!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2019, 17:23:52 »
Zoals eerder aangegeven hoeven we ons niet zo heel veel zorgen te maken om FCA in het geheel, die zetten zat auto's af, alleen niet met AR badge.

Ze hebben mijns inziens gegokt en verloren met de Giulia en Stelvio, Amerika moest het gaan doen, maar dat verre van gelukt. De Mito en Giulietta zijn ook nooit echt cijferkanonnen geweest en met inmiddels een jaar of 10 op het model zullen deze ook weinig meer gaan brengen.

Moeten we ons zorgen maken om Alfa Romeo? Het merk zal ongetwijfeld gewoon blijven bestaan, ik ben alleen bang dat het in de toekomst enkel nog wat exotische modellen zullen zijn.

Heeft denk ik ook wel te maken met dat ze te veel door de Premium bril blijven kijken bij AR.
Ze willen premium zijn, maar kunnen dat eigenlijk niet helemaal waar maken.
Misschien zouden ze eens naar de Koreanen moeten kijken, waar hun succes nou door komt hé ;)
Je hebt immers een goed lopend volume model nodig, om winst te genereren.
Kia en Hyundai pakken dit net even wat slimmer aan, en gaan in de sub premium vijver vissen.
En bieden net even een iets completere auto aan voor minder dan een kale Golf bijvoorbeeld.
Dit zelfde doet VAG zelf ook met Skoda en Seat.


*

Long tall Nick
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2019, 18:47:54 »
Maar wel elke keer met een enorme grijns instappen en genieten. Wat een heerlijke auto.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2019, 18:59:24 »
Premium, wie bepaald of iets Premium is, marketing gelul van de VAG en iedereen papegaait het na.
Als het knopje van de radio niet van het juiste kunststof is, ben je niet premium. Wat een gezeik zeg.

En als iets karakter moet hebben, originaliteit heeft, met een mooie historie, dan hebben ze niks te bieden en moeten ze de merken (Lamborghini Ducati Bugatti etc.) die dat wel bieden, opkopen. Want zelf kunnen ze niks.
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2019, 18:56:28 »
Maar wel elke keer met een enorme grijns instappen en genieten. Wat een heerlijke auto.

Is zeker een hele fijne en mooie auto.
Heb onlangs in eentje mogen rijden, en het is echt wel leuk hoor.
Alleen het interieur voelt naar mijn mening ietsjes minder aan dan bijvoorbeeld,
een nieuwere Mercedes C klasse.
Maar dat doet verder niets af aan het rijplezier.

@Giuliatje ik bedoel dat verder ook niet negatief.
Maar helaas wat auto journalisten en media schrijven over bepaalde auto´s,
zie je toch terug in de verkoop statistieken.
Je hebt gelijk dat het misschien een beetje marketing gelul is.
Maar helaas werkt zoiets wel door in de aankoop beslissingen van de "meeste" mensen.
Door de sterke lease markt zijn er nog maar weinig mensen die echt een auto met hun hart kopen.
De Giullia is misschien in die zin net meer een liefhebbers auto.
En daarom denk ik dat het ook belangrijk zou zijn voor AR dat,
ze snel met een Mito of Giulietta opvolger komen.
Ze hebben gewoon volume modellen nodig die genoeg inkomsten genereren,
om leuke auto´s zoals een Giullia in de markt te kunnen houden voor de liefhebbers.
*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2019, 17:27:35 »
Beste mede Alfisten,
Wat FCA doet en de rest van de wereld zegt en doet zou mij eerlijk gezegd een worst
wezen.. (opmerking met een knip-oog) Ik rij nu ca. 10 maanden mijn Giulia blafbak en voor mij persoonlijk niks anders dan lof.
Wanneer ik in de file sta(ik zoek ze niet op, de meeste mensen mogelijk wel) zie ik de ogen links en rechts rollen..  LOL!!
met hun VW kabelbaan karretjes etc. moet iedereen maar zelf weten(iedereen in hun waarde latende)
De verkopen hoeven echt niet omhoog van mij, prima,.. laat het maar zo..
Alle Alfa's welke ik heb gereden waren in mijn ogen bijzonder en anders dan de gewone kar.
Zeg het maar eerlijk, de Alfa welke ik nu bestuur is voor mij (persoonlijk) op alle vlakken gewoon goed.. De vlakken inhoudelijk ga ik niet benoemen anders lijkt het of ik er echt blij mee ben :)
Mvg. M.AR.cel
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.
Re: Autotest: Giulia 2.0 Super
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2019, 21:17:28 »
Ik ken er nog een ! ..... ik kom nota bene van een ander (premium) merk (... om onze 'moppersmurf' maar een beetje bij de les te houden ...;-)) en heb inmiddels leren leven met allerlei zaken die bij die andere (premium) merken echt wat beter geregeld zijn. Maar laat mij maar lekker in mijn 'suvje' rondrijden zoals ik hierboven ergens heb kunnen lezen. Ik rijd nu in de 14e auto die mijn echtgenote en ik hebben aangeschaft en kan stellen dat het rijden in mijn 'suvje' een waar genot is waar ik, zelfs als ik last van mijn rug heb, zonder problemen in- en uit kan stappen en dat laatste elke dag weer met een glimlach ! Bij weinig van de voorgaande auto's in mijn eigendom zijn de reacties van veel anderen (vooral ook niet AR rijders)! zo positief geweest als bij dit 'suvje' ........ er blijken er dus meer te zijn die mijn 'suvje' een mooie auto vinden.... Alle Alfa's zijn immer mooie auto's geweest alleen pas de laatste jaren ook goed: dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik op AR ben overgestapt.... dat gaan er meer doen zodra berijders van auto's van de premium merken gaan inzien dat Alfa's niet alleen mooi maar ook nog eens goed kunnen zijn... Het is gewoon een kwestie van tijd...... Wellicht dat de 'moppersmurf' dan inmiddels overgestapt is naar een ander merk...... wie weet?
 :08: