!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2021, 10:31:59 »
Ben benieuwd!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2021, 12:34:24 »
Waarschijnlijk is de Tonale vanaf dit najaar te bestellen en volgen leveringen in februari 2022. Productielijn is zo goed als klaar.

Hmm wie weet als de prijs meevalt en de leasemaatschappij geeft ons de mogelijkheid....

Had in de basis liever een lage station maar aangezien ze er bij alfa in slagen om zelfs een stelvio superstrak te laten rijden ga ik er maar even vanuit dat ze dat bij de Tonale ook wel gaat lukken.

Heb laatst in een Tiguan gereden maar dat is echt 100x niks, althans dat vind ik....
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2021, 13:09:28 »
Heb ik ook inderdaad. Veel SUV's rijden SUF. Maar met de Stelvio heb je inderdaad het voordeel van hoog rijden, maar wel snaarstrak. Ik heb geen idee hoe de Tonale gaat worden. Veel zal afhangen van de aandrijving op voor of achterwielen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2021, 13:27:25 »
Vlgs mij komt hij op dezelfde bodemplaat als de Jeep Compass dus vrees dan voor Voorwielaandrijving en slechts 4WD voor de duurdere versies.

Maargoed, zelfs met voorwielaandrijving kan een auto prima rijden. Onze Giulietta rijdt ook echt wel heel erg goed.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2021, 15:03:42 »
Vlgs mij komt hij op dezelfde bodemplaat als de Jeep Compass dus vrees dan voor Voorwielaandrijving en slechts 4WD voor de duurdere versies.

Maargoed, zelfs met voorwielaandrijving kan een auto prima rijden. Onze Giulietta rijdt ook echt wel heel erg goed.

Zal de vertraging in het proces niet ontstaan zijn omdat Alfa volgens mij een tijd geleden heeft uitgesproken juist op de RWD tour te willen gaan en de Tonale daarvoor wordt aangepast? Als de Compass sowieso met RWD geleverd wordt, dan moet het toch mogelijk zijn?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2021, 19:15:22 »
Dan moet die Bernersennenhond toch maar achterin de Tonale!  ;D
Eenmaal en Bernersennen, altijd een Bernersennen.
We hebben er twee gehad, maar missen ze nog iedere dag.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2021, 19:18:10 »
Benieuwd op welk platform de Tonale uiteindelijk zal komen te staan.
De Jeep compas lijkt wel het meest logisch.
Maar nu de Fusie met psa een feit is, zou het ook maar zo een psa platform kunnen worden.
En dan vrees ik wel een beetje voor het 4wd verhaal.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2021, 21:58:28 »
Maar nu de Fusie met psa een feit is, zou het ook maar zo een psa platform kunnen worden.
Ik vermoed dat de ontwikkeling van de Tonale daarvoor al te  ver is. Maar voor latere modellen is dat zeker een logisch scenario.
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2021, 15:55:02 »
Volgens AutoBild wordt de vanafprijs in Duitsland ca. EUR 31.000,--.
Da's een hoop geld, omgerekend naar de Nederlandse prijzen, want dan zou je hier uitkomen op ca. 36k voor de instapper met 1.3 Firefly motor met 150 pk.
De 2.0 zou dan uitkomen op misschien net onder de 40k voor de 200 pk en 44k voor de 280 pk.
Dat zijn beste bedragen in een erg concurrerend segment.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2021, 19:05:16 »
Volgens AutoBild wordt de vanafprijs in Duitsland ca. EUR 31.000,--.
Da's een hoop geld, omgerekend naar de Nederlandse prijzen, want dan zou je hier uitkomen op ca. 36k voor de instapper met 1.3 Firefly motor met 150 pk.
De 2.0 zou dan uitkomen op misschien net onder de 40k voor de 200 pk en 44k voor de 280 pk.
Dat zijn beste bedragen in een erg concurrerend segment.

Ik denk dat die prijs best nog wel mee valt ergens.
Natuurlijk is er veel concurrentie in dit segment waarbij het ene model goedkoper is,
maar er zijn ook zeker duurdere concurrenten.
Ik bedoel de Volvo XC40 begint ruim boven de 38k,
en ik vermoed dat Alfa wel een klein beetje in het hogere segment gaat zitten,
en dus met bijvoorbeeld de XC40 willen concurreren.
En als die instap Tonale dan ook nog een hybride is,
dan is die prijs nog niet zo slecht denk ik.
Maar dat er goedkopere opties zijn die wellicht ook een beter totaal pakket bieden,
dat zal zeker zo zijn. :)
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2021, 21:41:27 »
Volgens AutoBild wordt de vanafprijs in Duitsland ca. EUR 31.000,--.
Da's een hoop geld, omgerekend naar de Nederlandse prijzen, want dan zou je hier uitkomen op ca. 36k voor de instapper met 1.3 Firefly motor met 150 pk.
De 2.0 zou dan uitkomen op misschien net onder de 40k voor de 200 pk en 44k voor de 280 pk.
Dat zijn beste bedragen in een erg concurrerend segment.

Ik denk dat die prijs best nog wel mee valt ergens.
Natuurlijk is er veel concurrentie in dit segment waarbij het ene model goedkoper is,
maar er zijn ook zeker duurdere concurrenten.
Ik bedoel de Volvo XC40 begint ruim boven de 38k,
en ik vermoed dat Alfa wel een klein beetje in het hogere segment gaat zitten,
en dus met bijvoorbeeld de XC40 willen concurreren.
En als die instap Tonale dan ook nog een hybride is,
dan is die prijs nog niet zo slecht denk ik.
Maar dat er goedkopere opties zijn die wellicht ook een beter totaal pakket bieden,
dat zal zeker zo zijn. :)

Ik begrijp dat alleen de krachtigste versie een hybride wordt.
Afijn, we zullen het zien.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2021, 18:08:49 »

Ik begrijp dat alleen de krachtigste versie een hybride wordt.
Afijn, we zullen het zien.

Dat zou natuurlijk ook nog best kunnen.
In dat geval kan de prijs wel iets lastiger worden misschien voor het instap model.
Al zouden ze natuurlijk altijd nog een mild hybrid kunnen maken van de instapper.
Dit doen wel meer merken.
Ik denk dat de prijs dan nog wel mee valt als ik naar andere merken en modellen kijk zoals de xc40.
Maar inderdaad we zulle zien. :)

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo tonale
« Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2021, 11:59:35 »
Dan moet die Bernersennenhond toch maar achterin de Tonale!  ;D
Eenmaal en Bernersennen, altijd een Bernersennen.
We hebben er twee gehad, maar missen ze nog iedere dag.

Inderdaad geweldige honden. Zijn er heel erg gek mee. Alleen op de achterbank van een Giulia is het nauwelijks te doen. In de Giulietta van vrouwlief gaat het prima met de hoedenplank permanent eruit.

Vrees als ik de verwachting van de prijzen zo zie dat het hem niet gaat worden maar we houden hoop. Een kale versie met 1.3 firefly met 150 pk is niks mis mee maar houdt ook niet echt over. Zeker niet als je nu een 2.2 jtd gewend bent met 220 pk en mega koppel. Afijn nog een paar maand geduld en dan weten we hopelijk meer. Las ook dat er een opvolger van de Giulietta gepland staat voor 2022 maar met Italiaanse levertijden mag je daar wellicht nog 1 a 2 jaar bij optellen.