!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2011, 19:13:18 »
Zoals ik jullie reacties lees denk ik dat ik me prima ga vermaken!

Nu nog kijken of dat Q2 diff de meerprijs boven een blackline waard is!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:07:30 »
30.000 km per jaar rijden en dan een diesel die voordeliger is?
Ik vrees dat dit in de toekomst zeker nog gaat tegenvallen. Diesels zullen door de overheid alleen maar zwaarder belast gaan worden vermoed ik.
Nu ligt het omslagpunt voor nieuwe auto'sal voorbij de 45.000 km per jaar.

Veel plezier in de GT. Mijn zwager heeft er een. Wat een feestje is en blijft die auto :cool:
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:14:29 »
Voor mij in de lease is de benzine versie ook goedkoper dan de diesel. Ik lease voor 40.000 km per jaar.

Wat betreft de 170pk diesel, las in een review inderdaad dat dat geen sportieve motor is. Zelfs niet voor een diesel.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2011, 09:40:30 »
[knuppel in hoenderhok]een diesel is nóóit een sportieve motor[/knuppel in hoenderhok]
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2011, 09:46:13 »
Audi R10 ;)
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2011, 12:40:50 »
Citaat van: frankie;14485
[knuppel in hoenderhok]een diesel is nóóit een sportieve motor[/knuppel in hoenderhok]

Le Mans 24u en WTCC enkele keren kunnen winnen is toch niet niks...
Look to the past, see the future
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2011, 14:22:36 »
JAA, Vooral dankzij een lager brandstofverbruik (dus minder pitstops) (24H) en een mank WTCC reglement. Nu het WTCC reglement is rechtgetrokken komen de VAG oliestokers er niet meer aan te pas...(kunnen zelfs benzine-Koreanen niet bijhouden :D
 
Heb desondanks veel plezierige JTD kilometers gehad, Maar het haalt in de verste verte de QV-pret niet!!!
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2011, 14:29:31 »
Gezien ik toch nog even niet de ambitie heb le mans of het wtcc te winnen denk ik wel voldoende plezier uit de jtd te kunnen halen.

Ik heb even simpel 2 excel staatjes gemaakt met daarin verbuik, brandstofprijs, verzekering en belasting meegenomen. De JTD scheelt me dan met 100km per werkdag  €40,- per maand dus ca €480,- per jaar.

Stiekem toch ook maar even bij de leasemij gevraagd hoeveel ze voor de Juul moeten hebben. Krijg het deze week te horen..
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2011, 11:32:41 »
Nog 1 aanvullend vraagje. Had die Q2 niet standaard BOSE in het pakket zitten? Ik zie het er bij de door Prins aangeboden versie niet bij staan..
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Sandra
117

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 1 november 2011, 22:34:23 »
En Arnoud, al nieuws?
Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Rood leer - Pack Business - Pack Sport 3 met Turbina\'s
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 1 november 2011, 22:44:15 »
Yep, besloten toch voor benzine te gaan. Ik zoek rustig verder. Ik heb immers tot einde jaar dus er is geen haast bij.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 2 november 2011, 09:10:40 »
Ik durf het eigenlijk niet aan een GT particulier te kopen. Dit puur omdat er geen garantie niks op zit.
 
Maar nu kwam ik deze tegen:
 
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?smid=TAFC-SM-HTMLBUTTON&id=cubndrvj3cp4
 
Ziet er goed uit, mooi kilometrage en mooie set extra velgen voor winterbanden. Op zich lijkt het me wel wat en hij lijkt ook nog eens van een liefhebber te zijn die hem met pijn in het hart weg doet (al kan dit ook wel mogelijk mooie verkoop slang zijn).
 
Op het alfaforum krijg ik geen gehoor op de vraag of iemand bekend is met deze bella. Kent 1 van jullie de wagen?
 
Daarnaast, wat denken jullie als mede-forummers? Particulier of Bovag, zal ik de gok wagen met desnoods de eis tot anwb check?
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #27 Gepost op: 2 november 2011, 09:43:31 »
Het ziet er oké uit.
Ik zou niet weten of ie lid is van Alfa forum.
Wat de garantie betreft, ja, neem iemand mee die een beetje verstand van heeft,in dat geval maakt het zo veel niet uit,meen ik.
Particulier is altijd ietsjes goedkoper...
Succes ermee!
Look to the past, see the future
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #28 Gepost op: 2 november 2011, 09:43:54 »
Ik ken de auto niet, maar de veronderstelling die de verkoper doet dat het ooit een verzamelaarsauto zou worden vind ik toch wat over het randje en al te optimistisch :D:D
 
Het is gewoon zaak een simpele rekensom te maken, hoeveel goedkoper is deze auto particulier als dat je hem bij een dealer zou kopen. Is dat genoeg om eventueel achterstallig onderhoud aan te pakken of risico's van defecten mee af te dekken?
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #29 Gepost op: 2 november 2011, 09:46:11 »
En de rit naar Heerlen is een lange natuurlijk!
 
Thanks voor de input!. Al blijf ik balen van het feit dat de Juul weg gaat, het shoppen naar een GT is ook erg leuk!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA