!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Mak
5

  • Type Alfa: Guilietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Alfa assistance EU
« Gepost op: 8 juni 2024, 17:14:51 »
Omdat ik mijn Alfa bij een dealer in onderhoud heb krijg ik daar ook de Alfa assistance pechhulp bij (waar je dan sinds kort extra voor moet bijbetalen voor de EU dekking).

Nu heb ik daar in Nederland wel eens gebruik van moeten maken (kapotte accu) en toen kwam netjes de ANWB wegenwacht langs die me weer op weg geholpen hebben. De wegenwacht kan nog het een en ander op locatie verhelpen waar andere pechhulp aanbieders vaak niet meer dan veredelde sleepregelingen zijn waar je bij pech direct naar een garage gesleept wordt.

Vraag me af hoe dat bij de Alfa assistance in het buitenland zit, met name in Duitsland en Oostenrijk omdat ik daar het vaakst kom, komt er dan bij pech een vergelijkbare dienst (ben uberhaupt niet op de hoogte wat er in andere landen aan pechhulpdiensten bestaat), of wordt je daar ook gewoon bij alles linea reacta naar een garage gesleept? Iemand hier die dat misschien weet of ervaring mee heeft?

Overigens van de ANWB monteur die mij toen geholpen heeft begreep ik dat de diverse automerken elk een eigen contract met de ANWB afsluiten waarin bepaald wordt wat de ANWB zelf mag verhelpen en waneer ze je naar een garage moeten slepen, en dat Alfa daarbij best een ruim contract had waar de ANWB veel zelf mocht verhelpen, in tegenstelling tot andere merken waar men toch het liefste had dat je zo snel mogelijk naar een (merk)garage werd gebracht zodat die nog wat aan de reparatie kon verdienen.

Ben me een beetje aan het afvragen of ik het de kosten nog wel waard vind, onderhoud bij de dealer is ook flink duurder dan bij andere garages waar ik dan geen Alfa assistance kan krijgen. Een vergelijkbaar ANWB wegenwacht abo met EU en woonplaats dekking is echter ook vrij prijzig, maar er zijn ook andere goedkopere pechhulpdiensten (die dus ook minder service leveren).
*

DanaBanana
835

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2024, 17:29:16 »
Ik zou gewoon direct bij de ANWB een wegenwacht-lidmaatschap naar keuze afsluiten. Er zijn in zowel in Nederland als Europa ook andere aanbieders, maar qua kwaliteit en service kunnen die vaak niet aan de ANWB/Wegenwacht tippen.

Voor pechgevallen in andere landen werkt de ANWB samen met (vergelijkbare) organisaties daar. Meestal wordt je daar wel eerder 'afgesleept' dan hier in Nederland. Vaak simpelweg omdat reparatie langs de weg in veel landen volgens de wet niet is toegestaan.
*

Bottas
993

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2024, 17:52:58 »
Mee eens!
Ben zelf al tig jaar lid van de ANWB.
Platina lid.
In mijn ogen is de ANWB een betrouwbare partner op dat gebied.
De afgelopen 35 jaar 3x een beroep op ze moeten doen, waarbij 2x een reparatie langs de weg is gedaan zodat ik iig thuis kon komen.( daarbij was geen lekke band).
*

Robert69
1.464

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2024, 09:11:24 »
Na wisselende avonturen bij de ANWB en Route Mobiel nu een pechhulp bij mijn autoverzekering afgesloten, inclusief buitenland. Pechhulp 1x nodig gehad. Kwam vrij vlot een afsleepdienst die de auto meenam naar een afrit en daar de auto bekeken heeft. Bleken alle wielbouten los te zitten. Heeft ze aangedraaid, vriendelijk gezwaaid en is weer vertrokken.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

brinkerik
1.852

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2024, 10:40:59 »
Ik heb mij zo laten overtuigen,

`Het is de goedkoopste oprijwagen naar je huis/garage` citaat van toenmalig collega, en Hobby sleutelaar. Hij wist er ook aan toe te voegen, dat ze na 6a7 keer in 1 jaar, toch wat beginnen te sputteren ;)

Dus ik ben v.a. mijn 21/22e ook Anwb lid.

Al te-vaak nodig gehad,  Jaar of 3 geleden met auto van de buurman, en ook al eens sleepje gehad ( ook met een leenauto) om van de ringweg in Groningen af te komen, aanhangers met los gelopen wiel bouten en dan nog een aantal keer met mijn eigen auto`s.





Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Quadrifoglio Verde
114

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2024, 23:02:20 »
In het verleden de ANWB een paar keer nodig gehad en altijd goed geholpen. Heb het meest uitgebreide abonnement, dus met woonplaats en voor Europa. Is inderdaad niet goedkoop, maar het geeft me in ieder geval al een gerust gevoel en dat is ook wat waard.

Heb de Alfa assistentie ook een keer nodig gehad met een half jaar oude Giulietta op vakantie in Montenegro. Aangezien de auto nog in de garantie zat, kon ik gebruik maken van die service. We zaten midden in een nationaal park en er was slechts één Alfa dealer in dat land, dus het kostte wat tijd voordat de sleepwagen er was en we door de bergen naar de hoofdstad moesten om die ene dealer te bezoeken, maar het was allemaal goed geregeld. De sleepwagen van het plaatselijke bergingsbedrijf was een bejaarde Mercedes 814 met een leuke chauffeur. Hij sprak geen woord Engels, maar met handen even voetenwerk kwamen we een heel eind. Onderweg zelfs nog even een biertje gedronken. Volgens mij hebben we nog een hotelovernachting vergoed gekregen, omdat de auto niet op dezelfde dag gerepareerd kon worden. Op het moment was ik toen wel heel sneu, maar achteraf is het wel een geinig avontuur.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

MysteryAngel
2.786

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa assistance EU
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2024, 16:01:30 »
Ook wel goede ervaringen met de ANWB over het algemeen.
Nog niet zo vaak nodig gehad gelukkig maar voor die ene keer wel handig.
Ik kom ook vaak in DLD daar gelukkig nog nooit stil gevallen,
maar ik ga ervan uit dat de service daar ook prima is.