Club Alfa Romeo
Algemeen => Algemene Alfa topics => Alfa Romeo gerelateerd nieuws => Topic gestart door: Milan.M op 1 mei 2020, 18:57:48
-
(https://i.ibb.co/B6NVj7k/2021-Alfa-Romeo-Giulia-GTA-colors.jpg) (https://ibb.co/1X6fKpc)
Alfa Romeo heeft haar prijzen bekend gemaakt van de Giulia GTA en GTAm voor de Nederlandse markt.
Zo gaat de Giulia GTA €230.000,- kosten, en de extreme variant GTAm maarliefst €236.000,- kosten.
Designcenter “Centro Stile” heeft ook een aantal speciale uitvoeringen gemaakt, waaronder een eerbetoon aan het racesucces van Nederlandse coureur Toine Hezemans in 1970 en 1971.
Lees meer hier (https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/voorlopige-prijs-alfa-romeo-giulia-gta-en-gtam-bekend/)
Daarnaast is de configurator online gezet voor beide modellen. Zo kunnen ook de overige 99% van de mensen zijn of haar favoriete droom auto samenstellen.
Giulia GTA / GTAm Configurator (https://gta.alfaromeo.com/)
-
Super strak! Misschien wel een grappig idee als mensen hun een screenshot/foto van hun ideale configuratie van de GTA hier plaatsen (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f4f8.png)
(https://i.ibb.co/QXzNC3H/Schermafdruk-2020-05-01-20-18-43.png) (https://ibb.co/g6HTPLW)
(https://i.ibb.co/rMTw1Sz/Schermafdruk-2020-05-01-20-17-58.png) (https://ibb.co/DksRSyv)
-
Niet normaal die prijs.
Ik ga `m niet eens configureren. Waar zijn de tijden gebleven dat je nog kon dromen 147 GTA, 156 GTA GT 3.2 Dat waren hoge prijzen, maar lang niet zo exorbitant als wat ze hier hebben neer gezet.
-
Sodeju, ik had niet verwacht dat deze versies goedkoop zouden worden, maar zo prijzig had ik ook weer niet gedacht.
Blijft wel een stoere bak natuurlijk!! En het valt me mee dat de “Gheetèaah Emme” is niet heel veel duurder dan de normale Gheetèaah, “toe bringè thè kidzeh to skoelèh” versie 😄
Ben benieuwd of er nog een aantal in NL zullen verschijnen 🙃
-
Ik schrok ook wel even van de prijs. Deze valt net buiten budget als ik mijn 159 ga inruilen. :cry:
Hoeveel anders is deze carroserie nou eigenlijk. Ze hebben een beperkt hoeveelheid gewicht eraf gehaald en iets meer motor vermogen.
Stel je nou voor ze hadden de q op 450 pk gehad wat een dramatische downtune was geweest van het ferrari blok. Maar even metaforisch gesproken. En deze had kwa prijs op 140 of 150 gekomen dan had het plaatje commercieel er veel beter uitgezien. Ik kan me niet voorstellen dat ze na al die jaren een update geven deze met bosjes gaan verkopen.
Tenzij ze deze auto niet in oplages willen verkopen.
Hadden ze deze gemaakt met een tub ala de 4c had ik meer een dergelijke prijs verwacht.
Of zit ik er nou heel ver naast.
-
In België "iets" goedkoper, maar nog altijd niet voor de gemiddelde werkmens:
173.030 euro voor de GTA en 178.870 euro voor de GTAm
-
Heel exclusief en die 500 raken ze echt wel kwijt, alleen niet aan veel Nederlanders, denk ik. Ligt het aan mij of valt de 0-100 km/h tijd in vergelijking met een 'gewone' Giulia Quadrifoglio een beetje tegen? Daar zit maar 0,3 seconden verschil tussen.... als je een Giulia Quadrifoglio laat tunen dan heb je die 0,3 seconden zo weggewerkt, lijkt mij.......
(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f600.png)
-
Denk dat in Nederland flinke hap van de prijs naar de overheid gaat, ivm millieu heffingen ;)
-
Duur of niet, ik vind het vooral enorm lelijke gedrochten. Alfa onwaardig om zo.n mooie sedan op deze manier om zeep te helpen.
-
Duur of niet, ik vind het vooral enorm lelijke gedrochten. Alfa onwaardig om zo.n mooie sedan op deze manier om zeep te helpen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een beetje met jou eens ben.
Vanaf het eerste plaatje was ik nou ook niet ondersteboven van de vormgeving.
Met name die plasticachtige spatbordverbreders aan de achterzijde vind ik ronduit lelijk.
Maar ach, smaken verschillen nou eenmaal.
-
Duur of niet, ik vind het vooral enorm lelijke gedrochten. Alfa onwaardig om zo.n mooie sedan op deze manier om zeep te helpen.
Ik denk dat er in het designteam inmiddels aardig wat water bij de Italiaanse wijn zit en menig Italiaans autodesignhuis de koude rillingen over de rug krijgen van deze kermis.
Nu er vanuit boven steeds meer mensen Bill en Jeff heten in plaats van Giuseppe of Marcello, kon je er op wachten. Niet dat Guiseppe en Marcello nou zou lekker in bedrijfsvoering waren, maar God wat konden ze mooie auto's maken.
-
Sow wat een geld zeg....
Denk niet dat dit een succes nummer gaat worden.
Want voor dat geld is er toch echt wel wat mooiers en beters te koop.
Wel een erg mooie kleur dat groen. wow.
-
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit een gedrocht vind. Ik vind het apparaat veel te overdreven en door het gekke design is hij alles behalve fraai te noemen. De 147 en 156 GTA en natuurlijk de veel oudere GTA's hadden nog iets moois en waren charmant. Dit ding is wat mij betreft te extreem.
-
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit een gedrocht vind. Ik vind het apparaat veel te overdreven en door het gekke design is hij alles behalve fraai te noemen. De 147 en 156 GTA en natuurlijk de veel oudere GTA's hadden nog iets moois en waren charmant. Dit ding is wat mij betreft te extreem.
Bij mijn oude 147 GTA moest je echt kijken wat de verschillen t.o.v standaard model waren (afgezien van de motor),hoewel een heleboel onderdelen subtiel net wat anders waren. Dat vond ik wel mooi. Die GTA(m) modellen vindt ik inderdaad sterk overdreven, nog afgezien van de prijs.......
-
Dat vind ik dus ook zo mooi aan de 147 en 156 GTA. De kenner zag wel dat het om een GTA ging, maar voor de gewone burger was het gewoon een 147/156.
-
Ik vind die groene kleur best wel mooi.
Maar inderdaad ik vind dat deze modellen nix toevoegen aan het Alfa Romeo gamma.
Ze hadden gewoon een SW versie moeten brengen van de Giullia.
-
Ben het met je eens dat ze voor de gewone consument niks toevoegen.
Maar een bedrijf moet nou eenmaal eens in de zoveel tijd iets op de markt zetten waardoor ze weer een beetje naamsbekendheid krijgen.
Daarnaast is het ook een goede manier om te laten zien waar het bedrijf toe in staat bent.
Alle merken doen dit, of dat nou autofabrikanten of tech bedrijven zijn.
En laten we hopen dat ze hiermee hun geldpotje goed kunnen vullen om de uitrol van de Tonale en opvolger van de Giulietta te versnellen.
-
Ben het met je eens dat ze voor de gewone consument niks toevoegen.
Maar een bedrijf moet nou eenmaal eens in de zoveel tijd iets op de markt zetten waardoor ze weer een beetje naamsbekendheid krijgen.
Daarnaast is het ook een goede manier om te laten zien waar het bedrijf toe in staat bent.
Alle merken doen dit, of dat nou autofabrikanten of tech bedrijven zijn.
En laten we hopen dat ze hiermee hun geldpotje goed kunnen vullen om de uitrol van de Tonale en opvolger van de Giulietta te versnellen.
Daar heb je natuurlijk wel een goed punt.
En als de samen werking met PSA zich verder gaat ontwikkelen,
dan denk ik dat we nog wel hele leuke modellen gaan zien in de toekomst.
-
Denk dat in Nederland flinke hap van de prijs naar de overheid gaat, ivm millieu heffingen ;)
Zeker weten. In thuisland kosten ze € 175.000,- en € 180.000,- in ons bpm-land kleine 55k meer 😮. Voor het nl bedrag, zou je in Italië een Gta en een gewone Giulia kunnen kopen.
-
Ja de prijzen zeker hier in NL zijn gewoon echt te gek.
-
Wel is het zo dat wie hem dan in NL koopt, het wel zeker weet dat er niet veel anderen op NL kenteken zullen verschijnen... denk dat er hoog uit een handje vol in NL afgeleverd zullen worden. Wordt echt wel een heel unieke versie.
Zelf zou ik wel de GTAm prefereren, net wat unieker voor niet veel meer dan de normale GTA
-
Ja uniek zullen ze zeker zijn hier in NL.
Je ziet zelfs al amper een normale Q rijden.
En vaak zijn het dan ook nog in ports.
-
Elke prijzige en exclusieve auto is uniek in Nederland gezien de BPM. Afgelopen dagen in Duitsland en Zwitserland gezeten en daar zie je een stuk meer pareltjes rijden.
-
Elke prijzige en exclusieve auto is uniek in Nederland gezien de BPM. Afgelopen dagen in Duitsland en Zwitserland gezeten en daar zie je een stuk meer pareltjes rijden.
Ja helaas maakt het bpm systeem het autorijden er niet leuker op.
-
Ik vind die groene kleur best wel mooi.
Maar inderdaad ik vind dat deze modellen nix toevoegen aan het Alfa Romeo gamma.
Ze hadden gewoon een SW versie moeten brengen van de Giullia.
Dat begrijp ik ook niet de er geen SW van gemaakt is. Net zo als de 156 en 159. Laten ze toch een grote markt liggen bdenk ik !