!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ook de 2012 Giulietta's hebben de eerste serie MultiAir modules.Dan zou je voor MY2014 moeten gaan, die hebben de gemodificeerde modules.Wat je ook kunt doen is de Tjet motor nemen, want die is zeer goed te tunen.Standaard hebben deze af fabriek vaak veel meer vermogen dan de op papier 120 pk.De meeste komen aan de 130 á 132 pk, en zijn makkelijk te tunen tot 150 pk.
Citaat van: bekkie op 6 januari 2021, 19:43:54Citaat van: bekkie op 6 januari 2021, 19:43:54Ook de 2012 Giulietta's hebben de eerste serie MultiAir modules.Dan zou je voor MY2014 moeten gaan, die hebben de gemodificeerde modules.Wat je ook kunt doen is de Tjet motor nemen, want die is zeer goed te tunen.Standaard hebben deze af fabriek vaak veel meer vermogen dan de op papier 120 pk.De meeste komen aan de 130 á 132 pk, en zijn makkelijk te tunen tot 150 pk.oke en hoe kan ik zien dat deze een MY2014 heeft/is ?
De Giulietta is geleverd met o.a. de 120 pk sterke Tjet motor en met de 170 pk sterke MultiAir motor.Die Tjet is betrouwbaar en kun je ongeacht het bouwjaar geen buil aan vallen wat betreft de motor. Uiteraard afhankelijk van onderhoudshistorie.Bij de 170 pk sterke MultAir is echter het probleem de MultiAir module. Bij deze eerste serie, genaamd Model Year 2010 (MY2010) gaat de module nog wel eens kapot. Bij de tweede serie vanaf september 2013 (MY2014) is die module minder storingsgevoelig.Dus wil je een 170 pk sterke Giulietta, dan kun je het beste zoeken naar een 2014 model, en deze is dus te herkennen aan de iets andere grille.De 120 pk sterke Tjet heeft geen MultiAir module, dus daar kun je gewoon zoeken vanaf bouwjaar 2010.De advertentie die ik even zag (kreeg na 2 seconden een foutmelding) is een Giulietta van 2012, maar ik kon zo snel niet zien met welke motor.
Of een 2010/2011 model waarvan de module al is vervangen. Die van mij (2011) is afgelopen jaar vervangen door het nieuwst beschikbare type multiair module. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen auto nu dan in één uit 2014 met nog de eerste module erin 🙂🙂
CitaatOf een 2010/2011 model waarvan de module al is vervangen. Die van mij (2011) is afgelopen jaar vervangen door het nieuwst beschikbare type multiair module. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen auto nu dan in één uit 2014 met nog de eerste module erin 🙂🙂Oke, dus ik zou kunnen vragen wat voor multiair module hierin zit?Mocht het geval zijn dat er een oude in zit, wat kost een nieuwe?Maar dan is mijn vraag, zal ik dan wachten tot ik de 2012 kan halen? (die ik hier eerder geplaatst heb in dit topic).Deze ziet er namelijk net wat sportiever eruit, met 2 pijps uitlaatsysteem.Echter heb ik nog een 1.4 M.A uit 2011 gezien, deze is wel zwart, en 1pijp uitlaatsysteem.(zelf wil ik het liefst een witte één maar mocht er een zwarte 1 op mijn pad komen dan is dat ook niet erg)want ik wil het liefst niet gaan chippen.
Citaat van: aloysiussss147 op 7 januari 2021, 00:09:09Citaat van: aloysiussss147 op 7 januari 2021, 00:09:09CitaatOf een 2010/2011 model waarvan de module al is vervangen. Die van mij (2011) is afgelopen jaar vervangen door het nieuwst beschikbare type multiair module. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen auto nu dan in één uit 2014 met nog de eerste module erin 🙂🙂Oke, dus ik zou kunnen vragen wat voor multiair module hierin zit?Mocht het geval zijn dat er een oude in zit, wat kost een nieuwe?Maar dan is mijn vraag, zal ik dan wachten tot ik de 2012 kan halen? (die ik hier eerder geplaatst heb in dit topic).Deze ziet er namelijk net wat sportiever eruit, met 2 pijps uitlaatsysteem.Echter heb ik nog een 1.4 M.A uit 2011 gezien, deze is wel zwart, en 1pijp uitlaatsysteem.(zelf wil ik het liefst een witte één maar mocht er een zwarte 1 op mijn pad komen dan is dat ook niet erg)want ik wil het liefst niet gaan chippen.Wat je in elk geval niet moet doen is overhaast een beslissing maken. Er worden vaak genoeg nieuwe Giulietta's aangeboden, dus wil jij een witte, wacht daar dan rustig op, ze komen echt wel langs zoals jij hem graag hebt. Het vervangen van de Multiair module bij een dealer/specialist ligt rond de €1200. Het dure onderdeel is al tweederde van deze prijs namelijk. Chippen raadt ik juist aan, ik heb mijn 1.4MultiAir laten chippen naar 209pk, wat een plezier beleef ik met die bak. Alle dagen weer 😄
Even ter verduidelijkingZonder sideskirts En met