!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: TimW op 4 november 2019, 13:14:40Citaat van: TimW op 4 november 2019, 13:14:40Citaat van: Stiggy op 4 november 2019, 12:53:06Citaat van: Stiggy op 4 november 2019, 12:53:06Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25...Ruim 3 jaar terug moest ik een nieuwe leasert, en de Giulietta was toen helaas geen optie meer. Dus maar een keertje Seat dacht ik, volgende keer weer een Alfa. Dat is over een krap jaartje. Het lijkt erop dat dat het weer geen Alfa kan worden. Tja... Als ze geen C-klasser aanbieden kunnen ze ook niet gekocht worden. Triest...Oh, Ik moet toch iets sneller aan een nieuwe, Zonder kleerscheuren er vanaf hoop ik?Ja gelukkig wel. Beetje stijf hier en daar, maar niets schokkends. Tegenpartij gelukkig ook niet.Ik zit net bij Alfa te kijken, maar ze doen wel erg hun best om je geen Giulietta meer te laten nemen zeg. Alleen nog 120pk benzine? Alleen 16" velgen? Alleen zwart leer? Waar zijn alle opties heen?
Citaat van: Stiggy op 4 november 2019, 12:53:06Citaat van: Stiggy op 4 november 2019, 12:53:06Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25...Ruim 3 jaar terug moest ik een nieuwe leasert, en de Giulietta was toen helaas geen optie meer. Dus maar een keertje Seat dacht ik, volgende keer weer een Alfa. Dat is over een krap jaartje. Het lijkt erop dat dat het weer geen Alfa kan worden. Tja... Als ze geen C-klasser aanbieden kunnen ze ook niet gekocht worden. Triest...Oh, Ik moet toch iets sneller aan een nieuwe, Zonder kleerscheuren er vanaf hoop ik?
Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25Citaat van: Stiggy op 1 november 2019, 16:58:25...Ruim 3 jaar terug moest ik een nieuwe leasert, en de Giulietta was toen helaas geen optie meer. Dus maar een keertje Seat dacht ik, volgende keer weer een Alfa. Dat is over een krap jaartje. Het lijkt erop dat dat het weer geen Alfa kan worden. Tja... Als ze geen C-klasser aanbieden kunnen ze ook niet gekocht worden. Triest...Oh, Ik moet toch iets sneller aan een nieuwe,
...Ruim 3 jaar terug moest ik een nieuwe leasert, en de Giulietta was toen helaas geen optie meer. Dus maar een keertje Seat dacht ik, volgende keer weer een Alfa. Dat is over een krap jaartje. Het lijkt erop dat dat het weer geen Alfa kan worden. Tja... Als ze geen C-klasser aanbieden kunnen ze ook niet gekocht worden. Triest...
Het is inderdaad wel lastig bij Alfa nu als je een C-segementer wil,dan heb je met enkel de Giulietta niet heel veel keuze momenteel.Maar ik zou het overigens wel vreemd vinden als je enkel een 120pk benzine kunt kiezen.Want zover ik weet is dit namelijk de oude T-jet motor nog, die ook in de Tipo ligt.Tenzij ze een terug geschroefde versie van de 170pk MA motor hebben nu?Dit lijkt me inderdaad een foutje in de configurator zoals @TimW ook al aangaf.
Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄
Citaat van: DanielH92 op 5 november 2019, 18:48:02Citaat van: DanielH92 op 5 november 2019, 18:48:02Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄Nee, is al sinds 1 april.
Citaat van: bekkie op 5 november 2019, 19:24:47Citaat van: bekkie op 5 november 2019, 19:24:47Citaat van: DanielH92 op 5 november 2019, 18:48:02Citaat van: DanielH92 op 5 november 2019, 18:48:02Volgens mij is dat al een paar weken hoor, dat alleen de 120pk benzine gekozen kan worden.. Niet best 🙄Nee, is al sinds 1 april.Kun je hier in NL echt alleen de 120pk multiair nog maar krijgen?Als de diesels geschrapt zouden zijn kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar waar zijn de 150/170 pk en Veloce gebleven?!
Maar waarom zijn de multiairs geschrapt dan? Die zou theoretisch zuiniger/schoner moeten zijn dan de Tjet?
Back on toppic: wat de fusie gaat brengen moet je simpelweg afwachten. Het feit dat alfa een auto als de GTV en 8C schrapt snap ik nog wel. Voor exotisch imago/exposure en dergelijke mooi maar de schoorsteen kan pas weer gaan roken van modellen waar veel van verkocht wordt en wat marge op zit. of we het nou leuk vinden of niet, ik kan het nog wel begrijpen.
Gisteren even met een Giulietta 120pk gereden. En dat viel niet tegen: in Dynamic heb je een hele snelle gasresponse en de prestaties vielen me niet tegen. En een grote smile op mijn gezicht, dus toch overwogen weer een Giulietta te leasen. Volgens de verkoper is er ook nog steeds van alles te bestellen. Waarom dat niet in de configurator kan wist hij ook niet.Maar deceptie toen ik thuis kwam en de folder eens goed bekeek: deze 120pk heeft een CO2 uitstoot van 157 g/km! Mijn werkgever hanteert een limiet en dit zit er dik boven. Mijn oude 170pk MultiAir had 121 g/km, dus ik heb echt ook geen idee waarom ze die niet meer leveren.
...Wat die verkoper waarschijnlijk bedoelt, is dat er nog van alles te leveren is vanuit de voorraad in NL. Er staan namelijk nog de nodige splinternieuwe Giulietta's te wachten op een koper of leaser, hoofdzakelijk de 1.4 MA met 170 pk en lage uitstoot. Dus als die onder de limiet van jouw werkgever valt, kun je die gewoon leasen.Wil je zelf een Giulietta samenstellen vanaf scratch, dan ben je inderdaad aangewezen op de 120 pk-versie met hoge uitstoot. Voor de echter liefhebber die wil tunen, is dit echter wel een aantrekkelijke optie omdat je ontzettend veel vermogenswinst en extra koppel uit dit blok kunt halen. Groot nadeel is echter de bizar hoge prijs van ruim 32k. En dat terwijl de voorraadmodellen met het 170 pk blok voor 27 á 28k te koop staan.