!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.944

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2021, 17:20:59 »
Het is alleen lastig te vinden allemaal merk ik.

Dat valt reuze mee, je moet alleen even weten waar je naar zoekt. Die Bluetooth modules (BlueMusic, Dension, Yatour) werken allemaal volgens hetzelfde principe, ze acteren als een Cd wisselaar.
In de post van de vraagsteller zie ik dat ovale zwarte kastje, da's een aliexpress ding van een paar euro en dat is helaas troep. Ik hoop niet dat hij er meer dan een tientje voor heeft betaald. De versie van Amazon raad ik vaker aan, en al zeker 10 keer heb ik daar succesvolle reacties op terug gehad. Het kost alleen een keer 35 euro in plaats van blijven aanprutsen met 7 euro dingetjes van Ali. Wel een 35 euro waar je jarenlang plezier van hebt :)
Het voordeel van de originele systemen die ik noemde is dat ze dus niet via de cd changer werken zoals die yatour enz. Dus je muziek fm am of cd gaat op pauze als je gebeld wordt totdat je op hangt. En je kan gewoon gebeld worden als de radio uit staat...

Ja precies, die heeft een eigen versterker ingebouwd en gebruikt de auto speakers daarop, staat verder los van de radio behalve het Mute-signaaltje dat er heen gaat dus werkt in principe altijd.
Ken ook iemand die dat gebruikt in de Giulietta met RadioNav en missende aux poort, daar is dat nu ook de enige werkende oplossing.
*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2021, 23:14:21 »
Het werkt helaas nog steeds niet....

Volgende week laat ik een Pioneer met geïntegreerde carkit inbouwen.
Enigzins zonde van de middenconsole,
maar dan weet ik zeker dat alles fatsoenlijk werkt en ik ook het maximale uit het Bose systeem ga halen.

Iedereen bedankt voor de hulp en tips!