!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Noah
4

  • Type Alfa: Mito 1.4 16V. 2009.
  • *
    - Startende Alfist
Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Gepost op: 29 maart 2021, 19:16:24 »
Goedenavond allemaal!

Ik heb een vraag over het actieradius, betreft een Alfa Romeo Mito 1.4. 16 V uit 2009. Ik heb deze afgelopen zaterdag gekocht. Rijdt overigens geweldig (mijn eerste Alfa.) Nu heb ik gister nog even getankt, half tankje, wist namelijk niet precies hoeveel er in zou gaan.  de actieradius gaf aan dat ik hier zoon 400 km mee zou kunnen rijden (leek mij wel erg optimistisch) maar later liep dit iets terug. Nog z’n 20 KM mee gereden en toen ik de auto vanochtend starte stond deze nog op 355 KM. Onderweg naar mijn werk liep dit weer op tot 370 KM. Van huis naar werk is het 40 KM dus 80 totaal en nu thuis staat hij nog op 260 km en liep dit weer langzaam op De actieradius schommelt dus, weet iemand waar door dit komt? (Ook blijft het algemeen verbruik van de vorige eigenaar op 8,3 staan) het huidige verbruik verandert wel en dit lijkt ook te kloppen.

Alvast bedankt.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2021, 21:29:10 »
Dat schommelende resterende verbruik is te verklaren omdat hij de huidige rijstijl en verbruikscijfers meeneemt in de berekening.
Rij jij met 130 op de snelweg dan verbruik je veel meer (zo'n 1L/10km) dan wanneer je rustig 80 rijdt (zo'n 1L/15km).
Het resterende aantal km's verschilt dus aan de hand van of je 130 of 80 rijdt, omdat de berekening deels er van uitgaat dat je de huidige rijstijl en snelheid nog een tijdje aanhoudt.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2021, 21:40:16 »
Je hebt je Mito nog maar een paar dagen. Als dat gemiddelde gebruik van de vorige eigenaar gemeten is over bijvoorbeeld 20.000km is het logisch dat dit niet maarzo veranderd, daar moet je heel wat km's voor maken eerst. Mooiste om even de tripmeters naar 0 te resetten zodat de waarden zich naar jouw rijstijl gaan zetten.
*

Noah
4

  • Type Alfa: Mito 1.4 16V. 2009.
  • *
    - Startende Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2021, 21:47:02 »
Bedankt voor je reactie, en mijn excuus,

ik heb het bericht in 2 verschillende groepen geplaatst en ben hier de aanvullende info vergeten.

De actieradius blijft vrij stabiel op de snelweg en loopt zelfs op, maar in de bebouwde kom met lagere snelheden (en veel schakelen) schommelt die vrij veel.

Hier door twijfel ik dus of het door hogere snelheden zal komen.

Ik rij tot nu toe alleen nog in (N.) De (D) alleen tijdens de proefrit gebruikt.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2021, 18:44:05 »
Ligt hoofdzakelijk aan je rechter voetje.  ;D
De verbruiksmeters zijn een leuke gimmick,
maar verder moet je er niet al te veel van voorstellen.
Gemiddeld zal zo´n 1.4MA wel rond de 1 op 14 doen.
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2021, 19:45:15 »
ik red met mijn 1.4t (met een redelijk zware rechtervoet) ongeveer 350-400 op een tank. MiTo heeft geen enorme tank en de turbo maakt hem best wel dorstig wanneer je lekker doorrijdt.
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2021, 21:34:44 »
Zelfs het ongeblazen MultiAir blok red ik ongeveer dezelfde radius als @OneAndOnlyRift . Dan moet ik ook wel zeggen dat het regelmatig flink trappen is.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2021, 21:50:02 »
Citaat van: Reynaert98 op  2 april 2021, 21:34:44
Citaat van: Reynaert98 op  2 april 2021, 21:34:44
Zelfs het ongeblazen MultiAir blok red ik ongeveer dezelfde radius als @OneAndOnlyRift . Dan moet ik ook wel zeggen dat het regelmatig flink trappen is.

Multiair blok zonder turbo?? Waarin is die verkocht dan?
*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2021, 22:09:55 »
De 105pk, alleen in de MiTo Distinctive, Progressive misschien ook nog wel maar dat weet ik zo niet zeker.  Een aantal Punto's tussen 2010 en 2013 hebben ze ook als ik het goed zeg.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Actieradius Alfa Romeo Mito.
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2021, 17:53:04 »
Citaat van: Reynaert98 op  2 april 2021, 22:09:55
Citaat van: Reynaert98 op  2 april 2021, 22:09:55
De 105pk, alleen in de MiTo Distinctive, Progressive misschien ook nog wel maar dat weet ik zo niet zeker.  Een aantal Punto's tussen 2010 en 2013 hebben ze ook als ik het goed zeg.

De 105pk is inderdaad de 1.4 multiair motor zonder turbo.
De 95PK is dacht ik de normale 1.4 16V Starjet motor.

De MA zal waarschijnlijk wel iets zuiniger zijn dan de starjet,
maar heel veel zal het niet uitmaken denk ik.