!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Gepost op: 21 maart 2022, 21:21:11 »
ik heb sinds vorige week ledlampen in mn giulietta laten inbouwen, nu heb ik daar voor t eerst savonds mee gereden op de normale lichtstand, en dan gaat steeds het licht uit en dan weer aan na een paar sec.
als ik hem op automatische stand zet, blijf het licht wel gewoon aan, weet iemand hoe dat kan?
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2022, 22:07:21 »
Bijzonder, de dimlichten van de Giulietta zitten namelijk niet op het CanBus systeem aangesloten. Maar toch lijkt me dit een gevalletje storing op het CanBus systeem als het echt precies is begonnen na de led inbouw.  Zou eens navragen aan degene die ze verkoopt of ze canbus proof zijn, of dat er wellicht nog een (nu missend) canbus ontstoringskastje tussen moet.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2022, 08:12:15 »
Bijzonder, de dimlichten van de Giulietta zitten namelijk niet op het CanBus systeem aangesloten. Maar toch lijkt me dit een gevalletje storing op het CanBus systeem als het echt precies is begonnen na de led inbouw.  Zou eens navragen aan degene die ze verkoopt of ze canbus proof zijn, of dat er wellicht nog een (nu missend) canbus ontstoringskastje tussen moet.
ik vind het vreemd dat het licht het wel doet op de A stand en hapert op de gewone stand.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2022, 07:58:24 »
als ik rij dan gaat t licht steeds aan en uit, maar als ik stilsta blijf het licht gewoon aan.
zou er los contact kunnen zijn?
maar dan zou het licht het ook niet goed moeten doen op de A stand en dat is juist wel
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

-Battle-
394

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2022, 08:08:47 »
als ik rij dan gaat t licht steeds aan en uit, maar als ik stilsta blijf het licht gewoon aan.
zou er los contact kunnen zijn?
maar dan zou het licht het ook niet goed moeten doen op de A stand en dat is juist wel

Als het een los contact zou zijn , dan zou het toch ook moeten gebeuren op de A-stand. Het is maar 1 aansluiting lijkt mij.
Ik rij nu al een paar jaar met ledlampen en heb er nog nooit problemen mee gehad. Leg het probleem voor aan degene die het heeft ingebouwd of haal alles is terug los en sluit het opnieuw aan, het is echt niet moeilijk  ;)

p.s. bij mij zit er geen CanBus kastje tussen.
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

marco13
27

  • Type Alfa: 145
  • *
    - Startende Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2022, 09:16:38 »
En als je de schakelaar een beetje draait in de aan positie? Klinkt als een kapotte stuurschakelaar.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2022, 09:33:19 »
En als je de schakelaar een beetje draait in de aan positie? Klinkt als een kapotte stuurschakelaar.
de jongen van de inbouw zegt dat t mis een haperende lichtschakelaar is, ik ga binnenkort ef terug en dan testen we of het met halogeen ook is .
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2022, 16:43:09 »
Het is toch wel raar dat het precies na het inbouwen van de led lampen is ontstaan.
Ik zou het in eerste instantie toch daar zoeken.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: dimlicht gaat aan en uit op normale lichtstand.
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2022, 16:53:32 »
Het is toch wel raar dat het precies na het inbouwen van de led lampen is ontstaan.
Ik zou het in eerste instantie toch daar zoeken.
ik weet dat ik met de halogeen 1 x savonds gereden heb , maar of ik toen ook met de normale lichtstand gereden heb weet ik niet, kan ook met de A stand zijn geweest, dus effe afwachten nog.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.