA zo te kunnen horen O:-)
Filmpje, uitdraai en foto's volgen.
Haha die 2 giuliettas waren vast ik en svadu O:-)
We gingen meerdere sprintjes doen.
Savali of squadra? Dat gingen we dus in de praktijk meten >:D
-
Aan allen die aanwezig waren: dank jullie wel! Alleen met elkaar kunnen we dit soort dagen organiseren. Uiteraard te betreuren dat er mensen zonder afzegging gewoon niet komen opdagen, maar goed, we hebben meer dan genoeg mooie runs kunnen zien.
En wat voor runs. Hele opvallende positieve resultaten, maar ook erg tegenvallende resultaten. Gelukkig zaten er ook een aantal precies op het vermogen dat geleverd moet worden.
Wellicht is wat om een soort jaarlijks terugkerend geheel van te maken, alhoewel iedereen natuurlijk op een gegeven moment aan de beurt is geweest. In ieder geval hopelijk bij de volgende meeting wederom zo'n goede opkomst.
PS. zou iedereen die gebankt heeft zijn uitdraai kunnen scannen/fotograferen en hier kunnen plaatsen? Dan zal ik aankomende week een topic openen voor puur en alleen testresultaten, om zo een benchmark aan te leggen.
Sorry Voor dat, ik ging gisteren ochtend even proefrijden en dat liep uit, werd te laat om nog naar Tunex te komen :(
Maar ik heb wel een mooie Giulietta QV gekocht.
-
Heb mijn filmpje af en op youtube gezet:
https://youtu.be/_kKjqsfO9j0
Mijn chart:
(http://i1156.photobucket.com/albums/p573/avandenbrand/Alfa%20156/20161105_214302_zpst17ky9xu.jpg~original)
-
Waren er nog mensen met Multiairs?
Vraag me af wat hun results waren.
-
Nou hier dan 1 van de teleurstellende resultaten:
(http://i250.photobucket.com/albums/gg263/TheTim01/Untitled%20Extract%20Pages.jpg) (http://s250.photobucket.com/user/TheTim01/media/Untitled%20Extract%20Pages.jpg.html)
Ik wist natuurlijk wel al dat ik een bergrit touretappe zou gaan zien, maar dat het piekvermogen -en koppel dusdanig laat zou zijn valt natuurlijk gewoon tegen. Bij sommige wel al bekend, maar sinds ik de kat verwijderd heb zijn er nogal wat problemen geweest wat in diverse bezoekjes bij de tuner niet is opgelost. Vermoedelijk is er van alles geremd in diverse tabellen om het geheel wat vloeiender te maken en is dat ten koste gegaan wat overal performance.
Zo maar eens contact opnemen om te kijken wat we hier mee kunnen doen...
-
Klinkt allemaal vrij optimistisch, hoe is men nu van Wheel-power naar de omgerekende krukasvermogen gekomen?
Is dat nog uitgelegd? Lijkt wel een vaste factor bij alle auto's die is genomen voor de verliezen.
-
Klinkt allemaal vrij optimistisch, hoe is men nu van Wheel-power naar de omgerekende krukasvermogen gekomen?
Is dat nog uitgelegd? Lijkt wel een vaste factor bij alle auto's die is genomen voor de verliezen.
Ik heb geen idee eigenlijk en er ook niet naar gevraagd, wellicht iemand anders wel? Wel werd elke auto voor de daadwerkelijk run gekalibreerd op de bank, geen idee wat dat precies inhoudt, maar iemand kan me vast aanvullen. ;D
-
(http://fs5.directupload.net/images/161107/anbdbndq.jpg)
-
Hierbij nog alle foto's en vermogens zover ik het mij herinner, maar verbeter mij waar nodig:
1. Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (origineel) 196PK/392nm - (standaard: 200PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/2go3hwiw.jpg)
2. Alfa Romeo 159 1.8TBI (BR Performance software) 252PK - (standaard: 200PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/wvdvwdd6.jpg)
3. Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair (Ragazzon catless downpipe, BMC airfilter, Ragazzon H2-uitlaat, Savali software) 180PK - (standaard: 170PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/7q7p4874.jpg)
4. Alfa Romeo Giulietta QV (Supersprint turboback, Squadra software) 250PK - (standaard: 235PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/cygor4l2.jpg)
5. Alfa Romeo GT 2.0JTS (origineel) 133PK - (standaard: 165PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/npjnozpr.jpg)
6. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 140PK (Squadra Massimo & bewerkt inlaatspruitstuk) 189,8PK & 428nm - (standaard: 140PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/pl9fld2n.jpg)
7. Fiat Bravo 1.4 tjet 150 Sport Plus (Tunex software) 180PK & 300NM - (standaard: 150PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/hgrju7wc.jpg)
8. Alfa Romeo Brera 2.2 JTS (origineel) 181PK - (standaard: 185PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/nto2tfpg.jpg)
9. Alfa Romeo Giulietta QV (Savali software) 292,5PK - (standaard: 235PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/kvg6monk.jpg)
10. Alfa Romeo Giulietta QV (Savali software & Savali uitlaat) 275PK (maar na enige warme runs. 290PK is ook even gezien) - (standaard: 235PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/ybaefvws.jpg)
11. Alfa Romeo 156 GTA (Madeno einddemper, aangepaste middendemper, cf2-spruitstuk, squadra software) 268PK - (standaard: 250PK)
(http://fs5.directupload.net/images/161107/ea3ardnt.jpg)
-
Hoeveel auto's zijn er nu uiteindelijk op de bank geweest Thomas?
-
Hoeveel auto's zijn er nu uiteindelijk op de bank geweest Thomas?
Dit zijn ze naar mijn weten allemaal. Conclusies kunnen dus wel getrokken worden over het aantal aanmeldingen en de daadwerkelijk opkomst.
-
:banghead: :-X
-
Overigens belangrijk: de omstandigheden waren ideaal voor de runs. Een omgevingstemperatuur van ongeveer 10 graden (de meeste inlaattemperaturen zaten tussen de 12 en 16 graden!) en een hoge luchtvochtigheid (65%). Beter voor een hoog vermogen kun je volgens mij niet krijgen.
-
Voor mij had het wel minimaal 10 graden mogen vriezen dan. ;D
-
Is er ook een QV met TCT gerold, of waren het allemaal handbakken?
Overigens jammer van de opkomst :rolleyes:, als ik dit had geweten was ik als nog langs gekomen.
-
Hoeveel auto's zijn er nu uiteindelijk op de bank geweest Thomas?
Dit zijn ze naar mijn weten allemaal. Conclusies kunnen dus wel getrokken worden over het aantal aanmeldingen en de daadwerkelijk opkomst.
je kunt het ook positief bekijken. Laatste run (was ik) was tegen 15.00u klaar, ik was om 14:00 ingepland.
Stel dat de 10 afhakers, welke vooral voor mij waren ingepland, ook waren geweest, dan waren we nevernooitniet op tijd klaar geweest. Planning was best strak.
-
Hoeveel auto's zijn er nu uiteindelijk op de bank geweest Thomas?
Dit zijn ze naar mijn weten allemaal. Conclusies kunnen dus wel getrokken worden over het aantal aanmeldingen en de daadwerkelijk opkomst.
je kunt het ook positief bekijken. Laatste run (was ik) was tegen 15.00u klaar, ik was om 14:00 ingepland.
Stel dat de 10 afhakers, welke vooral voor mij waren ingepland, ook waren geweest, dan waren we nevernooitniet op tijd klaar geweest. Planning was best strak.
Maar in de middag hebben we ook meer dan een uur stil gelegen wegens geen auto's.
Ik las trouwens je bericht. Ik zal het z.s.m. aanpassen! :victory:
-
Mooie lijst zo, alleen de mijne moet je veranderen met die van Svadu heheh ze zijn zo identiek :p O:-)
-
Is er ook een QV met TCT gerold, of
Overigens jammer van de opkomst :rolleyes:, als ik dit had geweten was ik als nog langs gekomen.
Alle 3 de qv's zijn handschakel
-
196 pk @ 392 Nm was mijn 159 ;)
De 292 pk, die jij even op het scherm hebt gezien, heb ik op video.. Dat was de verkeerde versnelling. zal `m wel even uploaden
-
https://www.youtube.com/watch?v=amAU-xIDIZ0
Als je een versnelling lager pakt, dan is de omrekenfactor anders; maar ik begreep deze meting niet helemaal, leek wel of ze de wagen niet helemaal onder controle kregen ( te schrepe tuning? )
-
(http://fs5.directupload.net/images/161107/anbdbndq.jpg)
:c029:
Dat is als ik het zachtjes uitdruk een heel erg indrukwekkend resultaat met alleen een chip! Weet je zeker dat er niet meer aangepast is? Ik heb inmiddels wat grafieken over elkaar gelegd van wat ik her en der op het grote bos internet gevonden heb, en jouw vermogenskromme heeft erg veel weg van een QV waarbij in ieder geval de complete uitlaatlijn vanaf de turbo vervangen is. Juist met de standaard downpipe kakt het vermogen bij ca 5250-5500 rpm in, terwijl die van jouw piekt op ca 6000 rpm?
Met welke brandstof heb je gerold?
-
of in ieder geval andere downpipe?
-
(http://fs5.directupload.net/images/161107/anbdbndq.jpg)
:c029:
Dat is als ik het zachtjes uitdruk een heel erg indrukwekkend resultaat met alleen een chip! Weet je zeker dat er niet meer aangepast is? Ik heb inmiddels wat grafieken over elkaar gelegd van wat ik her en der op het grote bos internet gevonden heb, en jouw vermogenskromme heeft erg veel weg van een QV waarbij in ieder geval de complete uitlaatlijn vanaf de turbo vervangen is. Juist met de standaard downpipe kakt het vermogen bij ca 5250-5500 rpm in, terwijl die van jouw piekt op ca 6000 rpm?
Met welke brandstof heb je gerold?
Dit resultaat heeft mij ook heel erg verrast moet ik zeggen dit had ik niet verwacht. Alles is gewoon standaart aan de auto tot zover ik het weet. Enige verschil kan misschien aan de brandstof zitten er zat namelijk bp98 in.
Iemand misschien een idee hoe dit kan? +60pk +100Nm
-
Octaan getal scheelt zeker, maar niet zoveel.
-
Combinatie van goede brandstof (98 van BP is vrij goed spul dacht ik) en een omgevingstemperatuur van een graadje of 10 scheelt natuurlijk wel wat. Maar niet zoveel lijkt me. Misschien moet je toch eens onder je auto kijken of je daar niet een mooie downpipe ziet zonder kat ;D Maar wel super interessant natuurlijk om eens uit te zoeken waar dat precies vandaan komt.
Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:
- Een standaard 235pk (op papier) QV;
- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);
- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.
Vermogenskromme:
(https://c8.staticflickr.com/6/5744/30757680831_e26e83c917_o.jpg)
Koppelkromme:
(https://c6.staticflickr.com/6/5800/30757681061_8d45d800b4_o.jpg)
Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz).
Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade.
Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt ;D
-
Mijn nieuwe QV, getuned door een Deense tuner piekt naar mijn gevoel ook pas bij 6000 toeren. Daarna klapt ook vrij snel de toerenbegrenzer er in.
Zal zsm ook een vermogensrun doen!
-
(http://fs5.directupload.net/images/161107/p2aok4y2.jpg)
-
Helaas zien wij geen foto..
-
Hee hee eindelijk gelukt. Ik weet niet of deze wat zegt.
Nog een
(http://fs5.directupload.net/images/161107/a7djne3w.jpg)
-
:great: nu zie ik een foto ;)
Maar, geen specifieke Juul kennis bij mij, dus ik wacht ook even op de QV mannen.
-
Hi Jongens ,
De beschreven Revlimit qv is een tct die valt niet goed te meten onder de +-3200trn omdat de Tct wil terug schakelen als je vol gas geeft.
Denk wel dat op de straat de Revlimit auto de snellere is zeker als het gaat van bv 60 naar 160 of 100 naar 200 .
Veel vermogen en koppel op hoge toeren pak je snelle tijd mee.
Groetjes serge
-
Ik zie dat die brera het opgegeven vermogen niet haalt, dat is jammer
-
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
-
Hee hee eindelijk gelukt. Ik weet niet of deze wat zegt.
Nog een
(http://fs5.directupload.net/images/161107/a7djne3w.jpg)
Standaard.
-
Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:
- Een standaard 235pk (op papier) QV;
- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);
- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.
Vermogenskromme:
(https://c8.staticflickr.com/6/5744/30757680831_e26e83c917_o.jpg)
Koppelkromme:
(https://c6.staticflickr.com/6/5800/30757681061_8d45d800b4_o.jpg)
Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz).
Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade.
Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt ;D
Zet de mijne er ook even in ;D
(http://i265.photobucket.com/albums/ii212/franksplinter/Alfa_Romeo_Giulietta_1750_TBI_235_75_PDR_8_zpsabf3f5cb.jpg)
-
Euro95 Frank, of 98?
-
98 en met de Supersprint lijn. De latere 240pk versie heeft bovenin sowieso wat meer adem dan de 235pk trouwens.
-
Heb mijn filmpje af en op youtube gezet:
https://youtu.be/_kKjqsfO9j0
Mijn chart:
(http://i1156.photobucket.com/albums/p573/avandenbrand/Alfa%20156/20161105_214302_zpst17ky9xu.jpg)
Arjan, wat gebeurt er bij jou eigenlijk bij 4000 toeren? V-tec just kicked in yo?! ;D
-
98 en met de Supersprint lijn. De latere 240pk versie heeft bovenin sowieso wat meer adem dan de 235pk trouwens.
Ah oke. Blijft opmerkelijk dat die van Ebuzz piekt bij 6000 toeren. Voor mijn gevoel mijn nieuwe QV ook.
-
Overigens belangrijk: de omstandigheden waren ideaal voor de runs. Een omgevingstemperatuur van ongeveer 10 graden (de meeste inlaattemperaturen zaten tussen de 12 en 16 graden!) en een hoge luchtvochtigheid (65%). Beter voor een hoog vermogen kun je volgens mij niet krijgen.
Verklaring sommige getallen...
Vandaar ook mijn eerdere vraag hoe is de bank ingesteld? Ik heb destijds mijn meting bij 32 gr. gedaan hartje zomer, die daarom lager uit kwam. Als je in de DIN norm kijkt zegt men het volgende:
Correctiefactoren bij ongecorrigeerd wielverlies 20-30%:
1) Per 10% daling luchtvochtigheid (H), 1 pk meer.
2) Per 10 hPa stijging luchtdruk (P), 5 pk meer.
3) Per 10 graden daling temperatuur (T), 10 pk meer.
Default DIN: 1013.15 hPa en 20 C
Er wordt nu dus altijd gecorrigeerd naar een temperatuur van 20 graden, luchtvochtigheid van 86% en een luchtdruk van 1013.15 (hPa).
Formule,
(Wielvermogen*verliesfactor)+temp. correctie+luchtdrukcorrectie+luchtvochtigheid
Kortom men zal ongeveer het wielvermogen omzetten met *1,25. Bij 10 graden zoals hier is gedaan kan je grofweg -10PK op deze metingen aanhouden. Je zou eigenlijk ook de luchtdruk en vochtigheid (zuurstofgehalte) moeten weten voor nog iets correctie. Wellicht navragen of de bank hierop al compenseerd, meestal niet...
-
Hieronder wat grafieken welke ik over elkaar gelegd heb:
- Een standaard 235pk (op papier) QV;
- Mijn eigen QV (235pk versie), BR chip op euro 95, alleen een ander einddempertje (wat qua vermogen niet bijdraagt denk ik);
- Een stage 2 tune van RevLimit. Aangepaste inlaat, andere intercooler, compleet 70mm uitlaat systeem en op 100 oct brandstof. Dit is in de basis een 240pk tct.
Vermogenskromme:
*grafiek*
Koppelkromme:
*grafiek*
Toen ik bij BR-Performance was vroeg ik waarom die van mij vrij snel weer inkakt qua vermogen, daar werd mij verteld dat dit ook te maken heeft met de "mindere" brandstof, namelijk oct95. Met oct98 zou het vermogen beter vast gehouden kunnen worden. Wat nog weer wat anders is dan een stijging van het vermogen, wat bij jou het geval is (Ebuzz).
Wat ook leuk is om te zien in bovenstaande grafieken, de stage 2 van RevLimit is met gebruik op de openbare weg niet eens heel interessant, pas vanaf 4500-4750rpm komen die grafieken boven mijn eigen QV uit. Knal je regelmatig wat rondjes op de ring of zandvoort, dan is dat natuurlijk wel een mooie upgrade.
Het vermelden waard: De grafiek van RevLimit was iets lastiger af te lezen maar denk dat mijn excel grafiekje aardig klopt ;D
Zet de mijne er ook even in ;D
(http://i265.photobucket.com/albums/ii212/franksplinter/Alfa_Romeo_Giulietta_1750_TBI_235_75_PDR_8_zpsabf3f5cb.jpg)
Kan ik binnenkort wel even doen ja als wat tijd heb :great:
-
(http://fs5.directupload.net/images/161108/ot9ifb4g.jpg)
Dit is de 2e run.
-
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweest
-
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweest
Dat klopt. Maar volgens mij ondervind de 2.2 jts door de jaren heen wel wat vermogensverlies.
-
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweest
Dat klopt. Maar volgens mij ondervind de 2.2 jts door de jaren heen wel wat vermogensverlies.
Ik heb ook begrepen dat de JTS motoren er om bekend staan dat ze het af fabriek opgegeven vermogen niet te halen, tel daar bij op dat we nu 10 jaar verder zijn en het lijkt me een prima resultaat.
-
Mij viel de Brera Juist mee, voor een JTS
181 om 185 had eigenlijk verwacht dat de 185 wel gehaald zou worden. Dit zal wel een standaard brera zijn geweest
Dat klopt. Maar volgens mij ondervind de 2.2 jts door de jaren heen wel wat vermogensverlies.
Ik heb ook begrepen dat de JTS motoren er om bekend staan dat ze het af fabriek opgegeven vermogen niet te halen, tel daar bij op dat we nu 10 jaar verder zijn en het lijkt me een prima resultaat.
Dat is niet bij deze laatste generatie 2.2 en 3.2JTS het geval maar bij de oudere 2.0JTSen die de 165 PK lang niet haalden. De 3.2 en 2.2JTS haalden nieuw aldus zowel SQUADRA als SAVALI allen wel de opgegeven vermogens. Hebben ook minder last van vermogens verlies zoals de oude JTSen of oliegebruik problemen zoals de 2ltrs. Wel vervuilt ook deze nieuwste generatie direct ingespoten inlaatcicruit meer dan traditionele, omdat er niet met brandstof gespoeld wordt en kan er dus iets terugloop zijn. Alle motoren verouderen trouwens gewoon. De mijne had standaard overigens ook 182-183PK op de bank bij SAVALI na correctie temp en luchtdruk.
Ik denk wel dat het eerlijk is bij alle metingen na te gaan of die correctie door de bank al wel is gedaan zoals ik eerder al stelde. De lage temp. zoals op deze dag zou eigenlijk minimaal -10PK op moeten leveren minus nog de druk en vochtigheidcorrectie aldus de DIN norm. Als de bank daarop niet gecompenseerd heeft reeds zou deze Brera wel te weinig presteren a 171PK of minder en dus veel vervuiling hebben reeds.
Iets om even bij Tunex na te vragen.
-
Is er wat tegen te doen tegen die vervuiling ?
-
Hoe slecht de 2.0 JTS presteert zie je bij die GT - 133 pk ipv 165 :(
-
Ik ga volgende week zaterdag op de bank!
-
spannend.
Wat zou er potentieel nu in zitten met de huidige map en aanpassingen?
-
spannend.
Wat zou er potentieel nu in zitten met de huidige map en aanpassingen?
Tuner zegt 285pk en 420nm. Maar dat lijkt me te enthousiast. Anderzijds zie ik dat ik in mijn acceleratievideo een fractie sneller ben dan die van Frankie. Ben benieuwd dus.
-
hopen op 293 pk ;)
Mooi iig dat je naar Tunex gaat, zeer prettig ontvangen daar vorige week :13:
-
Is er wat tegen te doen tegen die vervuiling ?
@Fons, jazeker koppen er af en ultrasoon laten reinigen. Zou er zelf niets aan doen, nogmaals bij de 2.2 en 3.2JTS valt het wel mee, een paar PK verliezen alle auto's op gegeven moment wel. Bij de oudere type JTSen is het dramatisch had die test ook al eens gelezen van die GT 2.0JTS met 133PK. Echter is dit niet allemaal debet aan die vervuiling, men haalde nieuw bij die types de 150PK al niet eens men had toen die arme verbranding niet onder controle. Tip sowieso zo hoog mogelijk RON gaan rijden, ik rij op ARAL 103.
Gr. René
-
Bedankt voor je reactie renee,
103 hebben ze hier niet, ik tank meestal amerk benzine 98
-
Ondertussen thuis maar nog steeds probleem maamdag naar garage en tunex bellen. Hou jullie op de hoogte.
Hoe is dit afgelopen?
-
103 hebben ze hier niet, ik tank meestal amerk benzine 98
Zowel de Fiat 500 Twinair als mijn Guul krijgen Duitse VPower.
En wel aan dezelfde prijs als shell's normale 95 RON.
(dit abo kost wel €99,95/jaa. Maar met 2 geSquadrade benzinas is het wel rendabel)
:)
-
Hier staat ook een 500 twinair savali tuned zal er ook eens 98 ingooien
-
Bedankt Alfata voor de organisatie. ik heb me vermaakt en was benieuwd hoe anderen gingen presteren. Het is altijd leuker om dit te doen met Alfa-drivers :)
hoe loopt jouw competizione?
nog kleine correctie voor mijn Guul, 428Nm en 189.5pk
nog eens bedankt Thomas
-
Bedankt Alfata voor de organisatie. ik heb me vermaakt en was benieuwd hoe anderen gingen presteren. Het is altijd leuker om dit te doen met Alfa-drivers :)
hoe loopt jouw competizione?
nog kleine correctie voor mijn Guul, 428Nm en 189.5pk
nog eens bedankt Thomas
Geen probleem! Leuk je even gesproken te hebben!
Mijn QV loopt als een trein, alhoewel het vermogen nu alweer begint te wennen. :043:
Ik heb jouw resultaten even aangepast zodat het klopt.
-
Even geen al te lang verhaal: ruimte was erg warm door een meting voor mij. Inlaattemperatuur van 33 graden.
Anyway, mooie resultaten! Op de weg met huidige temperaturen moet je nog ongeveer 7/8pk erbij optellen wegens de hoge inlaattemperatuur. Maar 400nm bij 2450(!) toeren is wel prettig :)
273pk & 425nm
https://youtu.be/28EcjjURMu4
(http://i67.tinypic.com/3328krq.jpg)
-
Even geen al te lang verhaal: ruimte was erg warm door een meting voor mij. Inlaattemperatuur van 33 graden.
Anyway, mooie resultaten! Op de weg met huidige temperaturen moet je nog ongeveer 7/8pk erbij optellen wegens de hoge inlaattemperatuur. Maar 400nm bij 2450(!) toeren is wel prettig :)
273pk & 425nm
https://youtu.be/i3Ih4XSSHHY
(http://i67.tinypic.com/3328krq.jpg)
Lekker hoor, mooie lijn.
Ook in de 4e versnelling? 95 of 98?
-
Thanks Ebu!! Inderdaad vierde versnelling en op super plus (98)
Nog complimenten aan Tunex trouwens. Die hebben de volledige kosten gedekt aan de GT met kromme draagarmen! Toppie!
-
Thanks Ebu!!
Nog complimenten aan Tunex trouwens. Die hebben de volledige kosten gedekt aan de GT met kromme draagarmen! Toppie!
Hoe kan zoiets nou ontstaan dan? Spanbanden verkeerd bevestigd? Of samenloop van omstandigheden?
-
Verkeerd vastzetten is wel de hoofdoorzaak. Gebeurt wel eens vaker.
-
Heb zaterdag 19e men auto weer terug en de draagarm is vervangen helaas was deze niet op voorraad en moest uit Italie komen maar daar kan Tunex niks aan doen. het is inderdaad door Tunex vergoed maar niet gewoon dat heeft diverse telefoontjes en mailtjes gekost maar uiteindelijk wel vergoed, sensor bleek mee tevallen moest goed gereset en op nieuw ingesteld worden. zondag weer lekker kunnen touren met de harde wind gt'tje rijd toch stuk beter dan de 107 van men moeder :D :97:
-
Mooi dat het weer in orde is, op dit soort ongein zit je immers niet te wachten.
-
Heb zaterdag 19e men auto weer terug en de draagarm is vervangen helaas was deze niet op voorraad en moest uit Italie komen maar daar kan Tunex niks aan doen. het is inderdaad door Tunex vergoed maar niet gewoon dat heeft diverse telefoontjes en mailtjes gekost maar uiteindelijk wel vergoed, sensor bleek mee tevallen moest goed gereset en op nieuw ingesteld worden. zondag weer lekker kunnen touren met de harde wind gt'tje rijd toch stuk beter dan de 107 van men moeder :D :97:
Fijn dat alles weer gerepareerd is.
Super balen dat je niet rijdend weg kon. Ik had ook nooit verwacht dat ze met het opspannen ook maar het risico zouden willen lopen om wat te beschadigen.
en eh, fijn zo een moeder met een 107!