!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

L30N
4

  • Type Alfa: N.V.T.
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Gepost op: 25 februari 2019, 23:53:32 »
Hallo allemaal!
Nieuw lid hier, ik rijd op dit moment geen alfa maar kreeg een aanbod om een alfa 155 over te nemen. De auto is in topconditie en zeer betaalbaar, maar er is nog 1 ding waar ik niet zeker over ben:
Hoe zit het met onderhoud en onderdelen? Om mijn vraag even toe te lichten het volgende: bij de auto zullen een aantal carrosserie-panelen zitten, daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken. Verder wil ik de auto zo snel mogelijk na aankoop laten tectileren zodat roest geen probleem meer zou moeten zijn, de auto is op het moment roestvrij. Waar ik dus nog wel mee zit is het volgende: Zijn er bekende slijtages bij 155s en zijn er nog onderdelen verkrijgbaar?

Ik verneem graag jullie ervaringen!
Groet, Leon
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2019, 10:37:06 »
Doe mij een lol
->http://www.artc155.nl/
Registreer hier als je hem koopt.
Je vind daar veel onderdelen en hulp voor de 155. Toen ik de mijne had heb ik hier veel onderdelen gevonden en hem mee kunnen maken.
Er zitten een hoop liefhebbers.

Uiteraard ook hier blijven als clublid  :p
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2019, 17:39:03 »
 :welcome:

Het is natuurlijk wel handig als je ook even vermeld om welke uitvoering het gaat.
Er zit natuurlijk nog al een verschil in wat voor motor je hebt als het op onderhoud aankomt bijvoorbeeld.
*

L30N
4

  • Type Alfa: N.V.T.
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2019, 19:08:26 »
Oeps, sorry, inderdaad vergeten te vermelden om welk type het gaat
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2019, 22:18:55 »
IS het een grijze 155?

En als je naar een goeie zoekt.
De roestmonster komt altijd heel snel bij de achterste wielkasten.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

L30N
4

  • Type Alfa: N.V.T.
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2019, 22:43:30 »
Het is een bordeaux-rode 155. Ik heb zelf de auto relatief goed bekeken, ik kon geen roest vinden op het eerste deel van de uitlaat na wat me logisch lijkt. Verder weet ik hoe de auto behandeld is en staat er nog maar 74k op de teller, dus ik weet 100% zeker dat er op dit moment niets mis is met de auto.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2019, 19:33:18 »
Hey dat klinkt goed!
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Rainier155
129

  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2019, 22:59:02 »
Roesten doen ze allemaal.

OA: Achter de voorste schokdempers in de wielkast, in de wielkast bij de tankvuldop of de bodem (bij subframe en reservewielbak).

Mijn 155, ooit gekocht in 2005 van 1e eigenaar (dealer onderhouden) en daarna door mijzelf dik 10 jaar in bezit en top onderhouden en netjes pekelvrij gehouden had ook gewoon roestvorming onder de tectyllaag op die plekken, was dus niet zichtbaar totdat ik van de hele bodem de tectyllaag verwijderd had. :)
Alfaloos
*

High Fidelitaly
15

  • Type Alfa: 33, 155, 145
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2019, 21:03:59 »
Roesten doen ze allemaal.

OA: Achter de voorste schokdempers in de wielkast, in de wielkast bij de tankvuldop of de bodem (bij subframe en reservewielbak).

Mijn 155, ooit gekocht in 2005 van 1e eigenaar (dealer onderhouden) en daarna door mijzelf dik 10 jaar in bezit en top onderhouden en netjes pekelvrij gehouden had ook gewoon roestvorming onder de tectyllaag op die plekken, was dus niet zichtbaar totdat ik van de hele bodem de tectyllaag verwijderd had. :)

inderdaad, ik kan moeilijk geloven dat er echt niks roest aan deze 155 is.
achter voorste veerpoten goed kijken en trek de bekleding van kofferruimte en isolatie eens naar boven en kijk maar eens in alle hoeken.
bevestiging achtergordels in wielkasten ook goed controleren, ook kritisch punt.

mijn 155 (2.0 TS 8V 93) heeft bij vorige eigenaar altijd in verwarmde garage gestaan, sinds 2010 in mij bezit en slaapt ook verwarmd en komt enkel buiten bij mooi weer. zelfs dan heb ik enkele jaren geleden bij de "Alfachirurg" de kofferbak onder handen laten nemen.

ik wil je niet ontmoedigen, maar je ontkomt er niet aan. voor de rest is een 155 een geweldige auto en mechanisch niet duur in onderhoud,.
*

L30N
4

  • Type Alfa: N.V.T.
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aankoop alfa 155, goede keuze??
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2019, 08:16:15 »
Dat ze snel roesten wist ik inderdaad, dat ze onder zulke omstandigheden al roesten niet. Opzich is dat wat mij betreft geen heel groot probleem, het is een oud beestje dus het zal allicht dergelijke kwaaltjes hebben die een moderne auto niet of minder heeft onder dezelfde omstandigheden. Overigens bedankt voor de specifieke aanwijzingen van waar de roest te zoeken is, als ik binnenkort weer eens de kans krijg zal ik zeker even een kijkje nemen. Verder ook bedankt voor alle zeer nuttige reacties, wat mij betreft is mijn vraag beantwoord!