!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Als je de BTW bij export uit Zwitserland terugkrijgt dan scheelt dat natuurlijk. Ik heb even uitgerekend wat mijn auto (2 jaar oud/50000km) zou kosten als ik die uit Zwitserland zou halen.... dan kan je hem beter gewoon in NL kopen...https://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-stelvio-suv--gelaendewagen-2017-occasion?vehid=7817558&backurl=%2Fautos%2Falfa-romeo--stelvio%3Fyearfrom%3D2018%26yearto%3D2018%26make%3D2%252C%26model%3D2385%252C%26typename%3Dquadrifoglio%252C%26vehtyp%3D10&yearfrom=2018&yearto=2018&make=2%2C&model=2385%2C&typename=quadrifoglio%2C&vehtyp=10Aanschaf CHF 64.900 = € 59.532 (excl 7,7% BTW)16% BTW in Duitsland = € 9.525rest BPM in Nederland= € 19.132. https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/?id=92497&jaar=2018&cache=noOverige kosten = € 800 (reiskosten/brandstof/RDW/verzekering etc)Dan kom je aan de € 89.000 .... voor al je moeite. In Nunspeet koop je er 1 met 20.000 km minder op de teller voor € 500 meer.......https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-2-9-v6-510pk-panoramadak-harman-kar-benzine-zwart-af914bc3-48a7-4239-9eae-be935d924940?cldtidx=2&cldtsrc=listPageVoor de wat oudere auto's weet ik het verschil niet..... hoe liggen de verschillen daar ?
Ik zat destijds te kijken naar een dergelijke import. Maar van die export platen in CH wist ik niet dat je er dan gewoon mee kan rijden.Maar invoeren in DLD dan moet je hem daar dan toch eerst Tuv laten keuren ? en Als die Tuv is gekeurd hoef je volgens mij toch alleen aangifte te doen bij de RDW ?
lagere CO waarde [...] = gunstiger voor BPM?