!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
« Gepost op: 29 juni 2020, 01:29:04 »
En de winst gaat naar .......


https://youtu.be/O-pwjFNQKeQ
*

MysteryAngel
2.655

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
    « Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2020, 18:37:55 »
    Er zijn al een aantal van dit soort testen gedaan door verschillende auto bladen.
    Zo is de Giulia Q ook al getest in een trio test samen met de Mercedes C63 AMG en BMW M3.
    En ook is er al een x een Jaguar in een test opgenomen.
    De uitkomsten zijn vaak wat variërend, maar de Giulia Q scoort vaak wel heel erg goed.
    En misschien is de Giulia ook wel de meest leuke rijders auto van het stel.
    Maar of het overall ook de beste auto is van de 3 top merken,
    Dat betwijfel ik wel een beetje.

    Wel leuke test trouwens. :)



  • Beste antwoord!
  • Re: Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
    « Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2020, 23:38:14 »
    Maar of het overall ook de beste auto is van de 3 top merken,
    Dat betwijfel ik wel een beetje.

    dat zal een echte autoliefhebber een zorg zijn dat hij niet in de 'beste/betere' auto rijdt....... een liefhebber kiest voor de auto waar hij het meeste plezier aan beleeft en dat lijkt mij met een Giulia Q aardig te lukken als ik al die Youtube reviewers mag geloven.... bovendien kan ik je als voormalig Mercedes eigenaar/gebruiker (6 stuks achtereenvolgend) melden dat ook een Mercedes wel eens stuk gaat en buiten de garantieperiode flinke rekeningen genereert.

    Ik rijd nu in mijn eerste Alfa Romeo (mijn echtgenote in haar derde) en heb mij vanaf het begin verbaasd over de bevlogenheid van al die clubleden hier die helemaal gelukkig zijn met hun huidige Alfa (en vaak vele vorige Alfa's). Die bevlogenheid ben ik bij Mercedes eigenaren nog nooit echt tegengekomen. Wat ik wel als een groot verschil heb ervaren is het verschil in de kwaliteit (vakkennis/klantenbinding) van de dealers (en importeur)...... die van Alfa Romeo kunnen van Mercedes nog wat leren kan ik je melden......  Gelukkig heb ik er nu een te pakken waar ik zeer tevreden mee ben.... helaas niet om de hoek maar dat moet dan maar...... want als je plezier beleeft aan je auto dan heb je dat er wel voor over en neem je al die eigenaardigheden (Alfa-isms) met alle vormen van genoegen op de koop toe ..... ;-)))
    *

    brinkerik
    1.814

    • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
    « Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2020, 07:30:36 »
     :13: :13:

    Wat mij als autoliefhebber dan weer opvalt, is dat inmiddels de Q ook alweer een paar jaar mee loopt, en nog voor deze testen naar voren geschoven wordt; en meedingt naar de top.  Concurrenten waar zijn jullie?

    en.. Bedankt voor de complimenten Donald.
    Nu Giulietta Perla Moonlight

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
  • Beste antwoord!
  • Re: Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
    « Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2020, 07:36:13 »
    Die auto is waarschijnlijk zo aantrekkelijk dat die mannen er gewoon niet vanaf kunnen blijven .... 😜😝
    *

    MysteryAngel
    2.655

    • Type Alfa: Nog geen
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Mercedes AMG C63 S neemt het op tegen de Giulia Quadrifoglio
    « Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2020, 19:30:50 »
    Maar of het overall ook de beste auto is van de 3 top merken,
    Dat betwijfel ik wel een beetje.

    dat zal een echte autoliefhebber een zorg zijn dat hij niet in de 'beste/betere' auto rijdt....... een liefhebber kiest voor de auto waar hij het meeste plezier aan beleeft en dat lijkt mij met een Giulia Q aardig te lukken als ik al die Youtube reviewers mag geloven.... bovendien kan ik je als voormalig Mercedes eigenaar/gebruiker (6 stuks achtereenvolgend) melden dat ook een Mercedes wel eens stuk gaat en buiten de garantieperiode flinke rekeningen genereert.

    Ik rijd nu in mijn eerste Alfa Romeo (mijn echtgenote in haar derde) en heb mij vanaf het begin verbaasd over de bevlogenheid van al die clubleden hier die helemaal gelukkig zijn met hun huidige Alfa (en vaak vele vorige Alfa's). Die bevlogenheid ben ik bij Mercedes eigenaren nog nooit echt tegengekomen. Wat ik wel als een groot verschil heb ervaren is het verschil in de kwaliteit (vakkennis/klantenbinding) van de dealers (en importeur)...... die van Alfa Romeo kunnen van Mercedes nog wat leren kan ik je melden......  Gelukkig heb ik er nu een te pakken waar ik zeer tevreden mee ben.... helaas niet om de hoek maar dat moet dan maar...... want als je plezier beleeft aan je auto dan heb je dat er wel voor over en neem je al die eigenaardigheden (Alfa-isms) met alle vormen van genoegen op de koop toe ..... ;-)))


    Klopt wel wat je zegt vanuit het oog punt van de liefhebber natuurlijk.
    De Giulia Q en ook de Stelvio Q zijn ook erg mooie mooie auto´s.
    Dus als ik persoonlijk zou mogen kiezen, zou ik ook met de Giulia of Stelvio weg rijden hoor,
    niet alleen omdat ze mooi zijn, en een eigen design hebben.
    Maar ook omdat ze erg leuk rijden, als ik de meeste reviews en bladen mag geloven.
    Dit vind ik overigens ook van de Giulietta, zelfs na 10 jaar nog steeds een hele mooie auto.
    Dat kan ik van de meeste andere hatchbacks uit die tijd niet echt zeggen.
    Maar dat is denk ik ook wel een beetje de charme van Alfa Romeo.


    Maar goed, waar ik meer op doelde is dat bij een review toch wel een stukje objectiviteit om de hoek komt kijken.
    En dan kan je denk ik wel zeggen dat de Giulia de leukst rijdende auto van het stel is.
    Maar in het totale plaatje wellicht niet de beste auto is van het stel.
    Maar goed dat maakt voor een liefhebber inderdaad nix uit.