!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Nieuw setje xenonlampen -Osram Cool Blue Intense-
« Gepost op: 24 juni 2013, 16:35:58 »
Net besteld via Amazon.de omdat het in NL niet te betalen is:



Nieuwe D2S xenon lampen. Kosten in NL rustig €80~90 per stuk! Nu maar €108 voor betaald voor een set.
Dit is het type wat in de nieuwe BMW's, Mercedessen en Audi's zit. Wit en fel licht dus, kunnen ze mooi die versleten Philips lampen vervangen.
Het mooie van dit type lampen van Osram is, dat ze er daadwerkelijk meer lichtopbrengst weten uit te halen. Er was altijd een soort grens van kleurtemperatuur gerelateerd aan lichtsterkte. Osram is het dus gelukt om ook echt die 20% meer licht er uit te persen. Daar adverteren ze dan ook graag mee.

Aangezien de helft van mijn woon-werk verkeer bijna altijd in het donker is, hecht ik veel aan goede verlichting. Tevens is de aankomende vakantie en het in de nacht rijden een goed excuus om ff wat geld stuk te smijten :lol_hitting:

Waarschijnlijk zijn ze deze week wel binnen en dan kijken wanneer ik tijd heb (en het droog is :-X) om ze er in te zetten. Bumper moet er nl vanaf om lampen te wisselen als je xenon hebt. Ik ken wel een trucje om het zonder bumper verwijderen te doen, maar dan zit er een kans in dat ik ze beschadig.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw setje xenonlampen -Osram Cool Blue Intense-
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2013, 03:58:28 »
Weet je of die er ook zijn in 4300k?
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw setje xenonlampen -Osram Cool Blue Intense-
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2013, 19:37:30 »
Ja, dan zijn het Osram Xenarc SVS (silverstar)
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw setje xenonlampen -Osram Cool Blue Intense-
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2013, 17:32:28 »
Ze zitten er in! Zie de verschillen.


Philips 85122+


Osram Cool Blue Intense


Koplamp passagierszijde lijkt iets witter en feller te zijn.


En 's avonds



Dit zijn foto's net na montage, ik had gisteren al het idee dat ze iets witter waren geworden (zes uur brandtijd)
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw setje xenonlampen -Osram Cool Blue Intense-
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2013, 18:14:02 »
van wat ik hoor worden ze zeker de eerste 20u en mogelijks nog langer steeds witter..