!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Bluetooth carkit Alfa GT
« Gepost op: 20 april 2021, 21:38:58 »
Dag petrolheads,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik ben sinds enkele maanden de trotse bezitter van een Alfa GT.
Ik wil graag een Bluetooth carkit aansluiten met behoud van de originele radio.

Ik heb diverse losse devices geprobeerd, maar dat voldeed niet qua kwaliteit.

Nu heb ik via internet iets gekocht wat plug and play zou moeten zijn, maar helaas niet werkt.
Volgens de leverancier heb ik niet goed gekeken en de verkeerde besteld.....

Kan iemand mij adviseren?
Kan ik deze aanpassen, zodat hij wel werkt?
Of heeft iemand een betere oplossing?

Alvast bedankt!!






*

GTlife
380

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2021, 21:49:37 »
Voordat ik mijn huidige JVC 2 din radio had ingebouwd gebruikte ik de volgende bluetooth interface. Was volgens mij hetzelfde idee als die jij laat zien maar dit werkte prima via de invoer van de CD wisselaar (2x op de CD source knop drukken)
Heb hem destijds besteld bij bol. Hij werkt geloof ik alleen met de 1 DIN orginele radio (zonder nav)
https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-streamen-handsfree-carkit-interface-adapter-voor-alfa-romeo-autoradio-s/9200000117520898/?s2a=


*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2021, 22:00:42 »
Hoi GTlife,

Dank voor de snelle reactie.
Jouw interface heb ik inderdaad ook gezien, maar is volgens mij niet meer leverbaar.

Probleem bij mijn interface lijkt te zitten in de 2 stekkers die erbij zitten.
1 Blauwe (zoals op jouw foto).
En een groene.
Nu is achter in de radio de blauwe stekker loos, maar de groene bevat wel draden (te zien op de foto’s).
Ik heb hier helaas echt te weinig verstand van om stekkers om te zetten o.i.d.
*

GTlife
380

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2021, 22:11:28 »
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2021, 22:24:37 »
Heel veel gebruiken deze Bluetooth ontvanger met succes. Punt van aandacht is wel dat de radio op cd wisselaar moet staan om te werken

https://www.amazon.de/dp/B07CJKY1MR/ref=as_sl_pc_tf_til?tag=&linkCode=w00&linkId=&creativeASIN=B07CJKY1MR&ref_=d6k_applink_bb_marketplace

Die is er ook met microfoonuitbreiding. Ook hier moet de radio op cdwisselaar staan, en zal dus niet de FM muten als je gebeld wordt. Stel dat je toch altijd al Spotify luistert, en ook wilt bellen dan is dit dus een interessante optie.

https://www.amazon.de/-/en/dp/B07JNT7CC6/ref=cm_sw_r_cp_awdb_imm_2ZM4MDGQSA8Q8FYQBWHX
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2021, 22:29:38 »
Dat ovaal vormige kastje zie ik bij meerdere Giulietta eigenaren voorbij komen, en volgens mij krijgt niemand dat ding werkend, begint op Chinese oplichterij te lijken. Die van Amazon werkt bij iedereen die ik hem heb aangeraden (en heb 'm bij 2 anderen ingebouwd) wél goed.
*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2021, 22:32:44 »
@DanielH92
Dank voor de reactie.
Lijkt op hetzelfde principe als de interface van @GTlife

Ik zal hier eens naar gaan kijken.

Had eigenlijk gehoopt dat ik met een aanpassing mijn eigen interface zou kunnen gebruiken.
Heb ondertussen als over 100 eu uitgegeven aan verschillende opties
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2021, 22:41:42 »
Dat is veel geld voor niks, want dit is een behoorlijk standaard radio waar elke yatour  interface of bluetooth dongle prima op zou moeten werken. Wat heb je al geprobeerd dan en waarom werkte dit niet?

Het lijkt er trouwens op dat wanneer je de 3 draadjes van de groene stekker overzet naar de 3 meest linkse posities van de blauwe stekker je wel de juiste aux ingangen gaat pakken op de radio. Die pinnen worden namelijk ook gebruikt bij alle andere Bluetooth dongles etc.

*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2021, 23:07:42 »
@DanielH92
Dank voor de tip!
Dat ga ik dit weekend uitproberen.
*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #9 Gepost op: 21 april 2021, 23:20:39 »


Dan zou het zo moeten werken.
Ik ga het proberen.
Ik hou jullie op de hoogte
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2021, 16:48:29 »
Er zijn wel systemen die perfect werken zoalsmje mag verwachten van een blue tooth systeem. Zo had ik in mijn 147 de originele optie op dezelfde radio die jij hebt. Dat was eigenlijk een parrot systeem maar dan zonder parrot logotjes en met een alfa art. Nummer.

In een 2006 Fiat panda had ik later een blaupunkt module aangesloten plug and play in de originele radio. Werkte ook met de stuurbediening en muziek afspelen enz.
Het is alleen lastig te vinden allemaal merk ik.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2021, 16:53:45 »
http://www.alfaromeodownload.nl/brochure/147.pdf

Heb het even opgezocht. In dit document op pagina 9, bovenste rij foto’s de 3e foto, zie je in de midden console het kastje met een rood en groen horentje. En op het stuur het telefoon knopje. Zo zat het origineel als optie af fabriek in de auto.
Ik kan me herinneren dat er alleen een Italiaanse stem in zat voor het connecten van je telefoon. Dus daar moest je een beetje creatief zijn ;)
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2021, 16:57:13 »
Het is alleen lastig te vinden allemaal merk ik.

Dat valt reuze mee, je moet alleen even weten waar je naar zoekt. Die Bluetooth modules (BlueMusic, Dension, Yatour) werken allemaal volgens hetzelfde principe, ze acteren als een Cd wisselaar.
In de post van de vraagsteller zie ik dat ovale zwarte kastje, da's een aliexpress ding van een paar euro en dat is helaas troep. Ik hoop niet dat hij er meer dan een tientje voor heeft betaald. De versie van Amazon raad ik vaker aan, en al zeker 10 keer heb ik daar succesvolle reacties op terug gehad. Het kost alleen een keer 35 euro in plaats van blijven aanprutsen met 7 euro dingetjes van Ali. Wel een 35 euro waar je jarenlang plezier van hebt :)
*

Fratelli
23

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS 2005
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2021, 17:05:41 »
@Timon
Dank voor jou reactie.
@DanielH92
euro of 7 incl verzendkosten, dus dat valt mee.

Eerder al ander modules geprobeerd en daarbij niet voor de goedkoopste optie gegaan (ook niet de duurste).
Ook die Bluetooth apparaten gaven niet de gewenste kwaliteit....

Daarom op de gok maar iets bij Ali besteld.

Hieronder 2 items die ik geprobeerd heb en die mij tegenvielen qua geluidskwaliteit:


*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bluetooth carkit Alfa GT
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2021, 17:14:32 »
Het is alleen lastig te vinden allemaal merk ik.

Dat valt reuze mee, je moet alleen even weten waar je naar zoekt. Die Bluetooth modules (BlueMusic, Dension, Yatour) werken allemaal volgens hetzelfde principe, ze acteren als een Cd wisselaar.
In de post van de vraagsteller zie ik dat ovale zwarte kastje, da's een aliexpress ding van een paar euro en dat is helaas troep. Ik hoop niet dat hij er meer dan een tientje voor heeft betaald. De versie van Amazon raad ik vaker aan, en al zeker 10 keer heb ik daar succesvolle reacties op terug gehad. Het kost alleen een keer 35 euro in plaats van blijven aanprutsen met 7 euro dingetjes van Ali. Wel een 35 euro waar je jarenlang plezier van hebt :)
Het voordeel van de originele systemen die ik noemde is dat ze dus niet via de cd changer werken zoals die yatour enz. Dus je muziek fm am of cd gaat op pauze als je gebeld wordt totdat je op hangt. En je kan gewoon gebeld worden als de radio uit staat...