!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
oke goed om te weten.wat als ik een giul vindt met de juiste module, sideskirts, en deze heeft bv maar 1pijps uitlaat waar kan ik dan het beste kijken voor een 2pijp uitlaat?is er een bedrijf hier in nederland ?
- De ruitenwisser achter staat niet op de rustpositie. Dit kan een teken zijn van een defecte kabelboom naar de kofferklep. Een heel bekend probleem bij de Giulietta dat ze vroeg of laat allemaal krijgen. Laat dit dus controleren / repareren met een complete reparatieset (rechterzijde) als afleverpunt mocht je tot koop overgaan.
Succes!Mocht de auto je goed bevallen maar is de Multiair module nog niet vervangen, dan zou ik hem niet daarop laten staan hoor. Probeer een bedrag achter de hand te houden mocht er ooit een nieuwe in moeten. Auto rijden kost nou eenmaal geld 😄
Ik kocht mijn 2010 Giulietta ook met een km stand van ong. 125dkm, met een goede onderhoudshistorie. Met een nog originele MA-module erin, ging na 1 mnd. al kapot.Ga je dan een Giulietta 2010/2012 kopen met een vergelijkbare km stand met een verleden waarin de MA module nog niet vervangen is door een gemodificeerde module, dan kun je er bijna op wachten dat je 'n keer aan de beurt bent voor die reparatie van €1300!Je gaat een onzekere tijd tegemoet dan, en je hebt veel te veel betaald voor de auto. Je krijgt die toekomstige reparatie bij aankoop natuurlijk nooit uitonderhandeld. Bovendien zijn vele originele MA modules juist kapotgegaan direct na een olieverversing!
Citaat van: peetmultiair op 8 januari 2021, 12:16:46Citaat van: peetmultiair op 8 januari 2021, 12:16:46Ik kocht mijn 2010 Giulietta ook met een km stand van ong. 125dkm, met een goede onderhoudshistorie. Met een nog originele MA-module erin, ging na 1 mnd. al kapot.Ga je dan een Giulietta 2010/2012 kopen met een vergelijkbare km stand met een verleden waarin de MA module nog niet vervangen is door een gemodificeerde module, dan kun je er bijna op wachten dat je 'n keer aan de beurt bent voor die reparatie van €1300!Je gaat een onzekere tijd tegemoet dan, en je hebt veel te veel betaald voor de auto. Je krijgt die toekomstige reparatie bij aankoop natuurlijk nooit uitonderhandeld. Bovendien zijn vele originele MA modules juist kapotgegaan direct na een olieverversing!Bijzonder hè, bij mij ook letterlijk de dag nadat ik de olie ververst had (ja, met de juiste 5w40 ACEA C3) startte hij op 3 cilinders.. Module stuk. De iets dunnere olie is net het zetje om een module die al op z'n eind was fouten te laten geven.Overigens heb ik toen de melding (P1061) gewist, en is het de maanden daarop maar heel af en toe voorgekomen dat ie op 3 cilinders startte, vooral als het buiten echt koud was. Na zo'n 2 a 3 minuten rijden liep ie weer op 4 cilinders en was er niets meer aan de hand.Het starten op 3 cilinders begon na enkele maanden toch steeds vaker voor te komen en op een gegeven moment elke dag. Toen gekozen voor vervanging.Bij het kopen van een 2010-2012 met de eerste module er nog in is het gewoon belangrijk die €1200 achter de hand te houden (of mazzel hebben dat het binnen de garantie valt).