!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #30 Gepost op: 6 februari 2019, 18:36:24 »
Citaat van: alfata op  6 februari 2019, 12:25:37
Citaat van: alfata op  6 februari 2019, 12:25:37
Jongens nogmaals, je moet straks als benzinerijder gewoon genoegen gaan nemen met een prehistorisch T-jet blok met 120pk... Alle leuke dromen ten spijt, Alfa innoveert niet.

niet helemaal met je eens.  Giulia is ondanks 5 jaar te laat, toch echt vernieuwend voor Alfa te noemen. Oke, hij lijkt technisch best veel op een 3 serie , niet letterlijk, maar kwa layout en keuze van ophanging.



Maar,  het gaat er nu naartoe, dat de nieuwe auto`s allemaal SUV heten, maar als je goed kijkt is het een hoge  Sportwagon, daar men een laag zwaartepunt wil, met een hoge koets, en veel liters inhoud. Innovatie zit `m vooral in technologische foefjes,  het rijden zal nooit meer zo worden als in  een 33,  geen gewicht, geen pk`s nodig om te hoeken door de bocht.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2019, 18:14:11 »
Ik denk dat FCA nog wel genoeg innoveert hoor.
Alleen bij Alfa Romeo blijven ze misschien iets wat lang aan een bepaald model vast hangen.
Dus het wordt inderdaad wel eens tijd voor een nieuwe Giulietta opvolger. 
*

Rainier155
129

  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #32 Gepost op: 27 februari 2019, 23:10:43 »
FCA heeft gewoon geen geld om er nog iets fatsoenlijks van te maken. :)

Bovendien wil je auto aantallen verkopen, dan moet je zorgen dat er voldoende opties en gadgets beschikbaar zijn, aangezien 90% van de mensen geen fuck geeft om
uiterlijk of sportief rijden. Die willen hun Iphone draadloos opladen en een zelf inparkerende auto en dat soort onzin.
Verder moet FCA de restwaardes omhoog zien te krikken, want ook dat is voor 90% van de mensen een reden om gewoon een Golfje te gaan rijden die fors minder afschrijft.
Sinds kort heeft Fiat ineens 5 jaar garantie, maar dat hadden ze al 10-15 jaar eerder moeten doen, kijk maar naar Kia en Hyundai tegenwoordig hoe enorm die gegroeid zijn qua aantallen in europa.

Kortom ze snappen er bij FCA geen kloot van, en dat gaat ze binnen nu en 5 jaar opbreken zodra er een nieuwe financiele crisis uitbreekt (en ja die gaat er aankomen).
Dikke kans dat FCA al voor die tijd afscheid neemt van Alfa, Lancia en Maserati en de merkrechten verkoopt aan andere partijen. :)


Alfaloos
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #33 Gepost op: 27 februari 2019, 23:16:36 »
Ik dank wat jij schrijft best wel is uit kan komen, het wordt helemaal niets met Alfa en met Masaratie en dat is echt zonde, daar hoop ik ook dat ze heel snel worden overgenomen door een bedrijf die niet alleen maar een hoop roept maar ook weer eens echt geld wel stekken in deze prachtige merken.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #34 Gepost op: 28 februari 2019, 07:03:53 »
Of het niks wordt dat weet ik niet.   We hebben de afgelopen paar jaar al meer gekregen als ik ooit verwacht had;  Een fijn sturend, D segment wagen, die zich kan meten met de concurrentie.

Bij andere modellen, stelt het mij nog teleur, maar een full liner hoeft ons merk van mij ook niet te worden.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2019, 11:38:58 »
FCA heeft gewoon geen geld om er nog iets fatsoenlijks van te maken. :)

Bovendien wil je auto aantallen verkopen, dan moet je zorgen dat er voldoende opties en gadgets beschikbaar zijn, aangezien 90% van de mensen geen fuck geeft om
uiterlijk of sportief rijden. Die willen hun Iphone draadloos opladen en een zelf inparkerende auto en dat soort onzin.
Verder moet FCA de restwaardes omhoog zien te krikken, want ook dat is voor 90% van de mensen een reden om gewoon een Golfje te gaan rijden die fors minder afschrijft.
Sinds kort heeft Fiat ineens 5 jaar garantie, maar dat hadden ze al 10-15 jaar eerder moeten doen, kijk maar naar Kia en Hyundai tegenwoordig hoe enorm die gegroeid zijn qua aantallen in europa.

Kortom ze snappen er bij FCA geen kloot van, en dat gaat ze binnen nu en 5 jaar opbreken zodra er een nieuwe financiele crisis uitbreekt (en ja die gaat er aankomen).
Dikke kans dat FCA al voor die tijd afscheid neemt van Alfa, Lancia en Maserati en de merkrechten verkoopt aan andere partijen. :)

Geld is er voldoende bij FCA. Het wordt alleen anders besteed dan dat we in Europa zouden willen. In Michigan wordt nu voor 4,5 miljard dollar geinvesteerd in Jeep en RAM. Tja, had dat geld maar naar Italië gehaald, waar maximaal een miljard wordt geinvesteerd. Gelukkig komen er volgende week wel de nieuwe Panda en C SUV van Alfa Romeo. Twee broodnodige auto's. Helaas is een nieuwe auto nog geen recept voor succes. Het product moet ook logisch worden aangeboden, maar motoriseringen en uitvoeringen waar de klant om vraagt. Daar knelt het vaak bij de Italianen.

De nieuwe Giulietta Veloce is bijvoorbeeld lachwekkend. Daar zie je bij de Italianen dat ze het oprecht niet begrijpen. De gewilde TBI motor wordt bij het vuil gegooid en een ouderwetse oliestoker wordt geherintroduceerd. Het label Veloce blijft gewoon dienst doen. Wat een devaluatie van een term.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #36 Gepost op: 1 maart 2019, 11:50:51 »
Geld is er voldoende bij FCA. Het wordt alleen anders besteed dan dat we in Europa zouden willen. In Michigan wordt nu voor 4,5 miljard dollar geinvesteerd in Jeep en RAM. Tja, had dat geld maar naar Italië gehaald, waar maximaal een miljard wordt geinvesteerd.

Het is heel simpel: FCA moet vanwege de beperkt beschikbare financiële middelen het geld daar investeren waar dat het meeste oplevert. En ja, het lijkt kortzichtig om miljarden te investeren in fabrieken waar grote milieuvervuilende pickups en SUV's worden geproduceerd. Maar de wereld is groter dan Europa en feit is dat die modellen simpelweg heel goed verkopen:

"In 2018, FCA US had its highest sales in 17 years with Jeep, Ram and the Dodge Challenger selling in record numbers." (bron: best-selling-cars.com)

Dus waarom dan miljarden investeren in de moeilijke Europese markt? Waar het je als autobouwer keer op keer moeilijker wordt gemaakt door de doorgeslagen regeltjeszieke EU? Nu ook weer: men heeft deze week geopperd om vanaf 2022 alle nieuwe auto's van snelheidsbegrenzers te voorzien, waardoor je simpelweg niet harder meer kunt rijden dan de maximumsnelheid. Op zo'n manier valt onmogelijk op fatsoenlijke wijze een gedegen lange termijnvisie te hanteren, laat staan dat het verantwoord is er je schaarse miljarden te investeren.

Daar komen nog de almaar strenger wordende milieunormen in de EU bij. Al in 2021 mogen de door een merk in de EU verkochte auto's gemiddeld niet meer dan 95 gram CO2 per kilometer uitstoten. Haal je dat niet, dan moet het merk per verkochte auto per extra gram € 95 boete aan de EU betalen. Deze opbrengsten vloeien naar het algemene EU-budget. In dat licht bezien is het natuurlijk helemaal niet raar dat Alfa allerlei motoriseringen schrapt. De enige manier om die nieuwe normen te halen zijn de inzet van dieselmotoren (zie hier de nieuwe Veloce!) en elektrificatie van het modellenaanbod. Juist op dit laatste vlak loopt FCA hopeloos achter. Een achterstand die men in 2 jaar tijd echt niet goed gaat maken. Een opvolger van de MiTo was cruciaal geweest, want juist een klein volumemodel met lage CO2-uitstoot had de gemiddelde uitstoot van het hele modellengamma flink kunnen drukken. Als in 2021 het gamma alleen nog maar uit de Giulia en de Stelvio bestaat is het klaar in Europa, want die stoten dermate meer uit dan 95 gram dat het op geen enkele manier rendabel is die auto's in Europa te blijven aanbieden. Immers: Alfa Romeo zal die boetes gaan doorberekenen in z'n verkoopprijzen en zich op die manier uit de markt prijzen. Tenzij het ook de concurrentie niet lukt de nieuwe normen te halen...

Er zijn kortom 3 opties om in Europa, wat voor Alfa Romeo de belangrijkste afzetmarkt is, te overleven:

1) Op de markt brengen van nieuwe zuinige volumemodellen
2) Elektrificatie van het hele gamma, waaronder de introductie van hybride-aandrijving
3) Achter de schermen vol inzetten op auto's met brandstofcel, want elektrische auto's zijn m.i. binnen afzienbare tijd hopeloos verouderd en onverkoopbaar

We weten allemaal dat bovenstaande niet gaat gebeuren, want er is geen geld. Dus blijft er maar 1 optie over: het verkopen van Alfa Romeo... Met dank aan de EU en de milieufanaten in ons midden!

Citaat
De nieuwe Giulietta Veloce is bijvoorbeeld lachwekkend. Daar zie je bij de Italianen dat ze het oprecht niet begrijpen. De gewilde TBI motor wordt bij het vuil gegooid en een ouderwetse oliestoker wordt geherintroduceerd. Het label Veloce blijft gewoon dienst doen. Wat een devaluatie van een term.

Zie bovenstaand relaas. De 157 gram CO2 per km. uitstotende TBi is onhoudbaar.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #37 Gepost op: 1 maart 2019, 19:45:21 »
Dit bevestigt wel een beetje van wat ik uit betrouwbare bron hoorde, namelijk dat Alfa Romeo NL opgaat in Alfa Romeo België; de meeste werknemers van de Nederlandse importeur zouden ontslagen zijn. Ik denk dat Alfa Romeo zich grotendeels terugtrekt uit een aantal Europese landen, fors afslankt en met bescheiden bezetting probeert het tij te keren. Maar dit geldt zeker ook voor andere automerken, ze verkeren bijna allemaal in zwaar weer. Over pakweg 5 jaar zal de wereld in autoland er heel anders uitzien.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #38 Gepost op: 6 maart 2019, 13:29:54 »
De nieuwe Giulietta's staan inmiddels tussen configurator op de Italiaanse website van Alfa Romeo: https://www.alfaromeo.it/configuratore/giulietta/#/version

Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #39 Gepost op: 6 maart 2019, 20:46:00 »
Citaat van: Milan.M op  6 maart 2019, 13:29:54
Citaat van: Milan.M op  6 maart 2019, 13:29:54
De nieuwe Giulietta's staan inmiddels tussen configurator op de Italiaanse website van Alfa Romeo: https://www.alfaromeo.it/configuratore/giulietta/#/version

De NL website is ook aangepast, momenteel kan slechts gekozen worden uit de 1.4MA en de 1750TBI motor.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #40 Gepost op: 7 maart 2019, 01:03:28 »
Citaat van: bekkie op  6 maart 2019, 20:46:00
Citaat van: bekkie op  6 maart 2019, 20:46:00
Citaat van: Milan.M op  6 maart 2019, 13:29:54
Citaat van: Milan.M op  6 maart 2019, 13:29:54
De nieuwe Giulietta's staan inmiddels tussen configurator op de Italiaanse website van Alfa Romeo: https://www.alfaromeo.it/configuratore/giulietta/#/version

De NL website is ook aangepast, momenteel kan slechts gekozen worden uit de 1.4MA en de 1750TBI motor.

Ik hoop wel dat minimaal de 170pk versie blijft, die 120pk varianten vindt ik een beetje te karig voor zo’n auto...
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #41 Gepost op: 7 maart 2019, 12:09:23 »
170pk verdwijnt. 120pk it is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #42 Gepost op: 8 maart 2019, 21:23:14 »
Citaat van: alfata op  7 maart 2019, 12:09:23
Citaat van: alfata op  7 maart 2019, 12:09:23
170pk verdwijnt. 120pk it is.

is dat niet tijdelijk, dat nu na de beurs er weer een MA aan toe gevoegd wordt?
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #43 Gepost op: 8 maart 2019, 23:56:59 »
Citaat van: brinkerik op  8 maart 2019, 21:23:14
Citaat van: brinkerik op  8 maart 2019, 21:23:14
Citaat van: alfata op  7 maart 2019, 12:09:23
Citaat van: alfata op  7 maart 2019, 12:09:23
170pk verdwijnt. 120pk it is.

is dat niet tijdelijk, dat nu na de beurs er weer een MA aan toe gevoegd wordt?

Nop. Ik vermoed dat ook de firefly motoren niet hun weg zullen vinden, maar dat moeten we afwachten.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019
« Reactie #44 Gepost op: 9 maart 2019, 17:51:09 »
De firefly motoren hebben ook een door ontwikkeling van de multi air techniek.
Dus maar weer afwachten wat dat gaat brengen.
Ik ben zelf niet echt overtuigd van die hele MA techniek.
Maar de goede oude vertrouwde Tjet stoot helaas teveel co2 uit.

Overigens ben ik het wel eens met @alfata
Geen opvolger voor het volume model Mito is waarschijnlijk een cruciale fout.
Maar ik denk dat FCA hier meer mikt op de Fiat 500 modellen.