!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
DRL + Mistlampen
« Gepost op: 17 augustus 2011, 20:12:22 »
Zag dit in de autoweek >



Dus elke Giulietta rijder die mistlampen voert voor die coole achterlichten ..... ik zou het maar laten :eek::rolleyes:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
DRL + Mistlampen
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2011, 22:50:48 »
hier in Belgie is het algemeen geweten dat dit niet mag. Boetes van 75 euro als ik mij niet vergis...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
DRL + Mistlampen
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2011, 23:17:42 »
Citaat van: Timothy84;12157
hier in Belgie is het algemeen geweten dat dit niet mag. Boetes van 75 euro als ik mij niet vergis...

hier in NL dacht ik ook , maar aangezien het vaak een ja en nee spelletje wordt (boete tegenover en paar rode led-lampies)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
DRL + Mistlampen
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2011, 08:11:24 »
"DRL mag niet in combinatie met andere verlichting branden"is correct.. maar volgens mij gaan mijn DRL niet uit als mijn "normale" lampen (dimlicht) aan gaat.. toch?
DRL + Mistlampen
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2011, 09:14:01 »
Volgens mij dimmen je leds als je je dimlicht aanzet, waarmee ze van DRL "veranderen" in stadslicht. Of zit ik ernaast?
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
DRL + Mistlampen
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2011, 10:50:47 »
Citaat van: frankie;12226
Volgens mij dimmen je leds als je je dimlicht aanzet, waarmee ze van DRL "veranderen" in stadslicht. Of zit ik ernaast?
Helemaal correct!
DRL + Mistlampen
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2011, 14:35:14 »
en dat zonder Juul voor de deur :D
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
DRL + Mistlampen
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2011, 16:34:13 »
dat dimmen heb ik nooit in real-life gezien .. zie hooguit de reflectie in de auto voor me.. :)
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
DRL + Mistlampen
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:09:27 »
Als je gewone verlichting uitstaat, branden je ledsvrij fel, maar wanneer je je lampen aanzet, dimmen ze wat, al gaan ze nooit geheel uit. Ik vermoed dus dat die DRL wel mag branden in combinatie met gewone verlichting (zie ik toch vaak op die Audi's). De mistpitjes onderaan zijn echter verboden bij goed zicht...
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
DRL + Mistlampen
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:29:42 »
Dagrijverlichting is feller dan stadslicht. Dimlicht i.c.m. dagrijlicht mag niet, dimlicht i.c.m. stadslicht wel. Daarom dimmen de DLR bij het aanzetten van je dimlicht. Ze nemen dan de functie van stadslicht aan.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
DRL + Mistlampen
« Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2011, 00:03:44 »
Citaat van: Trigger;12252
Als je gewone verlichting uitstaat, branden je ledsvrij fel, maar wanneer je je lampen aanzet, dimmen ze wat, al gaan ze nooit geheel uit. Ik vermoed dus dat die DRL wel mag branden in combinatie met gewone verlichting (zie ik toch vaak op die Audi's). De mistpitjes onderaan zijn echter verboden bij goed zicht...

zou het ook niet komen dat de DRL aan mag blijven omdat deze unit in de koplamp zelf zitten (net al audi) ,want voorzover ik heb gezien zijn bij andere auto's met DRL (waar de units niet in de koplamp zitten) dat deze uitgaan bij het inschakelen van Dimlichten ........

alleen zou alle verhalen/regels/feiten hier in strijd zijn met de laatste generatie Mercedes (bah:eek:) met DRL op de plaats van de mistlampen en deze gaan nooit uit !! .......
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
DRL + Mistlampen
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:52:05 »
Er is typegoedkeuring afgegeven voor die Mercedes dus er zal wel iemand met de regeltjes ernaast naar gekeken hebben..
Maar als ik puur naar de WvW kijk dan zou het niet mogen..
 
mistlichten is sowieso uit den boze.. ik denk dat DRL's in de categorie "gedogen" vallen ;)