!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #30 Gepost op: 9 november 2019, 13:13:38 »
Da's vreemd, want mijn dealer gaf een half jaar geleden al aan dat er niets meer te bestellen valt behalve de 120 pk versie. En dat zie je nu ook op Gaspedaal.nl, daar wordt de nieuwe 120 pk versie aangeboden.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #31 Gepost op: 9 november 2019, 14:17:53 »
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Gisteren even met een Giulietta 120pk gereden. En dat viel niet tegen: in Dynamic heb je een hele snelle gasresponse en de prestaties vielen me niet tegen. En een grote smile op mijn gezicht, dus toch overwogen weer een Giulietta te leasen. Volgens de verkoper is er ook nog steeds van alles te bestellen. Waarom dat niet in de configurator kan wist hij ook niet.

Maar deceptie toen ik thuis kwam en de folder eens goed bekeek: deze 120pk heeft een CO2 uitstoot van 157 g/km! Mijn werkgever hanteert een limiet en dit zit er dik boven. Mijn oude 170pk MultiAir had 121 g/km, dus ik heb echt ook geen idee waarom ze die niet meer leveren.

Tjet is wel makkelijker te tunen dan een MA.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #32 Gepost op: 13 november 2019, 18:51:41 »
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Citaat van: Stiggy op  9 november 2019, 11:11:09
Gisteren even met een Giulietta 120pk gereden. En dat viel niet tegen: in Dynamic heb je een hele snelle gasresponse en de prestaties vielen me niet tegen. En een grote smile op mijn gezicht, dus toch overwogen weer een Giulietta te leasen. Volgens de verkoper is er ook nog steeds van alles te bestellen. Waarom dat niet in de configurator kan wist hij ook niet.

Maar deceptie toen ik thuis kwam en de folder eens goed bekeek: deze 120pk heeft een CO2 uitstoot van 157 g/km! Mijn werkgever hanteert een limiet en dit zit er dik boven. Mijn oude 170pk MultiAir had 121 g/km, dus ik heb echt ook geen idee waarom ze die niet meer leveren.

De 120pk versie zal inderdaad zeker geen straf zijn om mee te rijden.
Maar ja de hoge uitstoot is inderdaad inherent aan deze motor.
Dit was ook een van de klachten bij de Fiat Tipo 120pk.
En ook een reden waarom deze auto met die motor in nederland niet veel verkocht is.
Maar ik dacht dat de uitstoot van de Fiat Tipo met de zelde 120pk Tjet motor ergens op 139gr/km zat?
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #33 Gepost op: 13 november 2019, 20:55:36 »
De 120pk versie zal inderdaad zeker geen straf zijn om mee te rijden.
Maar ook niet echt Alfa waardig he? Ik kijk nu noodgedwongen naar een Mazda 3 of Ford Focus. 180 en 182pk. Cuore sportivo? Moet Alfa nog steeds voor een sportief merk doorgaan?

Maar ik dacht dat de uitstoot van de Fiat Tipo met de zelde 120pk Tjet motor ergens op 139gr/km zat?
Ik vermoed een duister complot om de Giulietta nog onverkoopbaarder te maken...
Juul is wat zwaarder dan de Tipo misschien?
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #34 Gepost op: 14 november 2019, 17:43:51 »
De 120pk versie zal inderdaad zeker geen straf zijn om mee te rijden.
Maar ook niet echt Alfa waardig he? Ik kijk nu noodgedwongen naar een Mazda 3 of Ford Focus. 180 en 182pk. Cuore sportivo? Moet Alfa nog steeds voor een sportief merk doorgaan?

Maar ik dacht dat de uitstoot van de Fiat Tipo met de zelde 120pk Tjet motor ergens op 139gr/km zat?
Ik vermoed een duister complot om de Giulietta nog onverkoopbaarder te maken...
Juul is wat zwaarder dan de Tipo misschien?

Zou inderdaad wel kunnen dat de Giulietta zwaarder is ja.
De Tipo staat volgens mij op een ander platform dan de Giulietta.
Want volgens mij staat de Giulietta nog op het oude Bravo platform?
Het zou misschien kunnen dat dat de reden is voor de hogere uitstoot.

Maar ja in ben het wel een beetje met je eens,
dat een 120pk versie standaard niet echt Alfa waardig is.
Er is bij de concurrentie wat dat betreft wel wat leukers te krijgen.
Maar ja de Giulietta is natuurlijk wel nog steeds een mooie auto.

Het is natuurlijk ook maar net wat je zoekt.
Als je iets fijns en sportief sturend wil hebben, dan zit je met een Focus ook zeker niet verkeerd.
Of een Mazda 3 of Renault Megane RS etc.

*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2019, 12:07:57 »
Juul staat op het C- Evo platform, wat een doorontwikkeling is van een ouder platform wat voor div. modellen is gebruikt.  Dit platform is later doorontwikkeld voor de Dodge Dart, daarna voor de Fiat Siena en vervolgens idd voor de Tipo.

Ik snap niet waarom ze 3 jaar geleden niet de nieuwe 'wereld' motor in de Juul en in de Tipo gezet hebben, gemiste kans imo
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #36 Gepost op: 16 november 2019, 17:57:43 »
Juul staat op het C- Evo platform, wat een doorontwikkeling is van een ouder platform wat voor div. modellen is gebruikt.  Dit platform is later doorontwikkeld voor de Dodge Dart, daarna voor de Fiat Siena en vervolgens idd voor de Tipo.

Ik snap niet waarom ze 3 jaar geleden niet de nieuwe 'wereld' motor in de Juul en in de Tipo gezet hebben, gemiste kans imo

Dat is helaas een gemiste kans inderdaad.
Nu maar afwachten wat er met de fusie gaat gebeuren.
Zou mij nix verbazen als al die motoren gaan verdwijnen op den duur.

*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #37 Gepost op: 16 november 2019, 18:08:54 »
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Da's vreemd, want mijn dealer gaf een half jaar geleden al aan dat er niets meer te bestellen valt behalve de 120 pk versie. En dat zie je nu ook op Gaspedaal.nl, daar wordt de nieuwe 120 pk versie aangeboden.

Gisteren nagevraagd bij mijn eigen dealer en vandaag nog even bij Vireo in Houten geweest: enkel de 120 pk versie is nog nieuw te bestellen en te configureren, de rest dus absoluut niet meer.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #38 Gepost op: 20 november 2019, 07:48:05 »
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Da's vreemd, want mijn dealer gaf een half jaar geleden al aan dat er niets meer te bestellen valt behalve de 120 pk versie. En dat zie je nu ook op Gaspedaal.nl, daar wordt de nieuwe 120 pk versie aangeboden.

Gisteren nagevraagd bij mijn eigen dealer en vandaag nog even bij Vireo in Houten geweest: enkel de 120 pk versie is nog nieuw te bestellen en te configureren, de rest dus absoluut niet meer.
Dat is dus wat ik ook zei hè? 😬
De 120pk is te bestellen in de gewone en de Sport uitvoering. Wat ik zei is echter dat alle opties zoals ze in de folder staan (andere stoelen, velgen, optie pakketten) gewoon leverbaar zijn, hoewel ze niet meer in de configuratie stonden. Daar staan bv alleen nog 16" velgen in.
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen FCA - PSA
« Reactie #39 Gepost op: 20 november 2019, 20:41:38 »
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Citaat van: bekkie op  9 november 2019, 13:13:38
Da's vreemd, want mijn dealer gaf een half jaar geleden al aan dat er niets meer te bestellen valt behalve de 120 pk versie. En dat zie je nu ook op Gaspedaal.nl, daar wordt de nieuwe 120 pk versie aangeboden.

Gisteren nagevraagd bij mijn eigen dealer en vandaag nog even bij Vireo in Houten geweest: enkel de 120 pk versie is nog nieuw te bestellen en te configureren, de rest dus absoluut niet meer.
Dat is dus wat ik ook zei hè? 😬
De 120pk is te bestellen in de gewone en de Sport uitvoering. Wat ik zei is echter dat alle opties zoals ze in de folder staan (andere stoelen, velgen, optie pakketten) gewoon leverbaar zijn, hoewel ze niet meer in de configuratie stonden. Daar staan bv alleen nog 16" velgen in.

Je hebt helemaal gelijk; goed lezen is af en toe moeilijk.  ;D
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium