!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Gepost op: 10 mei 2019, 16:23:06 »


According to the latest info we got, Alfa Romeo is preparing a coupe which is supposed to be revealed at the end of this year or at the beginning of next, however, we’ll still have to wait until 2020 to see a production version. All of this info comes from Pogea Racing which is well-known tuning house that has been working on Alfa Romeo cars for over 20 years.
 
They’re absolutely sure the info is legit, saying that FCA already approved the production of the new car which might be in the form of the anticipated 6C.

Since the next 6C is supposed to be rear wheel drive of course, and much larger and powerful than the 4C, it is probably going to share the same engine found in Giulia QV which develops 510HP.

In one of our previous articles, we discussed new Giulia Sprint, which will be a coupe version of Giulia. Sprint too is scheduled to be revealed IN 2019, so it is possible that we might see two new models from Alfa before this year ends. Nobody can say for sure, but since Giulia Sprint is going to be equipped with ERS in its strongest version, we might see the same option for the 6C. Just to remind you, this version will develop 650 HP.

When it is all said and done, Alfa truly needs a model like this, which will be able to compete with popular BMW 6 Series, and if it looks anything like this rendering, it will blow it away.

Tekst en foto zijn afkomstig van deze website.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2019, 17:59:10 »
Ziet er wel mooi uit.
Alleen zullen we deze denk ik niet veel gaan zien hier op de weg denk ik.
Alfa Romeo mikt duidelijk op de Amerikaanse rijkelui markt. :)

Hopelijk gaat Alfa Romeo ook nog iets doen voor de Europeese markt.
Want de Giulietta en Mito hebben nu wel hun beste tijd gehad.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2019, 09:54:24 »
Beetje opvolger van de Brera.

Ik zeg doen!    Als ze de koets licht weten te houden, maar toch enigszins praktische bruikbare ruimte als in de Brera ( of GT ) dan zijn er meer gegadigden als voor de 4c

Doe er dan ook even een variant, met een 6 cilinder Diesel uit de Maserati Ghibli  >:D
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2019, 10:28:05 »
Diesel? Die gaan ze echt niet hiervoor inzetten, bovendien diesel is passee.
 
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2019, 10:33:43 »
Diesel komt weer terug   imo

Benzine auto`s stoten relatief veel uit tov. Diesels.  Als je de huidige roetfilters en nabehandeling goed toepast heb je een lager verbruik en minder uitstoot, en de belangrijkste; minder CO2




Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2019, 10:48:28 »
Dat is wel zo, maar wereldwijd is de diesel afgedaan, focus is nu elektrisch en hybride benzine en op een zijspoor waterstof, wat in feite ook elektrische aandrijving is met een eigen energiecentrale. Er wordt geen euro meer in dieselmotoren ontwikkeling gestoken door de fabrikanten. Bij FCA zijn ze nu volop bezig om de nodige hybrides en elektrische modellen te ontwikkelen. Eind dit jaar en volgend jaar komen de nodige introducties.
Hybrides zoals de Alfa Tonale, Jeep Renegade en Compass, Fiat 500X etc Elektrisch Fiat 500.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2019, 19:36:39 »
Diesels gaan inderdaad steeds minder nieuw verkocht worden inderdaad.
En voor de lease markt zal diesel tzt ook niet meer rendabel zijn denk ik.
Benzine zal daar in tegen nog wel even aan blijven.
Volledig elektrisch kan nooit een volwaardige opvolger worden van mobiliteit.
Omdat we simpel weg niet de infra structuur daar voor hebben.
Daarnaast heb je ook nog beperkte actie radius.
En zit je nog steeds met te lange laad tijden.

Daarnaast is het produceren van de benodigde accu´s ook niet bepaald groen.
En dan heb ik het nog niet over de afvoer er van.
Kortom allemaal erg leuk dat elektrische rijden, maar ik zie er geen toekomst in.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2019, 19:51:31 »
Dat is zo, maar de politiek drukt het overal erdoor heen. Op accu gebied zal nog wel het nodige aan ontwikkelingen doorkomen en actieradius zal wel verbeteren. Ik ben ook niet direct fan, maar zie de realiteit wel onder ogen
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo 6C komt in 2020 !
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2019, 18:03:49 »
Dat is zo, maar de politiek drukt het overal erdoor heen. Op accu gebied zal nog wel het nodige aan ontwikkelingen doorkomen en actieradius zal wel verbeteren. Ik ben ook niet direct fan, maar zie de realiteit wel onder ogen

Helaas is het inderdaad wel de realiteit.
Hybrides zie je inderdaad bijna overal al.
En op zich is er ook nix mis met dat concept.
Maar volledig elektrisch ik moet het allemaal nog maar zien. :)