!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #30 Gepost op: 28 maart 2014, 22:58:23 »
    Hoop het, maar dan is een RWD ook wel leuk hoor :P
    En hopelijk vallen de prijzen tegen die tijd mee van de RWD grotere autos.

    Maarja RWD is altijd duurder :(
    Misschien stelt de coltrui het nog eens een keer uit.
    En tegen die tijd ben jij toch admiraal en kun je je zelfs de opvolger van de 166 (volgens geruchten op basis van de Maserati Ghibli) veroorloven?   :D
    *

    Jakob
    200

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
    • ***
      - Alfist
  • Beste antwoord!
  • 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #31 Gepost op: 4 april 2014, 10:23:09 »
    Ik heb op AO gelezen dat alfa met 'iets' zou komen, dat een dealer een klant aanraadde van te wachten tot begin mei met de bestelling van een Giulietta QV. Een GTA? :p
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #32 Gepost op: 4 april 2014, 10:29:19 »
    Dat heb ik ook gelezen, maar zou me er niet teveel van voorstellen, want toevallig houdt de coltrui begin mei weer eens een productpresentatie met de toekomst van Alfa. Zoals er al zoveel geweest zijn.......
    *

    Dennis023
    147

    • Type Alfa: Fiat Panda 1.2
    • ***
      - Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #33 Gepost op: 10 april 2014, 12:51:25 »
    Het is jammer voor Lancia maar Alfa Romeo wordt wel voortgezet door Sergio M. De 166 opvolger was al klaar maar hebben ze als Maserati Ghibli op de markt gebracht. Heel slim van de koltrui aangezien je daar meer voor kunt vragen. Op basis van die Ghibli komt er nog een 166 opvolger. Onderdelen uitwisselen zorgt voor kostenbesparing. Sergio M wil Alfa meer laten concurreren met BMW en Audi. Het zou jammer zijn als er geen MiTo opvolger komt immers Audi heeft de A1 en BMW heeft de Mini. Het B-platvorm wat ook gebruikt wordt voor de 500L kan daar goed voor gebruikt worden. Ook vind ik het slim om de Alfa Spider opvolger als Fiat op de markt te brengen. Die kan als prijs beter concurreren met die MX5. Een Alfa Spider komt later, kun je oog hoger in de markt zetten en meer voor vragen. Ik hoop wel op een Giulietta opvolger als concurrent voor de BMW 1-serie en de Audi sportback. De fabrieken hebben genoeg capaciteit dus waarom niet.
    Het bezoek van de koltrui aan de motoren fabrieken en de daarna uitgelekte info dat de fabrieken meer motoren gaan maken zegt al genoeg. Die motoren komen straks in de Giulia, 166 opvolger en Fiat spider.
    Op div forum lees je vaak dat mensen het "jammer" vinden als Alfa verdwijnt dus ik zou zeggen allemaal een Alfa kopen i.p.v. het er over hebben.
    Rij nu in een Fiat Panda 1.2 in lounge Plus uitvoering van 2016
    Voor de hobby een Volvo Amazon uit 1968
    Zoek er voor de hobby een GTV bij, liefst 1999-2000
    vroeger gereden:
    Alfa 75 2.0  1986
    Alfa 33 1.7IE 1991
    Alfa MiTo 1.4T 135 pk 2010
    *

    Jetronic
    1.299

    • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #34 Gepost op: 12 april 2014, 20:27:12 »

    Op div forum lees je vaak dat mensen het "jammer" vinden als Alfa verdwijnt dus ik zou zeggen allemaal een Alfa kopen i.p.v. het er over hebben.

    Die van mij is 2 weken geleden 1 jaar geworden, heb hem dus nog maar half afgeschreven...  Iemand anders mag voorgaan dus :)
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #35 Gepost op: 12 april 2014, 21:15:55 »
    Half afgeschreven  ;D. Hoe zit dat eigenlijk met die Koreanen? Zijn die een beetje waardevast?  ;)
    *

    Jetronic
    1.299

    • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #36 Gepost op: 13 april 2014, 15:09:43 »
    Half afgeschreven  ;D. Hoe zit dat eigenlijk met die Koreanen? Zijn die een beetje waardevast?  ;)

    geen idee eigenlijk.  Wat stuk is vervang of maak ik maar voor de rest hou ik me zeker met het financiele niet bezig.  Wel zijn de onderdelen erg duur, en is de kwaliteit niet hoger dan wat ik bij Peugeot gewend was.  Het publiek dat een Hyundai koopt is wel anders, er moet al een ruit naar beneden vallen eer ze komen klagen (en dan nog..) terwijl bij Peugeot het minste piepje al voldoende was...
    *

    Dennis023
    147

    • Type Alfa: Fiat Panda 1.2
    • ***
      - Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #37 Gepost op: 21 april 2014, 12:01:54 »
    Half afgeschreven  . Hoe zit dat eigenlijk met die Koreanen? Zijn die een beetje waardevast? 

    Over Koreanen gesproken. Voor de prijs die ik betaald heb voor mijn MiTo had ik een twee jaar jongere Kia Rio kunnen hebben. Die Rio is dan ook al aardig in waarde gezakt. Een beetje Rio kost nieuw over de 17K en daar krijg je na twee jaar ook nog maar 10-11K voor terug.

    Vroeger reed ik wel "nieuw" maar aangezien ik maar 1 tot 2 jaar met een auto doe en weer iets nieuws wil is dat een dure hobby. Beter is het iets te kopen van een jaar of 3 รก 4.
    Rij nu in een Fiat Panda 1.2 in lounge Plus uitvoering van 2016
    Voor de hobby een Volvo Amazon uit 1968
    Zoek er voor de hobby een GTV bij, liefst 1999-2000
    vroeger gereden:
    Alfa 75 2.0  1986
    Alfa 33 1.7IE 1991
    Alfa MiTo 1.4T 135 pk 2010
    *

    brinkerik
    1.842

    • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #38 Gepost op: 21 april 2014, 13:33:38 »
    Weinig auto`s zijn waardevast, en boven de c klasse ( juul )  is bijna nikx meer waardevast.


    In perceptie zijn auto`s waardevast, maar in Nederland roest alles onder je kont weg, met 11 maanden regen per jaar.
    Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
    *

    Jetronic
    1.299

    • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #39 Gepost op: 21 april 2014, 15:35:36 »
    als ik vergelijk met wat er te koop staat aan giulietta's, heb ik in het eerste jaar minstens 15.000 euro verloren.  En dan moet nog maar blijken of ik hem voor 20.000+ euro kwijt kan...

    Kan maar beter verder rijden denk ik...
    *

    brinkerik
    1.842

    • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #40 Gepost op: 21 april 2014, 16:43:03 »
    als ik vergelijk met wat er te koop staat aan giulietta's, heb ik in het eerste jaar minstens 15.000 euro verloren.  En dan moet nog maar blijken of ik hem voor 20.000+ euro kwijt kan...

    Kan maar beter verder rijden denk ik...

    Je hebt idd iets meer afgescheven als ik afgelopen jaar  :-X    Maar, elke nieuwe wagen schrijft toch behoorlijk af, als je een VAG groep had gekocht had je een vergelijkbaar bedrag afgeschreven.
    Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #41 Gepost op: 21 april 2014, 21:27:49 »
    Oud collega van mij had een BMW'tje gekocht. In drie jaar meer afgeschreven dan de nieuwprijs van mijn QV  :o
    *

    Jetronic
    1.299

    • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #42 Gepost op: 21 april 2014, 22:27:25 »
    als ik vergelijk met wat er te koop staat aan giulietta's, heb ik in het eerste jaar minstens 15.000 euro verloren.  En dan moet nog maar blijken of ik hem voor 20.000+ euro kwijt kan...

    Kan maar beter verder rijden denk ik...

    Je hebt idd iets meer afgescheven als ik afgelopen jaar  :-X    Maar, elke nieuwe wagen schrijft toch behoorlijk af, als je een VAG groep had gekocht had je een vergelijkbaar bedrag afgeschreven.

    dan had ik nog liever met de fiets naar zaventem gaan werken elke dag....  Dit doet een beetje pijn, maar het idee van een vaghok te kopen is ondraaglijk.  nog liever een psa product....
    *

    Biscione
    78

    • Type Alfa: 33,75,164,Giulia,Bertone
    • **
      - Junior Alfist
    • SQUADRA 33
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #43 Gepost op: 22 april 2014, 12:31:31 »
    Toch heb ik er echt vertrouwen in dit keer..

    (De 4C is anders ook voor niets gekomen toch? Tenminste als jullie snappen wat ik daarmee bedoel :Woot_Emoticon:
    *

    brinkerik
    1.842

    • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #44 Gepost op: 23 april 2014, 21:41:44 »
    Ik heb er ook vertrouwen in.   Als je op de huidige voet doorgaat met 2 modellen dan is het bedrijf gewoon niet levensvatbaar.  Je ziet het aan de huidige dealer structuur die gewoon elke keer weer slechter wordt.


    Dus de keuze is, 1 doorgaan en er voor gaan, of de stekker eruit......
    Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

    ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97