!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Mandy
2

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Centrale vergrendeling gaat niet open
« Gepost op: 21 maart 2022, 13:06:53 »
Beste mede alfisten,

Ik heb een probleem met mijn CV. Ik heb een alfa 147 uit 2005 (facelift). Hiervoor had ik dezelfde uit 2004. Van de nieuwe doet de CV het niet. Ik heb het slotmechaniek vervangen (en deze werken-getest bij de oude). Als ik het slotmechaniek aansluit op de stekker dan gaat hij met de sleutel op slot, maar niet open (maakt wel geluid maar gaat niet open). Als de stekker in het mechaniek zit en ik de hendel met de hand wil ontgrendelen dan gaat hij automatisch weer op slot. Het knopje binnenin blijft knipperen, ook als de stekkers niet in het mechaniek zitten.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen en wat ik kan doen om het op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken 😁
Groetjes, Mandy
*

Mandy
2

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Centrale vergrendeling gaat niet open
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2022, 13:10:50 »
Oh en bij het uitlezen geeft hij storing B1012 aan: deurontgrendelingrelais: kortsluiting naar massa
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Centrale vergrendeling gaat niet open
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2022, 14:08:54 »
Klinkt als een probleem met (1 van) de schakelaars in het slot die open/dicht detecteerd
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA