!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Giulia Q - Gold Edition (1000Miglia)
« Gepost op: 20 mei 2019, 19:06:01 »
De gouden eeuw
Alfa Romeo (FCA) heeft een leuke auto gefabriceerd. Een apart kleurtje wel, goud om precies te zijn. Had nog wel wat voor @jan engelaar geweest ;)
Het verhaal achter de gouden Giulia Q lees je hieronder!



Het is niet al goud wat er blinkt. Wel in het geval van deze Giulia. Alfa Romeo neemt vanzelfsprekend deel aan de Mille Miglia van dit jaar en dat doen ze met een gouden 510 pk sterke sedan. De Italiaanse autofabrikant heeft speciaal voor dit event de auto in deze kleur gespoten. De gouden tint zal helaas niet in productie worden genomen.



Alfa Romeo zegt voor de kleur te hebben gekozen omdat het hen doet denken aan auto’s van het merk uit de jaren zestig en zeventig. In die tijd konden modellen in de kleur Ochre geleverd worden, en daar is de gouden Giulia op geïnspireerd. Stiekem is het best jammer dat Alfa de kleur niet gaat leveren op de modellen. Een keer wat anders dan de zoveelste rode Giulia Quadrifoglio.

Aan de Mille Miglia nemen 430 auto’s deel. Een deel daarvan bestaat uit klassieke Alfa Romeo's. Het merk neemt deel met meerdere supportauto’s bestaande uit Giulia’s en Stelvio’s.

bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-alfa-deze-giulia-quadrifoglio-goud-heeft-gemaakt-124695?amp=1
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia Q - Gold Edition (1000Miglia)
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2019, 18:55:58 »
Wel appart, maar niet echt mijn ding.
Ik vind die kleur niet bepaald passen op een Giullia Q.
Maar wel een leuk idee om zo deel te nemen aan mille miglia.

Als je dan over aparte kleuren hebt voor een Giullia Q.
Dan denk ik dat Daytona Yellow wel gaaf zou zijn.
En dan met zwarte grilletjes enz.
Daytona Yellow is toch wel een echte klassieke Italiaanse kleur.
Die je op o.a oude Ferrari´s uit die tijd wel zag. :)

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia Q - Gold Edition (1000Miglia)
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2019, 19:45:42 »
Ook niet helemaal mijn kleur voor een giulia, weet wel betere ;)
Heb trouwens vroeger nog een Simca 1100 S gehad in goud :), was alweer heel wat jaartjes geleden, toen was goudkleur nog normale kleur, kan je nagaan......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA