!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Aloysius
76

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T 170PK
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2021, 16:13:02 »
oke bedankt voor de tip.
ik heb hier ook net toevallig even de alfa dealer gesproken in Heerenveen, tot ik mailtje zag met jouw reactie.

echter zit ik dan in twijfel of ik de zwarte ga nemen (als deze juiste module heeft natuurlijk), en dan zelf bumper/zijskirts doe. (2011 type)
OF
wachten voor een witte 2 waarbij dit al erop zit en ook met de juiste module.(2012 type)
maar dan zal ik eerst eens contact opleggen met die van Breda, en vragen wat voor module erin zit, gezien het voor mij wel even een stukje rijden is wil ik wel weten hoe en wat.
Alfa Romeo Giullieta - MA 1.4T 170PK - NERO ETNA bj: 2011
Alfa Romeo 147 - 1.6 16v T.Spark bj: 2004
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2021, 16:23:43 »

Zelf zijskirts doen is vreselijk prjjzig.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Aloysius
76

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T 170PK
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2021, 16:26:03 »
oke goed om te weten.
wat als ik een giul vindt met de juiste module, sideskirts, en deze heeft bv maar 1pijps uitlaat waar kan ik dan het beste kijken voor een 2pijp uitlaat?
is er een bedrijf hier in nederland ?
Alfa Romeo Giullieta - MA 1.4T 170PK - NERO ETNA bj: 2011
Alfa Romeo 147 - 1.6 16v T.Spark bj: 2004
*

DanielH92
1.944

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2021, 16:40:28 »
Citaat van: aloysiussss147 op  7 januari 2021, 16:26:03
Citaat van: aloysiussss147 op  7 januari 2021, 16:26:03
oke goed om te weten.
wat als ik een giul vindt met de juiste module, sideskirts, en deze heeft bv maar 1pijps uitlaat waar kan ik dan het beste kijken voor een 2pijp uitlaat?
is er een bedrijf hier in nederland ?

Om de uitlaat hoef je een interessante Giulietta niet te laten staan. Een mooie dubbele einddemper (zoals die van mij in de foto) heb je al voor zo'n €300, en de zwarte diffuser zonder die ribbels voor €69. Dat kun je er dus prima later eens aan toevoegen.


*

Aloysius
76

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T 170PK
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2021, 17:01:47 »
Oh kiek zo ziet het er ook mooi uit !
Ik heb net een mailtje gekregen van de dealer uit Breda, als antwoord kreeg ik dat hij geen werkelijk idee heeft haha en dat ik dit moet navragen bij een dealer.
Echter he bik zo straks nog de alfa dealer gebeld en wat ik zo begreep kon hij dat niet vinden en moest ik het via de dealer waar die staat er naar vragen, dus van a naar b, en dan van b naar a gestuurd.
Ik denk dat ik die in Breda gewoon ga bezichtigen, en kijken met wat voor module die nog zit.
Alfa Romeo Giullieta - MA 1.4T 170PK - NERO ETNA bj: 2011
Alfa Romeo 147 - 1.6 16v T.Spark bj: 2004
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2021, 20:47:46 »
Citaat van: DanielH92 op  7 januari 2021, 00:32:05
Citaat van: DanielH92 op  7 januari 2021, 00:32:05
- De ruitenwisser achter staat niet op de rustpositie. Dit kan een teken zijn van een defecte kabelboom naar de kofferklep. Een heel bekend probleem bij de Giulietta dat ze vroeg of laat allemaal krijgen. Laat dit dus controleren / repareren met een complete reparatieset (rechterzijde) als afleverpunt mocht je tot koop overgaan.

Scherp gezien!  :13:
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Aloysius
76

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T 170PK
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2021, 21:08:52 »
ik wacht nog op een mailtje van ze, en kunnen ze dit beantwoorden met een goede teken, dan ga ik zaterdag daar langs om de auto te bekijken!

Bedankt voor alle tips !!
Alfa Romeo Giullieta - MA 1.4T 170PK - NERO ETNA bj: 2011
Alfa Romeo 147 - 1.6 16v T.Spark bj: 2004
*

DanielH92
1.944

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2021, 00:46:28 »
Succes!
Mocht de auto je goed bevallen maar is de Multiair module nog niet vervangen, dan zou ik hem niet daarop laten staan hoor. Probeer een bedrag achter de hand te houden mocht er ooit een nieuwe in moeten. Auto rijden kost nou eenmaal geld 😄
*

Aloysius
76

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T 170PK
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2021, 00:54:11 »
Citaat van: DanielH92 op  8 januari 2021, 00:46:28
Citaat van: DanielH92 op  8 januari 2021, 00:46:28
Succes!
Mocht de auto je goed bevallen maar is de Multiair module nog niet vervangen, dan zou ik hem niet daarop laten staan hoor. Probeer een bedrag achter de hand te houden mocht er ooit een nieuwe in moeten. Auto rijden kost nou eenmaal geld 😄

Dit is wat ik zelf ook tegen mijn stiefvader zei, die gaat met mij mee als we erheen gaan.
Bij deze type's was het gewoon belangrijk dat je onderhoudshistorie hebt en dat t goed gedaan is allemaal, is dat niet moet je niet het risico nemen om deze te gaan nemen zei hij.
En het lijkt mij zoiezo wel belangrijk ongeacht welke auto, dat je een fatsoenlijk autohistorie erbij kan krijgen.

Ik laat het morgen weten wat ik ga doen, voor iedereen die hier tips / tricks gegeven hebben, heel erg bedankt !
Alfa Romeo Giullieta - MA 1.4T 170PK - NERO ETNA bj: 2011
Alfa Romeo 147 - 1.6 16v T.Spark bj: 2004
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2021, 10:29:14 »
Even een vraag voor de Giulietta eigenaren, is het probleem met de 1ste generatie MA modules daadwerkelijk zo erg op de 170pk versie mits hij ook gewoon zijn onderhoud met de juiste olie heeft gehad?
*

DanielH92
1.944

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2021, 11:15:38 »
Dat is moeilijk te zeggen. Zelf heb ik mijn Giulietta gekocht met 120dkm stand. Gewoon netjes afgestempelde servicebeurten gehad.
Na aankoop zelf elke 15dkm de olie en het filter vervangen en het zeefje schoongemaakt/vervangen maar toch moest ik bij 185dkm een nieuwe MultiAir module hebben.
Mijn neefje met een gewoon onderhouden Mito uit 2009 ook met al 90dkm de module stuk.
Ik weet niet of er gebruikers zijn hier die met een 2010-2013 model de 2 ton hebben gehaald op 1 module.
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2021, 12:16:46 »

Ik kocht mijn 2010 Giulietta ook met een km stand van ong. 125dkm, met een goede onderhoudshistorie.
Met een nog originele MA-module erin, ging na 1 mnd. al kapot.
Ga je dan een Giulietta 2010/2012 kopen met een vergelijkbare km stand met een verleden waarin de MA module nog niet vervangen is door een gemodificeerde module, dan kun je er bijna op wachten dat je 'n keer aan de beurt bent voor die reparatie van €1300!
Je gaat een onzekere tijd tegemoet dan, en je hebt veel te veel betaald voor de auto. Je krijgt die toekomstige reparatie bij aankoop natuurlijk nooit uitonderhandeld.
Bovendien zijn vele originele MA modules juist kapotgegaan direct na een olieverversing!
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

DanielH92
1.944

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2021, 12:59:45 »
Citaat van: peetmultiair op  8 januari 2021, 12:16:46
Citaat van: peetmultiair op  8 januari 2021, 12:16:46

Ik kocht mijn 2010 Giulietta ook met een km stand van ong. 125dkm, met een goede onderhoudshistorie.
Met een nog originele MA-module erin, ging na 1 mnd. al kapot.
Ga je dan een Giulietta 2010/2012 kopen met een vergelijkbare km stand met een verleden waarin de MA module nog niet vervangen is door een gemodificeerde module, dan kun je er bijna op wachten dat je 'n keer aan de beurt bent voor die reparatie van €1300!
Je gaat een onzekere tijd tegemoet dan, en je hebt veel te veel betaald voor de auto. Je krijgt die toekomstige reparatie bij aankoop natuurlijk nooit uitonderhandeld.
Bovendien zijn vele originele MA modules juist kapotgegaan direct na een olieverversing!

Bijzonder hè, bij mij ook letterlijk de dag nadat ik de olie ververst had (ja, met de juiste 5w40 ACEA C3) startte hij op 3 cilinders.. Module stuk. De iets dunnere olie is net het zetje om een module die al op z'n eind was fouten te laten geven.
Overigens heb ik toen de melding (P1061) gewist, en is het de maanden daarop maar heel af en toe voorgekomen dat ie op 3 cilinders startte, vooral als het buiten echt koud was. Na zo'n 2 a 3 minuten rijden liep ie weer op 4 cilinders en was er niets meer aan de hand.
Het starten op 3 cilinders begon na enkele maanden toch steeds vaker voor te komen en op een gegeven moment elke dag. Toen gekozen voor vervanging.

Bij het kopen van een 2010-2012 met de eerste module er nog in is het gewoon belangrijk die €1200 achter de hand te houden (of mazzel hebben dat het binnen de garantie valt).
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop advies giulietta 1.4t
« Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2021, 14:14:53 »
Citaat van: DanielH92 op  8 januari 2021, 12:59:45
Citaat van: DanielH92 op  8 januari 2021, 12:59:45
Citaat van: peetmultiair op  8 januari 2021, 12:16:46
Citaat van: peetmultiair op  8 januari 2021, 12:16:46

Ik kocht mijn 2010 Giulietta ook met een km stand van ong. 125dkm, met een goede onderhoudshistorie.
Met een nog originele MA-module erin, ging na 1 mnd. al kapot.
Ga je dan een Giulietta 2010/2012 kopen met een vergelijkbare km stand met een verleden waarin de MA module nog niet vervangen is door een gemodificeerde module, dan kun je er bijna op wachten dat je 'n keer aan de beurt bent voor die reparatie van €1300!
Je gaat een onzekere tijd tegemoet dan, en je hebt veel te veel betaald voor de auto. Je krijgt die toekomstige reparatie bij aankoop natuurlijk nooit uitonderhandeld.
Bovendien zijn vele originele MA modules juist kapotgegaan direct na een olieverversing!

Bijzonder hè, bij mij ook letterlijk de dag nadat ik de olie ververst had (ja, met de juiste 5w40 ACEA C3) startte hij op 3 cilinders.. Module stuk. De iets dunnere olie is net het zetje om een module die al op z'n eind was fouten te laten geven.
Overigens heb ik toen de melding (P1061) gewist, en is het de maanden daarop maar heel af en toe voorgekomen dat ie op 3 cilinders startte, vooral als het buiten echt koud was. Na zo'n 2 a 3 minuten rijden liep ie weer op 4 cilinders en was er niets meer aan de hand.
Het starten op 3 cilinders begon na enkele maanden toch steeds vaker voor te komen en op een gegeven moment elke dag. Toen gekozen voor vervanging.

Bij het kopen van een 2010-2012 met de eerste module er nog in is het gewoon belangrijk die €1200 achter de hand te houden (of mazzel hebben dat het binnen de garantie valt).

Ja idd, er is in 2019 ook een uitgebreide discussie over dit vreemde verschijnsel gevoerd in een ander topic.
Mijn Juul zat toen ook in dit seizoen, toen ik net na aankoop deze problemen kreeg, maar niet na een olieverversing. De eerste km's in de N stand vooral in de 2e versn. veel gepruttel onder in de toeren. Op een gegeven moment ook de melding in de dash... Motor laten controleren. Zul jij ook wel gehad hebben?
Ik zet wel vraagtekens dat verse olie dunner zou zijn als gebruikte olie, met dezelfde temp. natuurlijk he.
Want door condensvorming en vervuiling in oude olie zou die dunner moeten zijn. De modules zullen dan met de verse olie
door de hogere druk in het systeem de bussen er eerder uitdrukken.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)