!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #315 Gepost op: 13 oktober 2012, 10:40:02 »
Je moet dat sportieve natuurlijk relatief zien. Nee, de 1.6 JTDm Giulietta is niet uitgesproken sportief, maar in vergelijking met de vergelijkbare auto's in zijn klasse is het wel één van de sportiefste  ;D.

En transaxles zijn cool. Net als de RR trouwens.
*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #316 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:10:49 »
Je moet dat sportieve natuurlijk relatief zien. Nee, de 1.6 JTDm Giulietta is niet uitgesproken sportief, maar in vergelijking met de vergelijkbare auto's in zijn klasse is het wel één van de sportiefste  ;D.

Relatief? wat is er dan nog sportiever? Ja het sport pack geeft wel de looks maar andere merken doen dat ook.
Voor mij is het enigste sportieve de naam van het merk dat claimt sportief te zijn.

Zo ben ik vorige week verplicht geweest om 1200km met een Kia Optima te rijden.
Een 1.7 diesel met 136pk en alle denkbare optie's. Niet dat ik een Optima zou verkiezen boven een 159 (die niet eens meer te bestellen is) maar ik was toch aangenaam verrast door het rij gedrag. Ondanks het meer gewicht en iets meer vermogen voelde de Optima sportiever als mijn Giulietta 1.6. Het enigste mindere punt waren de remmen tov mijn Giulietta maar dat is niet zo verwonderlijk aangezien ik de rode brembo's heb.
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #317 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:13:46 »
Maar vergelijk een Giulietta eens met bijvoorbeeld een Golf 1.6 TDI.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #318 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:17:42 »
Ja.. of met een C'eed...(Ook een Kia, en zelfde segment als de giulietta)   Daar  heb ik een week Frankrijk mee gereden.. Dat is toch echt een blik op wielen..
*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #319 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:33:32 »
Het is niet mijn bedoeling om Kia te gaan verkiezen boven Alfa.
Wil er alleen maar mee zeggen dat Alfa niet meer zo "speciaal" is als het voorheen was. (en dat is dan ook een persoonlijke betwistbare mening) Dat wil ook niet zeggen dat ik niet tevreden ben met mijn Guilietta, ik gebruik hem in ieder geval op mijn manier. (niet sportief dus) O:-)

Maar gezien de prijs van een Kia en uitvoering is het lang niet gek voor een Koreaan.
VW is natuurlijk helemaal fout.  :p
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #320 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:36:14 »
Wil er alleen maar mee zeggen dat Alfa niet meer zo "speciaal" is als het voorheen was. (en dat is dan ook een persoonlijke betwistbare mening)

Oh...Maar dat ben ik helemaal met je eens hoor.
*

Marco
28

  • *
    - Startende Alfist
Re: Brandstofverbruik Giulietta 1.4t 1.4ma 1.6d 2.0d
« Reactie #321 Gepost op: 14 oktober 2012, 19:55:05 »
Als we de giulietta vergelijken met andere wagens in dezelfde klasse is hij best nog sportief, zo ben ik al meermaals in duel gegaan met een astra 1.7 en een Golf 1.6 tdi
die bij ons op het werk rijden en ik moet zeggen als ik in D stand even deftig gas geef die twee moeten afhaken, ook op de ring rond Gent blijven ze niet in de buurt.
Dus nog zo slecht niet vind ik als je 2 duitsers gemakkelijk achter u kunt laten.