!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Afscheid van de Giulietta
« Reactie #30 Gepost op: 2 november 2011, 10:05:44 »
Persoonlijk ben ik niet zo fan van de JTS eerlijk gezegd. Die heeft de kwetsbaarheid van een TS voor wat betreft distributie of oliepeil plús ook nog eens de problemen die te maken hebben met de directe injectie.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #31 Gepost op: 2 november 2011, 10:10:00 »
Ha Frankie, zijn er veel problemen met die JTS dan?
 
Waar zou jij voor gaan dan? Binnen het GT gamma is er niet zoveel anders te kiezen toch? Ja die V6, maar dan is mijn woon werk verkeer vergoeding verre van dekkend, althans wellicht biedt het rijgenot wat compensatie ;-p
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #32 Gepost op: 2 november 2011, 10:16:18 »
en die Jtd? Dat was toch je eerste optie?
Look to the past, see the future
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #33 Gepost op: 2 november 2011, 10:24:04 »
Directe injectie motoren in zijn algemeenheid hebben problemen met roetafzetting in de inlaatkanalen doordat de reinigende werking van de brandstof daar verdwijnt. Dat speelt bij bijna alle alle merken. Door de roetafzetting krijg je vermogensverlies en vaak hoog olieverbruik en afhankelijk van de verdere constructiesterkte nog andere problemen. Bij de huidige generatie Mini's bijvoorbeeld, zorgt de roetafzetting in combinatie met (te) hoge bedrijftemperaturen voor kapotte zuigers.
 
Verder geldt hetzelfde als voor de TS, distributie op tijd en volgens de voorschriften vervangen en oliepeil goed in de gaten houden.
 
Zo ziet de roetafzetting er trouwens uit:
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #34 Gepost op: 2 november 2011, 10:25:21 »
Ik zou de V6 nemen natuurlijk :D (en als dat niet uitkomt, dan toch de JTD........)
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #35 Gepost op: 2 november 2011, 10:25:23 »
Ja de Jtd was idd mijn eerste keus. Maar ik zie dat bij een kilometerstand van rond de 120000 een Jtd vaak jonger en dus duurder is. Een Jts is met die stand nog te vinden rond de €9000,-. Een Jtd gaat dan al vaak richting €14000,- en met een mooie deal naar €13000,-.
 
De maandlasten van een Jtd uit 2007 zijn in mijn calculatie ca €20,- p/m lager dan een Jts uit 2005 met vergelijkbare kilometerstand. Met een verschil in aanschafwaarde van ca €4000,- (€13000,- minus €9000,-) zou ik dan 200 maanden in de diesel moeten rijden om het prijsverschil tov de benzine te compenseren. Dat wordt me iets te gortig.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #36 Gepost op: 2 november 2011, 10:27:37 »
Citaat van: frankie;14772
Directe injectie motoren in zijn algemeenheid hebben problemen met roetafzetting in de inlaatkanalen doordat de reinigende werking van de brandstof daar verdwijnt. Dat speelt bij bijna alle alle merken. Door de roetafzetting krijg je vermogensverlies en vaak hoog olieverbruik en afhankelijk van de verdere constructiesterkte nog andere problemen. Bij de huidige generatie Mini's bijvoorbeeld, zorgt de roetafzetting in combinatie met (te) hoge bedrijftemperaturen voor kapotte zuigers.

Verder geldt hetzelfde als voor de TS, distributie op tijd en volgens de voorschriften vervangen en oliepeil goed in de gaten houden.

Zo ziet de roetafzetting er trouwens uit:

Helder :( Wellicht toch meer zekerheid bij een dealer dan... Keuzes keuzes! Maar gelukkig hebben we het over een luxe probleem, het kan erger!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #37 Gepost op: 2 november 2011, 10:29:35 »
Misschien eens in België of DLD kijken dan? Daar zie je veel meer JTD's met lage km standen.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #38 Gepost op: 2 november 2011, 10:30:03 »
Het valt natuurlijk te zien hoe je het bekijkt, en waarvoor je de wagen gebruikt.Misschien is het slim om naar een ander merk over te stappen,zo vergroot je de kans om een mooie auto te vinden natuurlijk.
Look to the past, see the future
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #39 Gepost op: 2 november 2011, 10:32:38 »
@frankie: Ik zal mobile.de maar weer eens wat vaker bezoeken.
 
@DisciplinA: Ik vrees dat een ander merk geen optie meer is, ik vind het veel te leuk!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #40 Gepost op: 2 november 2011, 10:36:03 »
IK WEET ALLEEN NIET HOE HET MET INVOER ZIT? Als je een auto uit BE of DE neemt, wat moet je allemaal betalen om die op de NL kenteken te kunnen zetten?
Ik weet dat als je in BE een auto uit EU importeert , een symbolisch bedrag van €1 dient te betalen... :) In NL is dat anders,dacht ik
Look to the past, see the future
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #41 Gepost op: 2 november 2011, 10:38:38 »
Aan de andere kant, een 2007 GT JTD gaat natuurlijk weer veel langer mee dan een 2004/2005 GT JTS, en levert derhalve bij verkoop ook weer wat meer op......
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #42 Gepost op: 2 november 2011, 10:39:15 »
In Nederland is alles wat betrekking heeft op legale diefstal (lees belasting) anders ;-p
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #43 Gepost op: 2 november 2011, 10:39:37 »
BPM voor een 2005 GT JTD is maximaal €2500, en dat is dan voor een Distinctive van echt eind 2005.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #44 Gepost op: 2 november 2011, 10:44:29 »
Ik neem het allemaal mee in de overweging, thanks! Eens kijken waar ik in rond tour volgend jaar!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA