!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jordy Muller
8

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Dilemma, welke Alfa?
« Gepost op: 29 februari 2020, 12:24:27 »
Beste Alfisti, 

Ik ben geen actief member, desondanks hoop ik dat ik toch een beetje input terugkrijg :)

Een kleine 2 weken geleden is mijn Bella gestolen, recht voor de deur.
Heel naar allemaal en na alle verdriet, woede, ongeloof en de bij een diefstal horende rompslomp zal ik toch moeten gaan kijken naar een '' vervanger'' .
Mijn Bella, Giullietta QV, was (voor mij) uniek, buiten dat ze een bescheiden rolletje heeft  in '' de 12 van schouwendam'' heeft ze ook een rood lederen interieur.
Features die men niet zomaar terugvindt. Met die gedachte opzak heb ik al overwogen een andere performance car te kopen. Dan blijkt dat er niets in de buurt komt van een alfa, in ieder geval niet kwa gevoel. Je kent het wel.

Inmiddels weet ik dat ik alleen maar blij wordt van een Alfa (of iets dat echt buiten mijn prijs range  van 15-20K komt). Mijn oog is nu gevallen op 3 modellen.
- Giulietta QV  Er staan 3 schoonheden die ik overweeg, alle 2011 rond de ton gelopen volledige historie aanwezig.  Top staat, voor zover je dat kan verwachten van een 2011 model. 
Bonus modellen uit 2016, zelfde km stand, heb ik nog niet live gezien en zien eigenlijk ietsje boven budget
-  Brera TBI 2009 , eenmaal rood eenmaal wit, rond de 120k gelopen. Ook volledige historie aanwezig
- Spider  tbi -  2011 rond de 80 gelopen zwart met rood leder, ook volledige historie aanwezig
Spider V6  2009 zwart- zwart volledige historie aanwezig.

Waar zouden jullie voor gaan?

Ik rijd nu zo'n 20 K per jaar maar dat zal naar waarschijnlijkheid wat minder worden
Ik heb geen garage/box en de auto zal dus wel altijd buiten staan op een steenworp van het strand af (met de bijbehorende extra zee invloeden)

Ik heb een gulia diesel overweg, die zijn echter et iets boven budget, met die gigantische wegenbelasting is dat gewoon niet interessant onder de 20 K km per jaar

*

MysteryAngel
2.692

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2020, 16:32:10 »
Ik weet niet of importeren misschien een optie voor je kan zijn?
Het is wel even een beetje een romp slomp,
maar soms kan het wel lonen om even over de grens in Duitsland te kijken.
Daar vind je misschien al wel Giullia 2.0T´s voor onder de 20K.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel er dan eventueel nog aan rest bpm boven op komt.
Maar een Giullia 2.0T zou wel een leuke opvolger zijn voor jouw Giulietta QV.

Een Giulietta QV is natuurlijk ook altijd mooi.
En als importeren geen optie is, en benzine Giullia´s te ver buiten bereik liggen.
Dan lijkt me een andere Giullia QV wel de leukste optie.
De andere opties zoals een 159tbi zijn ook wel mooi, maar worden wel wat oud nu.
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #2 Gepost op: 29 februari 2020, 16:37:00 »
 @Jordy Muller ... vorige week heb ik bij Vireo Houten in de showroom staan genieten van deze beauty ....

https://www.vireoauto.nl/autodetails/2942/9366227/Alfa-Romeo-Brera-3.2JTS-Q4-Skywindow-UNIEKE-STAAT.html

*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2020, 21:01:42 »
Giulia van uit Duitsland kost zo nog in Duitsland 26 a 28000 euro dan komt de bpm er  nog en dan ben je al gauw 31 a 33.000 euro kwijt en dat kosten sommige hier ook met 80.000km gereden van eind 2016 begin 2017
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Jordy Muller
8

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2020, 14:13:42 »
@MysteryAngel

Zoals hierboven al wordt gesteld Importeren is voor een Giulia niet heel veel goedkoper dan dat ze in NL te krijgen zijn. Dieseltjes hier gaan vanaf 18-20 een beetje benzine gaat vanaf 30.  Wegenbelasting kost 1750 per jaar !! voor een diesel. Dan haal ik er gewoon niet uit. Dan wacht ik maar een jaar of 2 / 3 Hoewel de droom dan wel weer een nieuwer model zal zijn. 
Hoe dan ook, Gulia is geen optie voor mij. 
Wel bedankt voor het meedenken! Ik weet dat import vaak wordt overgeslagen,  ik ga aankomende week nog eens langs mijn dealer om te kijken of hij mooie dingen bij een importeur kan versieren en wat mij dat dan zou kosten. 

Ik heb me laten influisteren dat importeren uit Italië ook interessant kan zijn, maar ik heb eerlijk gezegd 0 ervaring met importeren. Geen idee of een Italiaanse auto te boek staat als betrouwbaar of eerder als trap-hok wordt gebruikt.

@Donald Super vet!  Mijn voorkeur gaat alleen uit naar een TBI. Als dat niets wordt, is dit een hele mooie 2e keus!

Bedankt voor de tip!

*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2020, 14:52:52 »
https://www.autothooft.nl/occasions-kopen/22348145-alfa-romeo-giulietta-1-7-tbi-quadrifoglio-240pk-xenon-stoelverw

Hier een hele mooie Giulietta QV aan de bovenkant van je budget. Misschien valt er nog wat te onderhandelen 😀
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

MysteryAngel
2.692

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2020, 17:36:14 »
Importeren vanuit italie kan misschien interessant zijn.
Maar de weg condities in italie zijn wel een stuk slechter dan hier in sommige gebieden.
Dus is de kans er wel dat de auto´s daar wat minder netjes bereden worden.
Als je al zou overwegen om een auto uit italie te halen,
dan zou ik wel aanraden om eerst zelf te gaan kijken.
En dan is het ook maar net de vraag of het je dat allemaal waard is.
Belgie is helaas een diesel land, dus daar zul je niet snel een leuke alfa benzine vinden.

Natuurlijk zitten er ook wel wat nadelen aan importeren.
Ze zijn relatief moeilijk om weer kwijt te raken. :)

Er staan denk ik wel een paar leuke Giulietta QV's te koop voor leuke prijzen.
Alleen vaak zijn het wel inports.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2020, 08:39:53 »
Ze zullen iets boven je begoogde budget liggen, maar ik zou persoonlijk voor een 2015 facelift model gaan. Dan heb je de nieuwe infotainment, (vaak) de nieuwe kuipstoelen en nog wat andere dingetjes. Verder zitten ze wat beter in elkaare en zijn als het goed is alle kinderziektes er uit, denk hierbij bijvoorbeeld aan de QV turbo problemen van de eerdere modellen.

https://www.autoscout24.nl/lst/alfa-romeo/giulietta?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&powerfrom=147&powertype=hp&cy=NL&fregto=2016&fregfrom=2015&atype=C
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2020, 13:49:55 »
Op het moment staat er bij La Scuderia in Heerhugowaard een Brera 1750 TBI te koop. Een auto uit 2010, net een tonnetje aan ervaring en vraagprijs van €16.450,00. Lederen bekleding, stoelverwarming, panoramadak etc. Mooie uitvoering.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2020, 14:30:09 »
Ik zou persoonlijk alles uit de 939 serie laten staan, misschien een spider met Tbi niet, maar de rest wel.
Zeker een Brera V6, met dat (sorry) Opel blok...

Een 916 Spider V6 is een top auto, maar met 20K per jaar zou ik dat ook niet doen.

Ik zou een mooie Giulietta QV terug zoeken, en misschien proberen je budget wat op te rekken zodat je voor een nieuwe model kan gaan.

Just my two cents ;)
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2020, 14:59:37 »
Waarom zou je een Brera TBI laten staan?
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2020, 15:12:59 »
Als je uit een dartelende Giulietta QV komt is een Brera, ongeacht welk blok dan ook voor je gevoel een zwaardere en loggere auto, no offence ;)
Al is de 1750 met een 14xx kilo dan nog wel te vergelijken met een Giulietta QV lijkt me, die zit net onder de 1300kg.
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2020, 15:29:40 »
Ah op die fiets. Dat zou ik nog wel begrijpen. Het zijn zeker geen lichte auto’s en ik spreek uit ervaring. Mooi is de Brera wel. Zeker eentje met TI-pakket.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2020, 15:40:56 »
Daar kan ik me helemaal in vinden, vind zowel de 939 Spider als de Brera, maar ook de 159 een mooie auto.
*

MysteryAngel
2.692

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, welke Alfa?
« Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2020, 17:08:39 »
Een facelift Giulietta QV zou misschien net iets boven het budget liggen.
Maar die zien er wel net wat leuker uit, en zitten beter in elkaar.
En mocht het gewoon echt niet haal baar zijn, dan is een facelift versie met 1.4 Turbo,
ook best een interessante optie lijkt me.
De facelifts zitten wel een stuk beter in elkaar zoals hier boven ook al aangegeven.
En een 1.4 Turbo is ook best nog wel leuk te maken met wat tuning.
En wellicht heb je daarvoor dan ook al wel wat ruimte binnen het budget.
Dus het is ook maar net waar je prioriteiten liggen uiteindelijk.
Natuurlijk is een Giulietta QV wel het lekkerste haha.

Een Spider, Brera of 159 zijn zeker ook wel mooie auto´s.
Maar ja ze zijn wel zwaar enzo.