!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #15 Gepost op: 4 november 2019, 18:08:06 »
Citaat van: Stiggy op  4 november 2019, 15:20:27
Citaat van: Stiggy op  4 november 2019, 15:20:27
Citaat van: TimW op  4 november 2019, 13:14:40
Citaat van: TimW op  4 november 2019, 13:14:40
Citaat van: Stiggy op  4 november 2019, 12:53:06
Citaat van: Stiggy op  4 november 2019, 12:53:06
Citaat van: Stiggy op  1 november 2019, 16:58:25
Citaat van: Stiggy op  1 november 2019, 16:58:25
...
Ruim 3 jaar terug moest ik een nieuwe leasert, en de Giulietta was toen helaas geen optie meer. Dus maar een keertje Seat dacht ik, volgende keer weer een Alfa. Dat is over een krap jaartje. Het lijkt erop dat dat het weer geen Alfa kan worden. Tja... Als ze geen C-klasser aanbieden kunnen ze ook niet gekocht worden. Triest...
Oh, Ik moet toch iets sneller aan een nieuwe,  :o

 :o

Zonder kleerscheuren er vanaf hoop ik?
Ja gelukkig wel. Beetje stijf hier en daar, maar niets schokkends. Tegenpartij gelukkig ook niet.

Ik zit net bij Alfa te kijken, maar ze doen wel erg hun best om je geen Giulietta meer te laten nemen zeg. Alleen nog 120pk benzine? Alleen 16" velgen? Alleen zwart leer? Waar zijn alle opties heen?

Ai dat ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar gelukkig valt het lichamelijk mee.
Een auto is te vervangen natuurlijk.

Het is inderdaad wel lastig bij Alfa nu als je een C-segementer wil,
dan heb je met enkel de Giulietta niet heel veel keuze momenteel.
Maar ik zou het overigens wel vreemd vinden als je enkel een 120pk benzine kunt kiezen.
Want zover ik weet is dit namelijk de oude T-jet motor nog, die ook in de Tipo ligt.
Tenzij ze een terug geschroefde versie van de 170pk MA motor hebben nu?
Dit lijkt me inderdaad een foutje in de configurator zoals @TimW ook al aangaf.

Mja lastig.... een Giullia is wellicht te duur..
En de opvolger voor de Giullietta zal wellicht de Tonale suv zijn.
Zou mooi geweest zijn als er wat sneller nieuwe volume modellen,
op de markt konden komen van Alfa romeo nu met de fusie.
Maar helaas is het nieuws bericht in die zin weinig positief te noemen.




*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2019, 22:41:42 »
Ik grap altijd dat als iemand me een Giulia aanbied (wel door mezelf geconfigureerd) ik overstap. Niemand heeft nog gehapt. Ook mijn eigen bedrijf niet door me betere leasevoorwaarden te bieden. Dus het blijft een (kale) C-klasse.

Het was te proberen hè!
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #17 Gepost op: 5 november 2019, 17:48:39 »
Citaat van: MysteryAngel op  4 november 2019, 18:08:06
Citaat van: MysteryAngel op  4 november 2019, 18:08:06
Het is inderdaad wel lastig bij Alfa nu als je een C-segementer wil,
dan heb je met enkel de Giulietta niet heel veel keuze momenteel.
Maar ik zou het overigens wel vreemd vinden als je enkel een 120pk benzine kunt kiezen.
Want zover ik weet is dit namelijk de oude T-jet motor nog, die ook in de Tipo ligt.
Tenzij ze een terug geschroefde versie van de 170pk MA motor hebben nu?
Dit lijkt me inderdaad een foutje in de configurator zoals @TimW ook al aangaf.
Ik vrees toch dat de het vermoeden van @TimW  en jou @MysteryAngel niet correct is. Bij de diverse leasemaatschappijen kan ik ook niets anders kiezen dan de 120pk benzine of een diesel.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #18 Gepost op: 5 november 2019, 18:48:02 »
Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #19 Gepost op: 5 november 2019, 19:24:47 »
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄

Nee, is al sinds 1 april.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #20 Gepost op: 6 november 2019, 10:08:54 »
Citaat van: bekkie op  5 november 2019, 19:24:47
Citaat van: bekkie op  5 november 2019, 19:24:47
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄

Nee, is al sinds 1 april.

Kun je hier in NL echt alleen de 120pk multiair nog maar krijgen?

Als de diesels geschrapt zouden zijn kan ik dat nog enigszins begrijpen,  maar waar zijn de 150/170 pk en Veloce gebleven?!
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #21 Gepost op: 6 november 2019, 10:43:15 »
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 10:08:54
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 10:08:54
Citaat van: bekkie op  5 november 2019, 19:24:47
Citaat van: bekkie op  5 november 2019, 19:24:47
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Citaat van: DanielH92 op  5 november 2019, 18:48:02
Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄

Nee, is al sinds 1 april.

Kun je hier in NL echt alleen de 120pk multiair nog maar krijgen?

Als de diesels geschrapt zouden zijn kan ik dat nog enigszins begrijpen,  maar waar zijn de 150/170 pk en Veloce gebleven?!
Die 120pk is niet een multiair maar gewoon het oude t-jet blokje. Treurig maar waar. De 175pk diesel (Veloce) is onverkoopbaar in Nederland. Dus enkel en alleen de 1.6 JTD. Het is ongelooflijk, maar waar. Is overigens al een lange tijd zo.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2019, 11:05:45 »
Maar waarom zijn de multiairs geschrapt dan? Die zou theoretisch zuiniger/schoner moeten zijn dan de Tjet?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2019, 11:21:23 »
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Maar waarom zijn de multiairs geschrapt dan? Die zou theoretisch zuiniger/schoner moeten zijn dan de Tjet?

Voor mij ook een raadsel. De motoren worden in de Jeeps wel gewoon gebruikt. Zal toch iets met emissie te maken hebben wellicht, alhoewel the "good old" 1,4 t-jet ook geen topper is op dat gebied. Dat is ook meteen de reden dat de tipo hier bijna net zo duur is als de concurrentie (co2 taks) waar hij in andere landen beduidend goedkoper en dus aantrekkelijker is dan bijv een megane of focus.

Back on toppic: wat de fusie gaat brengen moet je simpelweg afwachten. Het feit dat alfa een auto als de GTV en 8C schrapt snap ik nog wel. Voor exotisch imago/exposure en dergelijke mooi maar de schoorsteen kan pas weer gaan roken van modellen waar veel van verkocht wordt en wat marge op zit. of we het nou leuk vinden of niet, ik kan het nog wel begrijpen.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #24 Gepost op: 6 november 2019, 14:44:33 »
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Maar waarom zijn de multiairs geschrapt dan? Die zou theoretisch zuiniger/schoner moeten zijn dan de Tjet?
ik denk vooral goedkoper in productie.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #25 Gepost op: 6 november 2019, 15:41:18 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  6 november 2019, 11:21:23
Citaat van: Ruud_Enschede op  6 november 2019, 11:21:23
Back on toppic: wat de fusie gaat brengen moet je simpelweg afwachten. Het feit dat alfa een auto als de GTV en 8C schrapt snap ik nog wel. Voor exotisch imago/exposure en dergelijke mooi maar de schoorsteen kan pas weer gaan roken van modellen waar veel van verkocht wordt en wat marge op zit. of we het nou leuk vinden of niet, ik kan het nog wel begrijpen.
Ik toch niet helemaal, want dat is wel erg korte termijn denken (wat FCA al de hele tijd laat zien imho): alleen auto's waar je nu meer marge op kan halen. Maar om mensen bij je merk te krijgen en houden moet je een volledig gamma hebben. Mensen die eenmaal een Alfa gehad hebben en bv begonnen zijn met een MiTO kopen later een grotere. Als pa een Alfist is, is er een grotere kans dat zoon of dochterlief dat ook wordt. Ik merk nu bijvoorbeeld bij vrijwel al mijn collega's dat ze echt geen idee hebben welke auto's Alfa (nog) heeft. Zelfs het verschil tussen de Giulia en Giulietta kennen ze niet en halen ze door elkaar. Juist omdat ze niet meer met die auto's in aanraking komen.

Waar FCA overigens ook nog aan voorbij gaat is dat als je nu auto's wilt verkopen waar meer marge op te halen is, je ze nu ook moet verkopen. SUV's zijn al zo lang een ding. Alfa moet nu nog met een C segment SUV komen. Tegen de tijd dat die er is, is volledig elektrisch waarschijnlijk het segment waar je de meeste marge kan scoren. Zo loop je altijd achter de feiten aan. Ik vind het maar een rare dodemans-strategie: overleven door vrijwel geen auto's meer te maken.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #26 Gepost op: 6 november 2019, 17:38:50 »
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 11:05:45
Maar waarom zijn de multiairs geschrapt dan? Die zou theoretisch zuiniger/schoner moeten zijn dan de Tjet?

Een 120pk multiair is er nooit geweest in een Giulietta zover ik weet.
Alleen de Mito had een 135pk multiair motor.

Maar ja waarom ze die hebben geschrapt is mij dan ook een raadsel.
Misschien toch te veel ellende met de multiair techniek op deze motor?
Al hadden ze dit dacht ik toch al onder controle sinds 2012?

Maarja opzich ook nix mis met de T-jet hoor.
Want dat is wel een betrouwbare motor, die je makkelijk wat extra´s kunt geven denk ik. :)
Aangezien de Mito met de zelfde T-jet motor al 155pk had.

Maarja waar zijn dan die firefly motoren gebleven FCA fusie?
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #27 Gepost op: 9 november 2019, 11:11:09 »
Gisteren even met een Giulietta 120pk gereden. En dat viel niet tegen: in Dynamic heb je een hele snelle gasresponse en de prestaties vielen me niet tegen. En een grote smile op mijn gezicht, dus toch overwogen weer een Giulietta te leasen. Volgens de verkoper is er ook nog steeds van alles te bestellen. Waarom dat niet in de configurator kan wist hij ook niet.

Maar deceptie toen ik thuis kwam en de folder eens goed bekeek: deze 120pk heeft een CO2 uitstoot van 157 g/km! Mijn werkgever hanteert een limiet en dit zit er dik boven. Mijn oude 170pk MultiAir had 121 g/km, dus ik heb echt ook geen idee waarom ze die niet meer leveren.
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #28 Gepost op: 9 november 2019, 12:24:15 »
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Gisteren even met een Giulietta 120pk gereden. En dat viel niet tegen: in Dynamic heb je een hele snelle gasresponse en de prestaties vielen me niet tegen. En een grote smile op mijn gezicht, dus toch overwogen weer een Giulietta te leasen. Volgens de verkoper is er ook nog steeds van alles te bestellen. Waarom dat niet in de configurator kan wist hij ook niet.

Maar deceptie toen ik thuis kwam en de folder eens goed bekeek: deze 120pk heeft een CO2 uitstoot van 157 g/km! Mijn werkgever hanteert een limiet en dit zit er dik boven. Mijn oude 170pk MultiAir had 121 g/km, dus ik heb echt ook geen idee waarom ze die niet meer leveren.

Wat die verkoper waarschijnlijk bedoelt, is dat er nog van alles te leveren is vanuit de voorraad in NL. Er staan namelijk nog de nodige splinternieuwe Giulietta's te wachten op een koper of leaser, hoofdzakelijk de 1.4 MA met 170 pk en lage uitstoot. Dus als die onder de limiet van jouw werkgever valt, kun je die gewoon leasen.
Wil je zelf een Giulietta samenstellen vanaf scratch, dan ben je inderdaad aangewezen op de 120 pk-versie met hoge uitstoot. Voor de echter liefhebber die wil tunen, is dit echter wel een aantrekkelijke optie omdat je ontzettend veel vermogenswinst en extra koppel uit dit blok kunt halen. Groot nadeel is echter de bizar hoge prijs van ruim 32k. En dat terwijl de voorraadmodellen met het 170 pk blok voor 27 á 28k te koop staan.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #29 Gepost op: 9 november 2019, 12:34:45 »
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 12:24:15
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 12:24:15
...
Wat die verkoper waarschijnlijk bedoelt, is dat er nog van alles te leveren is vanuit de voorraad in NL. Er staan namelijk nog de nodige splinternieuwe Giulietta's te wachten op een koper of leaser, hoofdzakelijk de 1.4 MA met 170 pk en lage uitstoot. Dus als die onder de limiet van jouw werkgever valt, kun je die gewoon leasen.
Wil je zelf een Giulietta samenstellen vanaf scratch, dan ben je inderdaad aangewezen op de 120 pk-versie met hoge uitstoot. Voor de echter liefhebber die wil tunen, is dit echter wel een aantrekkelijke optie omdat je ontzettend veel vermogenswinst en extra koppel uit dit blok kunt halen. Groot nadeel is echter de bizar hoge prijs van ruim 32k. En dat terwijl de voorraadmodellen met het 170 pk blok voor 27 á 28k te koop staan.
Nee, de verkoper bedoelt dat alles wat in de folder staat nog leverbaar is. Qua benzine is dat alleen de 120pk normale en Sport uitvoering. Maar alle opties die in de folder staan, zoals andere stoelen, andere kleuren leer, andere velgen, de optiepakketten (Sport Pack I en II) etc zijn nog gewoon leverbaar, evenals alles uit de accessoirelijst. Veel van dat spul zit niet meer in de configurator.

Het was overigens ook zijn verwachting dat de fusie met PSA voor extra vertraging gaat zorgen. Hij had niet de verwachting dat de Tonale nog eind 2020 geleverd kan worden, mede omdat er ook nog totaal geen rijdende test auto's gesignaleerd zijn.