!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Oparulez
60

  • **
    - Junior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Gepost op: 17 augustus 2011, 16:08:36 »
Een goede (eindelijk prachtig zonnige) middag,
 
Ik was benieuwd naar enige feitelijke ervaringen over de productieloze augustusmaand in Italië. Ik ben geen ster in het afstruinen van google, echter kan ik hier niet zoveel over vinden.
 
Halverwege juli heb ik mijn QV bij de leasemaatschappij besteld en uiteindelijk heb ik de formele bevestiging van de dealer op 27 juli jl. ontvangen dat de auto besteld is. De schriftelijke verwachtingsdatum staat op 14 november. Per 15 november gaat mijn leasemaatschappij voor 2011 geen auto's meer op naam zetten, dus dat wordt een spannende!
 
De dealer sprak over een volledige shutdown van de fabrieken in Italië in augustus, hetgeen dus tot bovenstaande verwachtte leverdatum heeft geleid. Ik was erg benieuwd of mensen hier wat feitelijke ervaringen over hadden. (niet dat ik de dealer niet geloof overigens, maar puur uit interesse van de alfa-fanaten zelf)
 
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:08:47 »
Ja, dat klopt. De fabrieken gaan volledig dicht. Deze maand wordt gebruikt om allerlei modificaties die door de ingenieurs voorbereid zijn door te voeren in de productielijn. De 'foutjes' van de eerste serie Giulietta's worden er dan uitgehaald. Dus wanneer jouw auto ná deze vakantie wordt geproduceerd, heb je een Giulietta met allerlei (detail)aanpassingen. Ik weet dit toevallig omdat een van mijn vorige dealers dit eens uitvoerig heeft uitgelegd hoe dat werkt in de Alfa fabrieken in Italië. Ik denk trouwens dat het er in andere fabrieken net zo aan toe gaat.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:40:35 »
Het blijven Italianen, dus na de vakantie krijg je een Giulietta met andere foutjes.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:37:42 »
Lol :)
*

3js
48

  • *
    - Startende Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:27:04 »
Volgens mijn dealer begint volgende week de band weer te draaien, nou ik zeg zet eerst maar die tct'jes er maar op.
*

Loys
37

  • *
    - Startende Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2011, 08:47:12 »
Heel Italie ligt de maand augustus plat, das standaard zo !
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2011, 16:41:25 »
Citaat van: bekkie;12127
[..] Ik denk trouwens dat het er in andere fabrieken net zo aan toe gaat.
Bij Saab ook.. ;)
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2011, 19:26:50 »
:eek:Niet alleen in Augustus
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:52:59 »
Citaat van: Freek;12250
:eek:Niet alleen in Augustus

als die gasten niet uitkijken is dat voor goed.. hoop het niet, want ik vind ze (sommige modellen) best ok..
*

maxer
85

  • **
    - Junior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2011, 12:40:28 »
Citaat van: Oparulez;12124
Een goede (eindelijk prachtig zonnige) middag,
 
Ik was benieuwd naar enige feitelijke ervaringen over de productieloze augustusmaand in Italië. Ik ben geen ster in het afstruinen van google, echter kan ik hier niet zoveel over vinden.
 
Halverwege juli heb ik mijn QV bij de leasemaatschappij besteld en uiteindelijk heb ik de formele bevestiging van de dealer op 27 juli jl. ontvangen dat de auto besteld is. De schriftelijke verwachtingsdatum staat op 14 november. Per 15 november gaat mijn leasemaatschappij voor 2011 geen auto's meer op naam zetten, dus dat wordt een spannende!
 
De dealer sprak over een volledige shutdown van de fabrieken in Italië in augustus, hetgeen dus tot bovenstaande verwachtte leverdatum heeft geleid. Ik was erg benieuwd of mensen hier wat feitelijke ervaringen over hadden. (niet dat ik de dealer niet geloof overigens, maar puur uit interesse van de alfa-fanaten zelf)

wij hebben rond dezelfde tijd besteld en de eerste verwachte afleverdatum van mijn auto was ook op 14 november ( inderdaad spannend met het op kenteken zetten voor 2012 ) maar de afleverdatum is al twee keer vervroegd en staat nu op eerste week oktober dus dat gaat snel. heb jij al gehoord wanneer ie komt?
*

Oparulez
60

  • **
    - Junior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2011, 15:24:59 »
Volledig gespiegeld; 3 weken geleden contact met de dealer gehad en afleverdatum 14 november, werd in elk geval week 1 oktober transport naar Nederland. Dan heb je nog het stukje administratie van, ik denk, 1 a 2 weken, dus stiekem verwacht ik over een goede 2 weken wel een telefoontje dat de auto op dat moment op naam gezet aan het worden is :-)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2011, 23:02:06 »
misschien hebben ze de bouwvak opgeschort omdat er zo veel problemen in de voorfase zijn geweest.. nu moeten ze dat inhalen om er voor te zorgen dat ze omzet houden en niet teveel klanten verliezen.. ?
*

Oparulez
60

  • **
    - Junior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2011, 14:07:06 »
Zou nobel zijn, maar op zich onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat een gemiddelde werknemer zijn/haar jaarlijkse vakantie waar iedereen 11 maanden lang naar uitkijkt zomaar wil opgeven ;-) Maar verklaren kan ik het niet; ik ga vooralsnog ook pas juichen zodra ik zeker weet dat de transport Neerlandsch bodem heeft bereikt!
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #13 Gepost op: 27 september 2011, 13:31:48 »
De vakantie wordt hooguit opgeschoven. Het doel van Alfa is om zo veel mogelijk TCT's in dit boekjaar te verkopen.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

maxer
85

  • **
    - Junior Alfist
'bouwvak' autoindustrie Italie
« Reactie #14 Gepost op: 27 september 2011, 14:20:57 »
Ik ga aan het eind van deze week nogmaals een keer bellen met de dealer. Ik ga er stiekem vanuit dat mijn auto al in Nederland is...en kan niet wachten...