!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
Einde Alfa
« Gepost op: 16 november 2021, 15:02:05 »
Helaas heb ik met mijn Alfa Romeo uit 2004 een zwaar ongeluk gehad. Ik reed op een voorrangsweg toen er iemand op een kruising een stopbord negeerde en met 50km/ph mij aan de bestuurderskant aanreed (snelheids limiet was 30).

Zelf heb ik hier ernstig letsel aan overgehouden, maar helaas heeft mijn Alfa het niet overleefd. De opkoper wilde er €300 voor geven maar voor dat bedrag wil ik hem niet wegdoen.

Ik was benieuwd of jullie tips hadden en of weten hoe ik er nog iets meer voor zou kunnen ontvangen. Ik zat er zelf aan te denken om hem als donor auto te gebruiken. Dus mocht je iemand kennen die een onderdeel nodig heeft van dit model dan kunnen ze die bij mij voor een laag bedrag ophalen.
*

Bianco156
352

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio Veloce
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • SHIT. Self Healing Italian Technology
Re: Einde Alfa
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2021, 15:26:18 »
Ik heb geen tips mbt over hoe meer te ontvangen.
Wel wens ik je een goed herstel toe. en beterschap
Junior 1600 
Alfetta GT
Alfa 33 Sportwagon
156 1.8  Bianco Polare
156 sport wagon 19 JTD 16v ( Tunex )
159 sportwagon   1.9 JTDM (Squadra)
Giulia 2.2D       222PK ( Savali)
Giulia 2.2D  8T 242PK ( Squadra)
MITO QV 170PK TCT ( vrouw)
Stelvio Veloce 2.2 235PK+ ZF tuning ( Squadra)
*

Taeke
708

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
  • *****
    - Super Alfist
Re: Einde Alfa
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2021, 15:34:02 »
Ach  :cry:, wat vervelend! hopelijk wordt jij snel weer de oude en hou je zelf geen blijvende schade hier aan over. Hou op over die opkopers.. :violent-smiley-007:. er schijnt een tekort te zijn aan tweedehands auto's die van jouw knappen ze weer op en voor je het weet rijdt er iemand in een ver land er mee... groot gelijk dat je hem houdt.
Als je ruimte hebt dat zou ik hem in onderdelen gaan verkopen, velgen, motor, rechter deur enz. zijn al een veelvoud van die 300 euro waard!
ik hoop dat je snel weer opknapt en weer een alfa vindt die naar je zin is
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Vandaag om 14:42:10
*

Robert69
2.181

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Einde Alfa
    « Reactie #3 Gepost op: 16 november 2021, 15:51:51 »
    Ai, ai, ai...dat zijn de mindere berichten. Belangrijkste is natuurlijk dat je er zo snel mogelijk weer bovenop komt.

    En tja, opkopers. Vind het regelrechte ratten, maar ja.... Zou er dus ook voor kiezen om je auto in onderdelen te verkopen.
    Sterkte in elk geval, en natuurlijk hopelijk een voorspoedig herstel!
    147 JTD 8V - Edizione Limitate
    147 JTD 8V - Progression
    Giulietta 1.4 MA QV-line
    Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
    Giulia Veloce
    *

    bekkie
    3.090

    • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #4 Gepost op: 16 november 2021, 17:37:57 »
    Natuurlijk ontzettend balen, maar belangrijkste is dat je zelf weer volledig kunt herstellen.
    Hoe vervelend ook, die Alfa is hier bijzaak, al zou ik net zoals mijn voorgangers al aangaven, de ondelen te koop zetten. Er is zo langzamerhand veel vraag naar verschillende onderdelen, dus dat zou in theorie veel meer moeten opleveren.

    In ieder geval een goed en spoedig herstel toegewenst!
    Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
    Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
    en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
    *

    MysteryAngel
    3.499

    • Type Alfa: Nog geen
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #5 Gepost op: 16 november 2021, 17:49:54 »
    Dat is wel erg balen natuurlijk.
    Maar goed die €300,- tja... het is een Alfa uit 2004 met schade.
    En je krijgt natuurlijk van de verzekering ook nog wel wat uitgekeerd als het goed is.
    Dus ja dat geleur met een wrak voor de deur moet je ook maar net zin in hebben.

    Ik denk dat het belangrijkste is dat je eerst zelf hersteld.
    En zodra alles achter de rug is, kan je natuurlijk opzoek naar een andere Alfa.

    Sterkte.
    *

    DanaBanana
    1.306

    • *****
      - Super Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #6 Gepost op: 16 november 2021, 18:27:27 »
    Wat een k**situatie. Allereerst veel sterkte met je herstel.

    Dat met die opkoper snap ik niet zo goed.
    Aangezien je op een voorrangsweg reed, ga ik er vanuit dat het de schuld van de tegenpartij is. Dat betekent dat je - ongeacht hoe je verzekerd bent -  de schade vergoed krijgt van jouw verzekering. Er vanuit gaande dat het een gevalletje (economisch of technisch) total loss  is, ga ik er vanuit dat je van je verzekeraar de dagwaarde krijgt uitgekeerd en dat het wrak aan de verzekering vervalt. Die moeten dan maar zien wat ze daarmee doen.
    Dus ik begrijp niet zo goed wat jij in dit geval met een opkoper te maken hebt.
    *

    ArjanB
    2.181

    • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    • *****
      Moderatore - Super Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #7 Gepost op: 16 november 2021, 20:56:29 »
    pfoe, dat is minder zeg!
    Tja, een oudere auto, verzekerd tegen dagwaarde, is direct total loss, heel vervelend. Zoals hierboven al genoemd zou de waarde van de onderdelen meer zijn, maar wil je die zelf verkopen?
    Anders eens contact leggen met A37 of ATS-van de wiel, wellicht dat zij interesse hebben tegen een betere prijs. Of anders te koop zetten op marktplaats of Facebook Alfa te koop groep.

    Succes en beterschap!
    nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
    gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
    *

    HeMaN
    215

    • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
    • ****
      Amico del club - Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #8 Gepost op: 17 november 2021, 12:06:33 »
    Dat is zeker niet niks geweest zeg, beterschap voor jou gewenst!

    Voor wat betreft de auto, die zal inderdaad total loss worden verklaart met deze leeftijd.
    Als het alleen een economisch total loss is zou je er voor kunnen kiezen de auto te houden, het schadebedrag van de verzekering minus de opbrengst van de auto incasseren en zelf naar een herstelbedrijf uit de buurt gaan om te laten herstellen.
    Mijn ervaring is dat zeker als het een lokaal schadebedrijf is de kosten voor jou als persoon veel lager zijn dan voor een verzekeraar. Met de spullen van de tweedehands markt kunnen echt flink kosten bespaard worden.

    Zou dan zeker eerst de schadehersteller laten kijken of het technisch verantwoord en financieel aantrekkelijk is.
    Weet niet of het met deze schade interessant is, bedrag dat je krijgt zal geen wereldbedrag zijn en deze schade lijkt mij best flink als ook de stuurinrichting geraakt is of chassis krom is.

    Anders ... geld incasseren van de verzekering van de tegenpartij, uithuilen en een andere auto zoeken.
    Waarde die de verzekering uitkeert gebeurd op basis van een dagwaarde/taxatie overigens. Als je kunt aantonen dat de auto meer waard is dan de dagwaarde kun je proberen een tegen-taxatie te laten doen.

    Sterkte!
    156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
    156 SW 2.0 JTS Selespeed
    159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
    Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

    Bekijk ze hier
    *

    MysteryAngel
    3.499

    • Type Alfa: Nog geen
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Einde Alfa
    « Reactie #9 Gepost op: 17 november 2021, 17:54:40 »
    Het vervelende van dit soort dingen is dat je er helaas nooit beter van wordt.
    Ik schat zo in dat de dag waarde zo tussen de €1500,- a €2000,- zal liggen.
    En dat terwijl het daadwerkelijke schade bedrag natuurlijk veel hoger ligt.
    Als je besluit om het wrak zelf te houden dan gaat er ook weer geld vanaf.
    Ik denk persoonlijk niet dat het heel erg zinvol is om het wrak te houden,
    tenzij je er natuurlijk de tijd en ruimte voor hebt.

    Re: Einde Alfa
    « Reactie #10 Gepost op: 17 november 2021, 19:13:14 »
    Dat is zeker niet niks geweest zeg, beterschap voor jou gewenst!

    Voor wat betreft de auto, die zal inderdaad total loss worden verklaart met deze leeftijd.
    Als het alleen een economisch total loss is zou je er voor kunnen kiezen de auto te houden, het schadebedrag van de verzekering minus de opbrengst van de auto incasseren en zelf naar een herstelbedrijf uit de buurt gaan om te laten herstellen.
    Mijn ervaring is dat zeker als het een lokaal schadebedrijf is de kosten voor jou als persoon veel lager zijn dan voor een verzekeraar. Met de spullen van de tweedehands markt kunnen echt flink kosten bespaard worden.

    Zou dan zeker eerst de schadehersteller laten kijken of het technisch verantwoord en financieel aantrekkelijk is.
    Weet niet of het met deze schade interessant is, bedrag dat je krijgt zal geen wereldbedrag zijn en deze schade lijkt mij best flink als ook de stuurinrichting geraakt is of chassis krom is.

    Anders ... geld incasseren van de verzekering van de tegenpartij, uithuilen en een andere auto zoeken.
    Waarde die de verzekering uitkeert gebeurd op basis van een dagwaarde/taxatie overigens. Als je kunt aantonen dat de auto meer waard is dan de dagwaarde kun je proberen een tegen-taxatie te laten doen.

    Sterkte!

    Ik ben bij meerdere lokale garages geweest. Helaas is ook de chassis krom, alle garages hadden mij ook verteld dat het niet verantwoord is om het nog te repareren helaas.