!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Christenhove99
14

• Type Alfa: Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Brera
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2026, 17:40:41 »
Robert69 dat zie ik wel zitten!!!😎
*

Robert69
2.120

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2026, 07:11:08 »
Robert69 dat zie ik wel zitten!!!😎

Nou, dan ga je dus naar een dealer die er een te koop heeft en maakt daar een proefritje.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2026, 07:30:48 »
Laat een dealer dat echt toe? Mij is geleerd dat als je op het moment nog geen serieuze intenties hebt om een auto te kopen dealers geen zin hebben in mensen die alleen voor een proefrit komen😅
*

bekkie
3.068

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2026, 11:09:05 »
Laat een dealer dat echt toe? Mij is geleerd dat als je op het moment nog geen serieuze intenties hebt om een auto te kopen dealers geen zin hebben in mensen die alleen voor een proefrit komen😅

Oh, dit is volledig nieuw voor mij. Niet herkenbaar, tenminste.
Leg jouw situatie uit, dat je op zoek bent naar een geschikte Alfa Romeo en dat je nog nooit in een AR hebt gereden.
Kan me absoluut niet voorstellen dat een garagehouder dan geen proefrit aanbiedt.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2026, 11:51:23 »
Nou ja dat hebben mijn ouders mij wijs gemaakt😅 Maar als dat allemaal kan en mag dan ga ik eens vragen. Bij in de buurt van Emmen zit een Alfa dealer. Die heeft allemaal Alfa's zowel oud en nieuw. A37 Auto's heet die. Ga ik eens even vragen voor een proefrit.
*

Taeke
699

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2026, 12:39:08 »
Henk van Boven.... Mooi bedrijf
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2026, 13:13:50 »
Die zit naast Autobedrijf Luik idd. Die heeft weer een donker grijze Alfa Romeo Brera 3.2 te koop staan. 
*

Robert69
2.120

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2026, 13:54:39 »

Je kunt zeggen dat je hevig geïnteresseerd bent in het exemplaar dat zij hebben staan. Om na de proefrit te zeggen: neh, ik wil toch liever een Volkswagen Polo, maar hij rijdt wel lekker.

Da's natuurlijk niet zo netjes. Het is dan beter om aan te geven dat je bezig bent met jezelf te oriënteren en dat de auto die zij hebben staan ook jouw interesse heeft. Dan vraag je netjes hoe zij staan tegenover een proefrit. En dan hoor je het vanzelf wel.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2026, 20:01:40 »
Volgende week ben ik vrij dus ga eens vragen. Er is 1 dealer die heel persoonsgericht helpt met zoeken naar de juiste Alfa. A37 Auto's te Klazienaveen. Ga hem wel eens een berichtje sturen.
*

MysteryAngel
3.390

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2026, 18:23:09 »
De vraag is natuurlijk moet het perse een Brera worden?
Een Giulietta is denk ik relatief vergelijkbaar kwa ruimte.
Maar onderdelen voorziening is vast een stuk vriendelijker / makkelijker,
zeker als je er één zoekt met de 1.4T-jet 120pk.

In het geval van de Brera wil je eigenlijk gewoon de 1750tbi hebben.
Een nette 2.2jts zou kunnen maar zoals andere al aangeven zijn onderdelen lastig te vinden.
Daarnaast staan ook de GM m32 versnellingsbakken niet als al te best bekend.
De V6 klinkt leuk maar ook daarvan is de onderdelen voorziening erg lastig.
En heeft die motor wel behoorlijk wat aandachtspunten.
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2026, 18:32:34 »
U hebt wel gelijk! Ik ben afgelopen donderdag na mijn werk effe langs Alfa dealer geweest. Henk van Boven in Emmen. De eigenaar is een echt alfa liefhebber. De conclusie was, een Brera met een 1750 TBi is de beste keuze. Deze wordt weer gevolgd door een nette Brera 2.2 met een transparante onderhoudshistorie.

Nog een alternatief? Een Giuletta 1750 TBi. Alleen mis ik in de Giuletta de robuustheid een beetje😅 Niet op technisch gebied maar meer op het cosmetische en het interieur. Misschien is het wel sterker dan dat het oogt hoor.
*

MysteryAngel
3.390

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2026, 18:49:20 »

Nog een alternatief? Een Giuletta 1750 TBi. Alleen mis ik in de Giuletta de robuustheid een beetje😅 Niet op technisch gebied maar meer op het cosmetische en het interieur. Misschien is het wel sterker dan dat het oogt hoor.

Dit gevoel herken ik persoonlijk wel een beetje.
Ik zelf rijd geen Alfa maar een Volvo S60 en ben al een tijdje aan het kijken naar een opvolger.
Ik vind Alfa's geweldig mooi maar ook ik mis een beetje dat robuustheidsgevoel,
bij sommige modellen waar ik tot nu toe bij gekeken heb.
Een Giulia of Stelvio zou voor mij persoonlijk wat meer in de lijn liggen kwa opvolging.
Maar daar is het budget helaas nog net niet toereikend genoeg voor. :)
*

Christenhove99
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2026, 18:56:04 »
Opzich een Alfa waar een beetje lief voor geweest is en een goede onderhoudshistorie dan zijn ze zo slecht nog niet is mij wel verteld. Maar goed, elke auto heeft dan wel iets😅

Ik zou dus nooit voor een Alfa kiezen van de Stellantis groep😅 Die eenheidsworsten vind ik verschrikkelijk. Zien er mooi en comfortabel uit, maar ik vind ze zelf net niks.
*

bluebird
156

• Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
    - Alfist
  • Same shit, different day ;)
« Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2026, 21:27:26 »
De conclusie was, een Brera met een 1750 TBi is de beste keuze. Deze wordt weer gevolgd door een nette Brera 2.2 met een transparante onderhoudshistorie.

Ik heb toendertijd mijn Brera 1750 verruild voor een Guilietta QV 1750. Reden was dat ik bij de Brera wat sportiviteit en speelsheid miste. Hij voelt inderdaad 'robuuster' aan, dat is een goede omschrijving. Maar de Guilietta vond ik meer beleving hebben. Blok is volgens mij niet geheel hetzelfde. Bij de Guilietta is het, net als bij de 4C, van aluminium. Anyway, ik zou ze beiden gaan proefrijden...
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Giulietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)