!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Bottas
1.067

- Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2024, 22:29:43 »
Ik kom hem wel tegen op de weg als het zover is.
Wat ik tot nu toe gezien heb, is het gewoon een doorsnee crossover zoals we er al velen hebben.
Het is gewoon  niet mijn segment.
Ongeacht het label wat op de motorkap zit.
*

MysteryAngel
2.835

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2024, 17:44:35 »
BIj dealer Zeeuw zijn de eerste foto's van de demo zichtbaar, die is ingezet voor de inmiddels al weer beëindigde Roadshow.

https://www.zeeuw.nl/voorraad/alfa%20romeo/junior-elettrica/speciale-54kwh-18quot-acc-camera-127415220/?soort=nieuw&leasetype=&aanschafsoort=&utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=referral&utm_campaign=gaspedaal

Wat me wel opvalt zijn de eerste krassen op het (goedkope?) plastic.

Ja dat goedkope plastic is inderdaad wel echt een punt van kritiek.
Het is erg kras gevoelig wat ik in een Duitse video heb gezien deurpanelen,
boven op het dashboard en achterste deel van de midden tunnel vooral.
Op zich als je naar de prijzen van de basis mild hybride versies gaat kijken,
dan zou je nog eventueel over dat goedkope plastic heen kunnen stappen.
Maar voor de duurdere EV of Veloce versie kunnen die materialen natuurlijk echt niet.
Achterin lijkt het ook erg krap dus niet echt geschikt als gezinsauto.
En een trekhaak is volgens mij ook geen optie bij de mild hybride.
*

DanaBanana
853

- Super Alfist
« Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2024, 21:08:55 »
Ik geloof dat het plastic kras-gevoelig is en niet van het allerhoogste niveau wat er bestaat. De vraag is echter wel of dat bij de directe concurrenten in het segment/prijsklasse beter is.
*

bekkie
2.806

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
    - Super Alfist
« Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2024, 21:13:31 »
BIj dealer Zeeuw zijn de eerste foto's van de demo zichtbaar, die is ingezet voor de inmiddels al weer beëindigde Roadshow.

https://www.zeeuw.nl/voorraad/alfa%20romeo/junior-elettrica/speciale-54kwh-18quot-acc-camera-127415220/?soort=nieuw&leasetype=&aanschafsoort=&utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=referral&utm_campaign=gaspedaal

Wat me wel opvalt zijn de eerste krassen op het (goedkope?) plastic.

Ja dat goedkope plastic is inderdaad wel echt een punt van kritiek.
Het is erg kras gevoelig wat ik in een Duitse video heb gezien deurpanelen,
boven op het dashboard en achterste deel van de midden tunnel vooral.
Op zich als je naar de prijzen van de basis mild hybride versies gaat kijken,
dan zou je nog eventueel over dat goedkope plastic heen kunnen stappen.
Maar voor de duurdere EV of Veloce versie kunnen die materialen natuurlijk echt niet.
Achterin lijkt het ook erg krap dus niet echt geschikt als gezinsauto.
En een trekhaak is volgens mij ook geen optie bij de mild hybride.

Ik zag ook die Duitse video's op YT en dat zag er wel erg goed uit, moet ik zeggen.
De Duitsers waren zelf ook bijzonder positief, leken wel verrast.
Zou wel een trekhaak voor de mountainbike willen, dus ik hoop dat dat wel kan bij de hybride.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.835

- Super Alfist
« Reactie #34 Gepost op: 18 juni 2024, 18:16:20 »
Ik geloof dat het plastic kras-gevoelig is en niet van het allerhoogste niveau wat er bestaat. De vraag is echter wel of dat bij de directe concurrenten in het segment/prijsklasse beter is.

Klopt voor het basis hybride model vind ik die plastic materialen ook niet zo'n probleem.
Het is inderdaad de vraag of het bij de directe concurrentie voor die prijs veel beter zal zijn.
Maar bij de EV versie vind ik het wel een ander verhaal gezien die een heel stuk duurder zal zijn.

Ik zag ook die Duitse video's op YT en dat zag er wel erg goed uit, moet ik zeggen.
De Duitsers waren zelf ook bijzonder positief, leken wel verrast.
Zou wel een trekhaak voor de mountainbike willen, dus ik hoop dat dat wel kan bij de hybride.

Het interieur zag er naar mijn idee eigenlijk verder ook wel prima uit voor dit segment.
Een trekhaak zou inderdaad wel mooi zijn maar volgens mij is het tot nu toe geen optie.
Maar goed anders kan je er wellicht altijd wel eentje aftermarket onder laten zetten. :)

*

bekkie
2.806

- Super Alfist
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2024, 21:07:50 »
Ik lees net op Autoweek dat de elektrische Junior Veloce liefst 280 pk krijgt in plaats van de eerder genoemde 240 pk. Dat wordt dan een aardig bommetje!

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-alfa-romeo-junior-veloce-280-pk-op-de-voorwielen/#comments-923016
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
*

Bottas
1.067

- Super Alfist
« Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2024, 21:27:12 »
Hij zal wel aardig aan het gewicht zijn, dus betwijfel of het een bommetje gaat worden.
*

bekkie
2.806

- Super Alfist
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2024, 21:45:50 »
Hij zal wel aardig aan het gewicht zijn, dus betwijfel of het een bommetje gaat worden.

1.635 kg
*

MysteryAngel
2.835

- Super Alfist
« Reactie #38 Gepost op: 21 juni 2024, 18:25:07 »
Ik lees net op Autoweek dat de elektrische Junior Veloce liefst 280 pk krijgt in plaats van de eerder genoemde 240 pk. Dat wordt dan een aardig bommetje!

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-alfa-romeo-junior-veloce-280-pk-op-de-voorwielen/#comments-923016

Ik had eigenlijk verwacht dat dit een vier wiel aangedreven versie zou worden.
Althans ik dacht dat ze het daar over hadden in dat Duitse filmpje wat ik had gezien.
*

bekkie
2.806

- Super Alfist
« Reactie #39 Gepost op: 10 juli 2024, 09:08:00 »
Autovisie heeft gereden met de Veloce en is bijzonder enthousiast:

https://m.youtube.com/watch?v=jbjFcPf0vQI&pp=ygUXVGVzdCBhbGZhIGp1bmlvciB2ZWxvY2U%3D
*

GT1986
1.273

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    - Super Alfist
« Reactie #40 Gepost op: 10 juli 2024, 10:15:30 »
En niet alleen Autovisie! Hopelijk wordt de Junior het succes dat Alfa zo nodig heeft.

Zoals een journalist het mooi omschreef; allen die roepen dat het geen echte Alfa is moeten een nieuwe Giulia kopen of anders hun mond houden. Van dat soort liefhebbers (wel roepen, niet kopen) kan een merk namelijk niet (blijven) bestaan.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.835

- Super Alfist
« Reactie #41 Gepost op: 10 juli 2024, 16:34:46 »
En niet alleen Autovisie! Hopelijk wordt de Junior het succes dat Alfa zo nodig heeft.

Zoals een journalist het mooi omschreef; allen die roepen dat het geen echte Alfa is moeten een nieuwe Giulia kopen of anders hun mond houden. Van dat soort liefhebbers (wel roepen, niet kopen) kan een merk namelijk niet (blijven) bestaan.

Klopt hele interessante en vooral vermakelijke review van Peter Hilhorst van Autovisie.
Een ook Werner Budding was erg positief en enthousiast over de Junior Veloce.
Alfa heeft met de Junior toch iets speciaals weten te creëren in het B-segment,
op een platform waar al zoveel auto's op gebouwd zijn.
En dat is  best wel knap vind ik.
Design is natuurlijk nog steeds een kwestie van smaak.
Maar ik denk dat het best wel eens een succes zou kunnen worden zeker de elektrische varianten.
Al vind ik dat de Veloce wel een iets groter accu pakket had mogen hebben.
Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Cupra Born.
Maar goed misschien komt dat in de toekomst nog wel als optie.

Ben ook wel benieuwd naar de reviews van de mild hybrides.
*

Alfa 147 Ti
1.645

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #42 Gepost op: 10 juli 2024, 19:39:30 »
Ik ben benieuwd, ik  wordt er nog steeds niet blij van als ik deze auto zie maar misschien verandert dat nog, en wat die Werner Budding vindt daar doe ik helemaal niets op uit als je een keer naar het programma kijkt de mooiste wegen , dan kan die de hele zendtijd positief kletsen met een of ander hok van een auto en iedere auto is top bij hem, hij kan wel leuk vertellen daar is die top in, maar ik oordeel liever zelf .
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Quadrifoglio Verde
130

• Type Alfa: 75 en Giulia
    - Alfist
« Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2024, 23:28:11 »
Heb het filmpje van AV ook gezien, klinkt positief. Ik vind hem er ook wel lekker dik uit zien, met name als Veloce. Maar waarschijnlijk haal je bij normaal dagelijks gebruik misschien net de 300km. Ga je er een beetje mee rijden zoals de auto bedoeld is, gaat het richting de 200 waarschijnlijk. Aangezien je daarnaast ook nog minimaal een half uur moet wachten voordat de accu vol is, is hij eigenlijk alleen maar geschikt als tweede auto. Hij kost bijna E 50 000, dus het zal een leuk speeltje worden voor de rijkere medemens die dit als tweede auto kan betalen. Het is naar mijn idee qua techniek nog te vroeg om hoofdzakelijk op elektrische versies in te zetten.

Volgens mij hebben ze er best wat aan gedaan om van de standaard versie een Veloce te maken, dus hopelijk gaan ze nog investeren in een benzine/hybride versie. Een groter accupakket gaat waarschijnlijk niet passen en zal anders de auto een stuk zwaarder maken.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

MysteryAngel
2.835

- Super Alfist
« Reactie #44 Gepost op: 11 juli 2024, 18:15:49 »
Elektrisch rijden is sowieso niet voor iedereen een optie.
Persoonlijk zou ik het dan ook niet overwegen.
Maar goed ben wel benieuwd hoe de Junior het gaat doen.
Het zal denk ik wel een hele belangrijke auto voor Alfa gaan worden.
Het is immers het begin van de nieuwe koers van het merk.
De Tonale is niet echt een succes nummer geworden kunnen we wel stellen.