!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

JuulvH
5

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
(bijna) onzichtbare trekhaak Alfa 159 sedan
« Gepost op: 9 november 2020, 12:11:27 »
Ik rij sinds 1,5 jaar naar volle tevredenheid een alfa romeo 159 1.8MPI sedan. Vanaf het eerste moment heb ik getwijfeld om er een trekhaak onder te (laten) plaatsen, omdat ik het niet mooi vind als deze in het zicht zit, en daarmee ook te weinig vertrouwen heb in het bedrijf dat deze eronder zou gaan bouwen. Technisch zullen ze het wel in orde krijgen, maar of het optisch ook aanvaardbaar is vraag ik me af. Nu heb ik een kluswoning gekocht en gaat een trekhaak toch wel zijn voordeel opleveren.

Ik heb wat zitten googlen en op een ander forum een foto gevonden van een alfa 159 SW met een afneembare trekhaak van westfalia. Deze wordt er van onderuit naar boven ingestoken, en was nagenoeg onzichtbaar wanneer de trekhaak niet gemonteerd was.



Zoek ik vervolgens zelf op trekhaken van westfalia voor de alfa 159 sedan, dan vind ik een website met de volgende foto:


Dat er onderin de bumper een gat gezagen moet worden begrijp ik, maar voor mij is het 2e gat wat iets hoger zit onacceptabel. Dan kun je net zo goed een vaste trekhaak monteren. Ik ben dus nu op zoek naar advies en ervaringsdeskundigen op dit gebied. Wellicht dat een ander type trekhaak te adviseren is. Ik ga de montage denk ik zelf doen, met hulp van een bevriende automonteur. Dan heb ik in ieder geval zelf het maken van gaten in de hand.
*

marco13
27

  • Type Alfa: 145
  • *
    - Startende Alfist
Re: (bijna) onzichtbare trekhaak Alfa 159 sedan