!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

JarnoK
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Velgen opknappen
« Gepost op: 13 mei 2023, 16:31:21 »
Goedemiddag, ik heb deze Giulietta velgen over kunnen nemen. Op zich zijn ze nog erg netjes, maar helaas is rond het naafgat het zilver gedeelte aan het corroderen/verweren. Weet iemand een oplossing om dit weer netjes te krijgen zonder meteen naar de velgendokter te gaan of alles opnieuw spuiten? Alvast bedankt.

*

DanaBanana
785

  • *****
    - Super Alfist
Re: Velgen opknappen
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2023, 21:13:19 »
Volgens mij is het gecorrodeerde deel juist niet gespoten maar gepolijst. Ik zou daarom denken dat het op te lossen is door de corrosie weg te schuren en opnieuw te polijsten.Maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Het is in ieder geval een veel voorkomend probleem bij deze Turbina's, dus er zal vast iemand hier of elders op het internet die met het bijltje heeft gehakt en weet wat de beste aanpakis.
*

DanielH92
1.979

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Velgen opknappen
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2023, 21:30:11 »
Dit doen uiteindelijk alle turbinas. Het gepolijste deel heeft een blanke lak erover. Maar daar komt vocht onder en onder de blanke lak gaat het corroderen.
Alleen op te lossen door de blanke lak te verwijderen, opnieuw te polijsten en nieuwe blanke lak te spuiten.
Uiteindelijk zal na zoveel jaar hetzelfde probleem weer optreden, dus misschien beter gewoon de hele velg in één kleur laten spuiten.