!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dirk3.2
192

  • Type Alfa: 159 2.4jtdm Nibit
  • ***
    - Alfist
Connect nav mastercode kwijt.
« Gepost op: 21 september 2013, 14:40:09 »
Vandaag kwam ik er per toeval achter dat je de mastercode niet nodig hebt, mits je het niet erg vindt dat radio en navigatie niet doorkomt op je display tussen je tellers.
Ik had de iso kabel van mijn stuurwiel interface nog aangesloten zitten(zonder interface) en de connect nav aangesloten om even te testen of deze het deed. Hij vroeg toen niet om een mastercode.
Vervolgens heb ik de iso kabel verwijderd en de connect nav geplaatst, daarna vroeg deze om een mastercode die ik niet heb. Ik heb vervolgens de isokabel van de interface teruggeplaatst en hij vraagt nu niet meer om een mastercode.
Persoonlijk vind ik het niet erg dat er niets doorkomt op het display tussen de tellers, dat was met het pioneer systeem ook niet.
Ik denk ik post mijn bevindingen hier maar, misschien heeft er iemand iets aan.

Hierbij de pen bezetting van de interface iso kabel. Als je de bezetting hanteert zou je geen mastercode nodig hebben.

*

Hanalfa
350

  • Type Alfa: 166,Spider,GTV,164,90,33.
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Connect nav mastercode kwijt.
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2013, 19:00:19 »

Hoi, ik ben je soms even kwijt, maar voor de mensen die de ICS code niet meer weten na afkoppelen accu-pool.

Ik weet hoe je de code weer terug kunt halen,.. na het in inloggen,!!


Ciao Han

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6

En ergens in 'n droge, warme Barn,

Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW

Lancia HPE 2.0 IE Executive
*

Dirk3.2
192

  • Type Alfa: 159 2.4jtdm Nibit
  • ***
    - Alfist
Re: Connect nav mastercode kwijt.
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2013, 19:31:04 »
Hoe?

Misschien was het wat onduidelijk. Per ongeluk ben ik er achter gekomen dat hij geen mastercode vraagt wanneer ik de unit anders aansluit. Ik had er namelijk een pioneer systeem inzetten. Voor dat pioneer systeem moest ik een aparte interface aanschaffen voor de stuurwielbediening. Bij die interface zat een iso koppelstuk. Wanneer ik dit koppelstuk tussen de connect nav en de iso stekker zet vraagt hij geen mastercode meer.