!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Autotest: Giulia 2.0 Super
« Gepost op: 9 juni 2019, 15:36:13 »
Kom in actie en red deze Alfa voor het nageslacht
Alfa Romeo liefhebber Ruben Baeten verteld zijn verhaal en mening over de toekomst van de Giulia. 



Nu na een paar jaar de nieuwigheid er een beetje af is, willen we bij dezen nog even opnieuw een vuist maken voor de Alfa Romeo Giulia. Er hangt namelijk nogal wat gewicht aan ’m.

Als jij in de markt bent voor een middenklasse-sedan met karakter en sportieve aspiraties (lees: achterwielaandrijving), heb je waarschijnlijk je zinnen al gezet op de BMW 3-serie. En terecht ook, want dat is een bijzonder fijne auto waar je dag in dag uit van zult genieten en waaraan je centen goed besteed zijn. Het is echter ook de geijkte keuze die je overal zult tegenkomen, samen met de Mercedes C-klasse.



Alfa Romeo ging de uitdaging aan
Nu is er niets mis met geijkte keuzes, maar wij kijken af en toe graag net even verder. Beeld je eens in hoe stevig een fabrikant in zijn schoenen moet staan als hij een auto tegenover deze twee Powerhauses wil zetten. Toen Alfa Romeo de Giulia begon vorm te geven en de beslissing nam om een nieuw achterwielaangedreven platform te ontwikkelen, haalden ze zich een zware taak op de hals.

En toen ze klaar waren, bleek dat steeds minder mensen op sedans zitten te wachten – zelfs buiten Europa, waar die carrosserievorm toch altijd werd omarmd. Dit terwijl de Giulia bedoeld was als de ultieme ‘I’m back, b*tches’ naar iedereen die dacht dat de Italianen voorgoed naar de achtergrond waren verdwenen. Sinds de introductie in 2016 verkocht Alfa slechts iets meer dan 50.000 Giulia’s in Europa, waarbij 2018 al een daling van 30 procent liet zien ten opzichte van 2017.

De Giulia is de goede auto op het verkeerde moment, en dat stemt ons een beetje droevig. Vooral omdat je achter het stuur aan alles de gedrevenheid van Alfa kunt voelen. De vormgeving, de zitpositie, de balans – in alles doet de Giulia zijn voorvaderen eer aan en zet hij tegelijk een nieuwe standaard voor het merk.



De instapper is al de moeite waard
De Alfa Romeo Giulia 2.0 200 pk Super die we hier rijden, heeft de basismotorisering. Zelfs met de DNA-knop in de brave stand is ie al vinniger dan andere auto’s in hun sportiefste modus, en aan snelheid zul je zelden iets tekortkomen. De achttraps automaat (een handbak is helaas niet meer leverbaar) springt bij alsof zijn leven ervan afhangt. De besturing is zo direct en levendig dat je zou verwachten dat de Giulia je bij kruissnelheden hyperactief tot waanzin drijft – en toch doet hij dat niet.

Het onderstel van de Alfa Romeo Giulia 2.0 heeft in de zachtste stand precies de stevigheid die wij prettig vinden, terwijl het verstijven van de dempers zorgt voor de scherpte die je wilt als je ’s avonds laat toevallig een aaneengeschakelde reeks grote, lege rotondes tegenkomt. De gehele ervaring is er een van pret, stijl en ja, ook trots dat je iets anders rijdt dan anderen. Iets mooiers, als we eerlijk zijn.



Waarom je een Giulia moet kopen
Ja: moet. Het is belangrijk dat de Alfa Romeo Giulia niet over een paar jaar een stille dood sterft. Omdat dat zou betekenen dat er voor een klein niet-Duits merk niet langer eer te behalen valt in de grote premium-­arena – zelfs niet als ze er een uitstekende auto voor meenemen. Doe dus je plicht voor het nageslacht: zorg voor rechtvaardigheid en rij een Giulia.



Bron: https://topgear.nl/autotests/alfa-romeo-giulia-2019/
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2019, 15:44:07 »
Groot gelijk. De markt is niet meer voor Sedans. Dat ze een sportwagon hebben geskipt is echt stom.

Maarja sinds wanneer is FCA wel goed in besluiten nemen?

Enigste plekje waar ze heel goed zijn is Brazilie. Daar gaan die rare Fiat Argos over de toonbank alsof het niks kost.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2019, 19:52:27 »
Waarom je een Giulia moet kopen
Ja: moet. Het is belangrijk dat de Alfa Romeo Giulia niet over een paar jaar een stille dood sterft. Omdat dat zou betekenen dat er voor een klein niet-Duits merk niet langer eer te behalen valt in de grote premium-­arena – zelfs niet als ze er een uitstekende auto voor meenemen. Doe dus je plicht voor het nageslacht: zorg voor rechtvaardigheid en rij een Giulia.

Ik heb deze maar even naar mijn broer gestuurd kijken of ik hem naar zijn laatste GT weer in een Giulia kan krijgen ik hoop het zou leuk zijn.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2019, 22:01:18 »
Ik rij een Giulia 4 maanden en ik kan nog steeds niet geloven hoe goed die auto is!
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2019, 04:29:33 »
Citaat van: damitch300 op  9 juni 2019, 15:44:07
Citaat van: damitch300 op  9 juni 2019, 15:44:07
Groot gelijk. De markt is niet meer voor Sedans. Dat ze een sportwagon hebben geskipt is echt stom.

Maarja sinds wanneer is FCA wel goed in besluiten nemen?

Enigste plekje waar ze heel goed zijn is Brazilie. Daar gaan die rare Fiat Argos over de toonbank alsof het niks kost.
Sportwagon? Verkoopt bijna niet meer. Zie jij nog veel nieuwe D segmenters zoals een passaai, A4, 3 serie, c klasse, 508, insignia stations op de weg komen. Nee dus, die zijn bijna allemaal overgestapt op de suvjes. Dat is dus een nicemarkt geworden en FCA heeft daarom een Stelvio geïntroduceerd en geen Giulia sportswagon. Dat kan je alleen doen als er weer genoeg cash in het FCA geldlaadje ligt. En in andere werelddelen is een stationwagen al helemaal niet gewild. Je moet tegenwoordig mondiaal deze ontwikkelingen bekijken en niet Europees of nog erger NL. In NL is de markt naar de klote, de particulier koopt bijna niks nieuw in het D segment, allemaal zakelijke lease wat de klok slaat.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2019, 09:11:35 »
Onzin, rond de 60-65% van de verkopen van de A4, 3 serie en c Klasse in Europa zijn stations.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2019, 09:47:53 »
Dat kan best zijn, maar het aandeel SUV in dezelfde klasse is vele malen groter geworden dan van sedan/stationwagen en dat is bij alle merken zo. Dus dat is de reden dat ze een Stelvio boven een Giulia stationwagen hebben gekozen. Ze hadden toen geen budget voor beide.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2019, 13:56:59 »
Geen geld? Man, fca heeft meer dan centen genoeg. Helaas vindt de top het belangrijker om aandeelhouders te paaien dan om een goed modellengamma op poten te zetten.
Echt, ik mag de smoezen niet meer horen. Er is onlangs weer meer dan 2 miljard euro uitgekeerd na de verkoop van Marelli!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2019, 14:56:29 »
Verkoop MM? Dat is lang na de intro van de Stelvio. Die verkoop is gedaan om meer cash te hebben voor nieuwe modellen en techniek.
Ze zijn volop bezig met ontwikkelingen van nieuwe modellen. Waar ze eerst nog rustig aan hebben gedaan omdat de hele Autowereld op zijn kop stond ivm het dieselschandaal en de overgang naar hybride/elektrisch. Dan heb je wel wat andere platformen nodig om dergelijke aandrijflijnen te introduceren. Dan moet er heel veel veranderen binnen je modellen programma.
Maar je blijft maar lekker negatief over FCA. Ik zou een ander merk gaan aanhangen, die wel elke week een nieuw model introduceert VW groep misschien iets?
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2019, 15:08:05 »
Het zijn bij FCA een stel grote prutsers anders kan ik het niet zeggen, alle mens bijna die een Alfa of een Fiat hadden rijden nu al een ander merk, ik heb er gewoon geen woorden voor, maar de aandeelhouders die zulen wel weer blij zijn want daarbij het weer kassa voor.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2019, 16:06:35 »
Helemaal waar, ik denk dat we hier met wat reageerders, wel een management buy out kunnen doen en dan zullen we FCA eens in 1 vooruit 2, oké, misschien 3 jaar tijd voorzien van alle nieuwe modellen die nodig zijn om een volwaardige speler in de autowereld te zijn. Dat gaat ons vast wel beter lukken dan die sukkels bij FCA.
Als het zo gemakkelijk was, tja.
Voor het geld hoeft de familie Agnelli het niet te doen. Als ze geen behoefte hebben om FCA weer beter te maken dan hadden ze het allang verkocht.
Ik geloof er wel in, alleen of meteen andere fabrikant.

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2019, 17:16:17 »
Helemaal waar, ik denk dat we hier met wat reageerders, wel een management buy out kunnen doen en dan zullen we FCA eens in 1 vooruit 2, oké, misschien 3 jaar tijd voorzien van alle nieuwe modellen die nodig zijn om een volwaardige speler in de autowereld te zijn. Dat gaat ons vast wel beter lukken dan die sukkels bij FCA.
Als het zo gemakkelijk was, tja.
Voor het geld hoeft de familie Agnelli het niet te doen. Als ze geen behoefte hebben om FCA weer beter te maken dan hadden ze het allang verkocht.
Ik geloof er wel in, alleen of met een andere fabrikant.

Daar sluit ík mij in ieder geval bij aan. Ik geloof dat FCA zeker wel de lust en kracht heeft om toekomstbestendig te zijn en te blijven. Het enige wat ontbreekt zijn de innovatieve oplossingen als hybride, elektrisch en een nieuwe lage-klasse-auto in het A-segment. Iets meer naamsbekendheid zal ze goed doen.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2019, 17:51:23 »
Ik denk dat het voor de Giullia met name ook te maken heeft met de positionering van de auto.
Het is een hele goede auto, maar voor de normale modellen willen ze zich ook meten met,
het premium niveau van Mercedes, BMW, Audi en misschien ook wel een beetje Jaguar.
En dat is natuurlijk niet makkelijk.
Want ondanks dat de Giullia een fantasties sturende auto is,
is het kwa interieur en bouw kwaliteit nog steeds er lastig concurreren met BMW, Mercedes met name.   
AR is nog steeds een merk dat het vooral van liefhebbers moet hebben denk ik.
De 156 was ooit een lease topper, maar heeft daarna nooit meer een opvolger gehad,
die het zo goed heeft gedaan.
En daar zit vooral voor de Nederlandse markt wel een knelpunt.
De meeste particulieren kunnen simpel weg geen nieuwe auto meer kopen,
dus zijn we al afhankelijk van de occasions die voor een groot gedeelte uit de lease markt komen.

Daarnaast ben ik het ook wel eens met @damitch300
Er is niet echt meer een markt in europa voor de sedan.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2019, 19:48:37 »
Onzin, rond de 60-65% van de verkopen van de A4, 3 serie en c Klasse in Europa zijn stations.

Dit dus.
Sedans zijn een nichemarkt geworden.
Vooral die "coupe" sedans.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2019, 09:20:52 »
Zoals eerder aangegeven hoeven we ons niet zo heel veel zorgen te maken om FCA in het geheel, die zetten zat auto's af, alleen niet met AR badge.

Ze hebben mijns inziens gegokt en verloren met de Giulia en Stelvio, Amerika moest het gaan doen, maar dat verre van gelukt. De Mito en Giulietta zijn ook nooit echt cijferkanonnen geweest en met inmiddels een jaar of 10 op het model zullen deze ook weinig meer gaan brengen.

Moeten we ons zorgen maken om Alfa Romeo? Het merk zal ongetwijfeld gewoon blijven bestaan, ik ben alleen bang dat het in de toekomst enkel nog wat exotische modellen zullen zijn.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm