!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Fiat en Renault willen fuseren
« Gepost op: 27 mei 2019, 09:45:49 »
Zoals onze @Donald eerder al aangaf, is er nieuws vanuit de autowereld.
FCA en Renault-Nissan-Mitsubishi willen samen een van de grootste automerken ter wereld worden, door te fuseren.


Fiat Chrysler Automobiles (FCA), de eigenaar van Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep en Ram, heeft een voorstel gedaan aan de Renault-Nissan.
Renault-Nissan is eigenaar van Renault, Dacia, Alpine, Nissan, Infiniti, Datsun, Lada en Mitsubishi.
Het doel is om een van de grootste autoconcerns ter wereld te worden.

De Italianen stellen een gelijke verdeling voor, waarbij de helft van de aandelen bij FCA liggen en de andere helft bij Renault-Nissan-Mitsubishi.
Samen zouden de merken veel ontwikkelingskosten besparen. Handig, want elektrische en zelfrijdende auto’s vragen om grote investeringen.

De Frans-Italiaanse autobouwer zou dan gezamenlijk een productie van 8,7 miljoen auto’s draaien.
Daarnaast willen ze leider worden in elektrische auto’s, premium merken, SUV’s, pick-ups en commerciële voertuigen.
Grootse plannen, dus. Binnenkort vast meer.

Wat vinden wij hiervan?



Bron: https://topgear.nl/autonieuws/fiat-en-renault-willen-fuseren/
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2019, 09:55:46 »
Ik vind het op zich geen slecht idee van ze. Maar enige hoop is dat de auto's hun karakter behouden.

Dat je straks niet een Giulia koopt wat eigenlijk een grote Megane is met een Alfa grill.
Alfa Newbie.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2019, 10:13:04 »
Citaat
Daarnaast willen ze leider worden in elektrische auto’s, premium merken, SUV’s, pick-ups en commerciële voertuigen.

Dan mogen ze wel flink wat van Maserati verwerking in hun merken als ze de "premium" kant op willen

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2019, 17:32:49 »
Ik denk dat dit best een goed idee is.
Renault - Nissan heeft niet stil gezeten in het ontwikkelen van mooie platformen.
Zeker op het gebied van elektrisch en hybride aandrijf lijnen hebben ze best wat kennis in huis.
Het zal vast niet voor niets zijn dat ook Mercedes met Renault in zee is gegaan,
om hun motoren en platform voor de A klasse.

Renault - Nissan maken echt wel goeie producten de laatste jaren.
De Renault Megane RS is zeker een leuke auto op een heel goed platform.
Dus ja als deze fusie door gaat, dan komt er misschien geen Giulietta met rwd.
Maar als ze het platform van de Megane RS zouden gebruiken,
dan zou dat ook zeker niet slecht zijn.
Daarnaast misschien ook nieuwe modellen van Fiat die op een Renault platform komen wie weet..?
Ik denk inderdaad dat ze op deze manier heel veel geld kunnen besparen.
De Nissan Qasqai is al jaren lang één van de best verkochte SUV's van Europa.
En Fiat zou hier een goed graantje van mee kunnen pikken door een "betaalbare" suv,
uit te brengen op het platform van de Qasqai.

Ik denk dat het een goede stap zou zijn voor FCA. :)

*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2019, 19:15:37 »
Lijkt mij helemaal niets, wat geven deze merken nauw om Alfa , Lanica en  Masaratie, ik zie liever dat het door  BMW wordt overgenomen al wordt dat merk ook met de dag minder kijk naar die nieuwe 1 serie.
Dat er wat moet gebeuren is zeker want FCA is zolangzaam een bedrijf in Europa wat alleen nog maar wat met Jeep heeft voor de rest komt er ook niks in productie, we zullen het zien.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2019, 21:20:59 »
Tja, met Fransen samenwerken is lasting.
Renault heeft nu best wat problemen met Ghosn en Nissan, en moet Mitsubishi en Lada nog maar op de rit krijgen.

Maar...ze zijn wel een van de voorlopers in electrische auto's en hebben daar nu flink wat volume in- wat je daar ook van mag vinden; FCA heeft niks qua alternatieve aandrijfvormen: geen hybrides, geen BEV's, en heeft bij Tesla CO2 compensatie moeten kopen om enorme boetes te omzeilen. Dus niet echt klaar voor de toekomst, hoewel het helemaal niet zeker is dat electrisch rijden de toekomst zal zijn, is het wel datgene waar de EU, USA en andere landen op aanstuurt.

Daarnaast is de rol van Fiat en Alfa geminimaliseerd tot Europa, en speelt Fiat buiten Europa alleen nog mee in wat latijns-amerikaanse landen. Ja, Jeep loopt goed maar is dat niet alleen nu in de SUV hype? Fiat en Alfa hebben een verouderd en onvolledig modellenprogramma, Fiat - meester in de kleine auto - speelt helemaal niet meer mee in het B-segment (waar de Punto in miljoenen werd verkocht) en steunt wel erg sterk op de inmiddels vele Jaren oude 500.
De grote markten van nu zijn USA, Japan, India, China - daar doet FCA niet mee.

Dat op een rijtje zettend is een toenadering tot de aliantie van Renault-Nissan-Mitsubishi niet zo gek.
Eigen platforms ontwikkelen is niet meer te betalen, ook niet voor grootmachten als BMW (Z4 met Toyota, 1-serie met Mini), Mercedes en VW (platform wordt gedeeld met het hele merkenportfolio).
De vraag omdraaiend: wie zou anders met FCA willen samenwerken, of wie zou wel een goede partij zijn?
Het is met Nissan niet slechter gegaan sinds de samenwerking, en ook de fusie met Chrysler-Jeep heeft Fiat niet slechter gemaakt.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2019, 22:51:10 »
Arjan, mooi gesproken. Wijze woorden. Ik ben het met je eens dat FCA op zichzelf staand niet levensvatbaar is. Te weinig winst, te veel regels.

Ik zie een samenwerking met de Fransen wel zitten. Mooie technologische ontwikkelingen en een goed elektrotechnisch platform. En dan hebben we Alfa voor de vormgeving en cuore sportivo ;)
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

sir_c
31

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2019, 23:08:03 »
't Is misschien niet eens de vraag of FCA met Renault moet gaan samenwerken, maar of er uberhaupt nog anderen met hun wilden samenwerken? 

Voor een tent als BMW vissen ze denk ik teveel in dezelfde vijver, maar bij Renault is er denk ik minder overlap ook.
Gemarkeerd als beste antwoord door B van Kraaikamp Gepost op 28 mei 2019, 10:45:23
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2019, 01:52:14 »
Zeer verontrustend ...

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2019, 03:22:38 »
Paul ik snap dat jij je photoshop skills wilt laten zien.
Maar ik hoef geen afbeeldingen van nare ziektes op dit forum te zien.
Bij voorbaat dank.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2019, 07:12:50 »
Zeer verontrustend ...



Verschrikkelijk dit  :D :D :D
Alfa Newbie.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2019, 10:46:01 »
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2019, 12:06:02 »
Ach, het is niet allemaal slecht daar



*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2019, 14:00:10 »
Zeer verontrustend ...



Ik wordt hier een beetje naar van...
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Fiat en Renault willen fuseren
« Reactie #14 Gepost op: 28 mei 2019, 15:21:10 »
En vergeet niet dat Alfa begonnen was met het bouwen van Franse auto's in licentie.
Daarna zijn ook de R4 en Dauphine (toch?) door Alfa gebouwd voor Italiaanse markt.
En ook Nissan (onderdeel van de Renault alliantie) heeft eerder met Alfa samenwerkt.....

Het is dus niet helemaal een nieuwe connectie.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP