Club Alfa Romeo

Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: Milan.M op 24 februari 2026, 17:37:29

Titel: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Milan.M op 24 februari 2026, 17:37:29
Zojuist tegengekomen op het wereldwijde web:

https://www.autoevolution.com/news/alfa-romeo-deletes-the-initial-cancelation-order-so-giulia-and-stelvio-quadrifoglio-are-back-266093.html
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Timoscheevel op 24 februari 2026, 18:49:54
Nice hoor! Goeie zaak dat ze doortrekken tot er iets nieuws is!

Al word het wel zaak om op te schieten, de competitie is een stuk sneller met ontwikkelen
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Quadrifoglijoost op 25 februari 2026, 08:21:46
, de competitie is een stuk sneller met ontwikkelen

Alleen gaat het de verkeerde richting op
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Timoscheevel op 25 februari 2026, 08:25:03
, de competitie is een stuk sneller met ontwikkelen

Alleen gaat het de verkeerde richting op
Helemaal mee eens, maar ongeacht welke richting het opgaat, als je achterloopt ga je verliezen.

Ik heb in November mijn Stelvio gekocht, en in mijn ogen is dit de laatste echt leuke pure rijdersauto. Ik heb het 2018 model, dus ook nog geen vervelende rijhulp middelen. Dus deze gaat niet zomaar meer weg
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Quadrifoglijoost op 25 februari 2026, 11:25:47
Zelfde hier, hoewel de mijne uit 2021 is, maar ADAS staat standaard uit
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: bekkie op 25 februari 2026, 14:12:48
Volgens Autoweek is de Nederlandse importeur er nog niet uit of de Giulia en Stelvio in Nederland weer geleverd gaan worden.
De mogeljkheden worden onderzocht, maar de vraag zou er volgens de importeur wel zijn.

Opmerkelijk is trouwens dat de Stelvio in Duitsland nog steeds goed verkoopt.
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: Timoscheevel op 25 februari 2026, 15:26:40
Duitsland is altijd een heel ander land geweest kwa auto’s als Nederland. Niet voor niets dat wij al onze goed uitgeruste exemplaren daarvandaan halen. Nog los van onze overheid en wat zij elke keer bedenken
Titel: Re: Alfa Romeo heropent bestellingen voor de Giulia en Stelvio Quadrofoglio
Bericht door: MysteryAngel op 25 februari 2026, 15:57:29
De opvolging stond eigenlijk al in de startblokken maar heeft vertraging opgelopen.
Dus ja ze moeten toch iets naast de Junior is de Stelvio volgens mij het meest populair.
Maar of ze ook voor NL weer de orderboeken open gaan doen betwijfel ik een beetje.
De Stelvio en Giulia hebben namelijk geen enkele vorm van elektrificatie,
dus ik denk dat die hier zo goed als onverkoopbaar gaan worden.
ook al is er dan misschien een marginale vraag naar.
Maar ja Stellantis vliegt momenteel alle kanten op er is niet echt een pijl op te trekken.
Ik las laatst op Autoweek dat ze zelfs weer diesels wilden gaan produceren.