!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
GT1986, Hjcvdm, marco13, fabio12 en 3 gasten bekijken dit topic.
Ik meen gelezen te hebben dat de Ibrida een geremde aanhanger van 1.100 kg mag trekken, da’s beduidend minder dan bv. een Giulietta. Overigens is een afneembare trekhaak een optie die je kan aanvinken bij de bestelling.De Junior was een serieuze optie voor mij/ons, als opvolger van de Giulietta, maar het is een nogal forse financiële investering. Ik wacht nog even rustig af wat het tweedehands aanbod gaat doen en of misschien de nieuwe Tonale niet een betere optie is. Al zal die nóg duurder worden in aanschaf.
Citaat van: MysteryAngel op 12 augustus 2025, 18:43:42Goede informatieve review @bekkie.Maar zou je de Junior ook als serieuze optie overwegen,als vervanging van de Giulietta?Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe de ibrida rijdt.Maar ik denk alleen niet dat het echt een serieuze optie voor mij zou zijn,aangezien een trekhaak al niet tot de opties behoord.En het trekgewicht is dacht ik maar iets van 1200kg voor de normale Ibrida.Ik meen gelezen te hebben dat de Ibrida een geremde aanhanger van 1.100 kg mag trekken, da’s beduidend minder dan bv. een Giulietta. Overigens is een afneembare trekhaak een optie die je kan aanvinken bij de bestelling.De Junior was een serieuze optie voor mij/ons, als opvolger van de Giulietta, maar het is een nogal forse financiële investering. Ik wacht nog even rustig af wat het tweedehands aanbod gaat doen en of misschien de nieuwe Tonale niet een betere optie is. Al zal die nóg duurder worden in aanschaf.
Goede informatieve review @bekkie.Maar zou je de Junior ook als serieuze optie overwegen,als vervanging van de Giulietta?Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe de ibrida rijdt.Maar ik denk alleen niet dat het echt een serieuze optie voor mij zou zijn,aangezien een trekhaak al niet tot de opties behoord.En het trekgewicht is dacht ik maar iets van 1200kg voor de normale Ibrida.
Is een tweedehands Stelvio geen optie dan, als het om trekgewicht gaat? Wel fors groter dan een Giulietta natuurlijk maar die mag geremd 2000kg trekken (aldus autoweek, random Stelvio: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/S-162-PP/) Investering in een tweedehands scheelt natuurlijk flink. Als je een nieuwe auto koopt ben je zo al 5k kwijt als je over de drempel van de showroom rijdt
Dit begint erop te lijken. Wel bijzonder dat je tegenwoordig voor een relatief kleine auto al 20 inch wielen nodig hebt om het dik te laten lijken. Ik weet nog dat je helemaal het heertje was met 15 inch velgen onder je 146.
Ik lees net dat de productie van de huidige Giulia en Stelvio wordt verlengd t/m 2027. Je weet wel, de modellen die anno 2025 al niemand meer nieuw koopt. Wat een drama. Alfa zal het de komende jaren dus echt van de Junior moeten hebben lijkt het. Ik kan niet geloven dat er 5 jaar na de fusie (en dus het ter beschikking komen van geld) nog altijd zo’n krankzinnig slecht modellenbeleid wordt gevoerd.