!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

GT1986, Hjcvdm, marco13, fabio12 en 3 gasten bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
3.242

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Junior
« Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2025, 17:21:47 »

Ik meen gelezen te hebben dat de Ibrida een geremde aanhanger van 1.100 kg mag trekken, da’s beduidend minder dan bv. een Giulietta. Overigens is een afneembare trekhaak een optie die je kan aanvinken bij de bestelling.

De Junior was een serieuze optie voor mij/ons, als opvolger van de Giulietta, maar het is een nogal forse financiële investering. Ik wacht nog even rustig af wat het tweedehands aanbod gaat doen en of misschien de nieuwe Tonale niet een betere optie is. Al zal die nóg duurder worden in aanschaf.

Klopt inderdaad ik lees nu ook 1100kg geremd.
Dat is helaas te weinig voor wat ik zoek.

Het is inderdaad ook een behoorlijke investering, voor een leuke versie ben je al zo 38k+ kwijt.
Ik weet zo even niet wat een jong gebruikte Tonale momenteel doet.
Maar dat zou inderdaad wel eens een interessantere optie voor jullie kunnen zijn tzt.
*

donjunior
27

• Type Alfa: Giulietta 940 1.4 170PK
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #31 Gepost op: 15 augustus 2025, 09:32:37 »
Goede informatieve review @bekkie.

Maar zou je de Junior ook als serieuze optie overwegen,
als vervanging van de Giulietta?

Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe de ibrida rijdt.
Maar ik denk alleen niet dat het echt een serieuze optie voor mij zou zijn,
aangezien een trekhaak al niet tot de opties behoord.
En het trekgewicht is dacht ik maar iets van 1200kg voor de normale Ibrida.

Ik meen gelezen te hebben dat de Ibrida een geremde aanhanger van 1.100 kg mag trekken, da’s beduidend minder dan bv. een Giulietta. Overigens is een afneembare trekhaak een optie die je kan aanvinken bij de bestelling.

De Junior was een serieuze optie voor mij/ons, als opvolger van de Giulietta, maar het is een nogal forse financiële investering. Ik wacht nog even rustig af wat het tweedehands aanbod gaat doen en of misschien de nieuwe Tonale niet een betere optie is. Al zal die nóg duurder worden in aanschaf.

Is een tweedehands Stelvio geen optie dan, als het om trekgewicht gaat? Wel fors groter dan een Giulietta natuurlijk maar die mag geremd 2000kg trekken (aldus autoweek, random Stelvio: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/S-162-PP/)
Investering in een tweedehands scheelt natuurlijk flink. Als je een nieuwe auto koopt ben je zo al 5k kwijt als je over de drempel van de showroom rijdt
*

MysteryAngel
3.242

- Super Alfist
« Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2025, 17:45:38 »

Is een tweedehands Stelvio geen optie dan, als het om trekgewicht gaat? Wel fors groter dan een Giulietta natuurlijk maar die mag geremd 2000kg trekken (aldus autoweek, random Stelvio: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/S-162-PP/)
Investering in een tweedehands scheelt natuurlijk flink. Als je een nieuwe auto koopt ben je zo al 5k kwijt als je over de drempel van de showroom rijdt

Een Stelvio zou voor mij eventueel wel een goede optie kunnen zijn ja.
Ik heb een 2000kg paardentrailer die ik heb terug laten keuren naar 1600kg,
omdat er toch maar 1 paard in hoeft en zo achter de huidige auto mag.
Maar helaas zowel de Junior als de Tonale kunnen em eigenlijk niet echt trekken.
Een Tonale met 1500kg zou eventueel net kunnen maar het houdt niet echt over.
Dus dan is een Stelvio met 2000kg trekgewicht zeker een optie om te overwegen.
Dan kan de trailer ook weer terug gekeurd worden. :).

Maar goed terug naar de Junior, ik ben wel heel benieuwd hoe die het hier in NL gaat doen.
*

Quadrifoglio Verde
179

• Type Alfa: 75 en Giulia
    - Alfist
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2025, 21:19:53 »
Dit begint erop te lijken. Wel bijzonder dat je tegenwoordig voor een relatief kleine auto al 20 inch wielen nodig hebt om het dik te laten lijken. Ik weet nog dat je helemaal het heertje was met 15 inch velgen onder je 146.

2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6

Historie: 146 TS - 147 TS - Giulietta Tjet - Mito JTD - Giulietta JTD - 75 1.6
*

GT1986
1.526

• Type Alfa: GT 3.2 V6 24V
    - Super Alfist
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2025, 21:23:15 »
Ik lees net dat de productie van de huidige Giulia en Stelvio wordt verlengd t/m 2027. Je weet wel, de modellen die anno 2025 al niemand meer nieuw koopt. Wat een drama. Alfa zal het de komende jaren dus echt van de Junior moeten hebben lijkt het. Ik kan niet geloven dat er 5 jaar na de fusie (en dus het ter beschikking komen van geld) nog altijd zo’n krankzinnig slecht modellenbeleid wordt gevoerd.
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Alfa 147 Ti
1.799

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2025, 21:28:26 »
Ik verbaas me nergens meer van bij Stellantis,
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1
*

Alfa 147 Ti
1.799

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2025, 21:31:30 »
Dit begint erop te lijken. Wel bijzonder dat je tegenwoordig voor een relatief kleine auto al 20 inch wielen nodig hebt om het dik te laten lijken. Ik weet nog dat je helemaal het heertje was met 15 inch velgen onder je 146.

Komt omdat nieuwe auto’s steeds minder mooi worden, ja en dan moeten de velgen het nog een beetje laten lijken dat het een mooie auto is , velgen maken de auto
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1
*

MysteryAngel
3.242

- Super Alfist
« Reactie #37 Gepost op: Vandaag om 15:34:59 »
Ik lees net dat de productie van de huidige Giulia en Stelvio wordt verlengd t/m 2027. Je weet wel, de modellen die anno 2025 al niemand meer nieuw koopt. Wat een drama. Alfa zal het de komende jaren dus echt van de Junior moeten hebben lijkt het. Ik kan niet geloven dat er 5 jaar na de fusie (en dus het ter beschikking komen van geld) nog altijd zo’n krankzinnig slecht modellenbeleid wordt gevoerd.

Ik zag van de week ook iets over een facelift voor de Tonale op duiken.
Het lijkt er dus inderdaad op dat ze vol inzetten op de Junior en de Tonale.
Ik snap dat ook niet zo heel goed ze hebben binnen stellantis toch genoeg resources zou je denken.
Ze kunnen bijna ieder segment wel bedienen want de platformen hebben ze allemaal al.
Het is een kwestie van een paar leuke koetsjes tekenen zou je denke.
Maar ja schijnbaar willen ze dat niet of zo.

Het zelfde kan je ook zeggen over Fiat die hebben in feite nog maar 1 model waar ze nu vol op inzetten.
De Grande Panda zou wel eens een succes nummer kunnen worden erg leuk autotje.
Maar met de 500 en de Tipo Cross is het ook wel een beetje klaar toch?

Overigens die 20 inch wielen op de Junior staan wel goed.
Maar of dat het comfort ook ten goede komt is natuurlijk maar de vraag.
Zelf zou ik toch liever meer comfort willen dan te grote wielen.
Maar het is er natuurlijk ook een beetje voor om em meer een suv uitstraling te geven.