!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

boywilleb98
5

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Gepost op: 28 augustus 2021, 19:46:35 »
Hallo,
ik ben binnekort eigenaar van een alfa romeo Giulietta 2011 en vroeg mij af naar de mogelijkheden over ambient light aanbrengen in het interieur.
Eventueel zou ik dit zelf oook kunnen aanleggen maar vroemg me af hoe het zit of hier uberhoud pakketen voor zijn of dat dit echt iets is wat je zelf zou moeten doen.
Ik kan op internet er weinig over vinden namelijk.
Zijn er mensen die dit hebben en of hebben geplaatst? En weet iemand of dit uberhoud avoor deze auto mogelijk is.

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2021, 22:46:10 »
Je bedoelt de huidige interieurverlichting ombouwen naar led? Dat kan, zelf heb ik ook alles naar led gewisseld, inclusief kofferbaklicht, dashboardkastje, en instapverlichting onder de deuren.

Heb mijn set besteld bij ledperf.nl
Zeker niet de goedkoopste, maar dan hoef je mooi niet meer alles los uit te zoeken. Ook leveren zij weerstandjes mee, waarvan ik er 1 heb moeten gebruiken bij het achterste plafondlampje, die bleef zachtjes branden wanneer hij uit moest zijn.

De Giulietta heeft snachts al sfeerverlichting in de vorm van 2 rode ledjes die vanaf het plafondlampje richting de versnellingspook schijnen. Hou je hand er maar eens onder :)
*

boywilleb98
5

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2021, 11:26:32 »
ik bedoel niet de huidige lampjes die erin zitten,
Ik heb het echt over ambient lighting zoals je bij nieuwere autos veel ziet in de vorm van ledstrippen over hed dashboard doorgetrokken in het deurpaneel. Dit heb ik bij een enkele giulietta op internet gezien en maar weinig fotos ervan. vroeg me af of er iemand was die dit ook al heeft gedaan of nagezocht over de mogeijkheden
*

Taeke
418

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2021, 13:51:28 »
Aftermarket led strips in een alfa? Waarvoor? Zou het niet doen..... Ik vind de ambiance in een alfa zonder deze poespas al heel fijn, persoonlijk
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2021, 15:10:41 »
Ik heb bij mij vorige auto (golf 4) warm witte ledstrips uit het zicht in de beide voetenruimtes geplaatst die brandden bij instappen, en uit was tijdens rijden. Zoiets is misschien nog grappig en lijkt ook origineel.
Andere ledstripjes of lampjes enzo wordt het al snel een kermisattractie van en maakt het mooie interieur van een Giulietta echt niet beter naar mijn mening en het krijgt al snel zo'n goedkope AliExpress uitstraling.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2021, 16:29:04 »
Volgens mij was er iemand op het forum die zo'n rode led-strip ingebouwd had op zijn dashboard. Niet mijn pakkie aan maar het was wel netjes gedaan. Wellicht dat de topicstarter dat bedoelt?

Edit: Hatsikidee
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/t7037/
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2021, 21:34:39 »
Misschien ook nog leuk ter inspiratie. Ik heb eens via eBay de originele RVS dorpelstrips met rood verlicht Alfa Romeo logo op de kop weten te tikken. Samen met de Giulietta tekst die op de grond schijnt vanuit de deur ook een leuke extra tijdens instappen 😉

*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2023, 21:05:01 »
Die instaplijsten met verlichting zie ik ook wel zitten. Moet je aansluiten op de binnenverlichting? Is dat makkelijk zelf te doen? Is ergens een how-to?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2023, 22:35:36 »
Die dorpels worden aangesloten op de binnenverlichting ja. Er zit een handleiding bij de kit met de te volgen stappen.

Je dient een rechthoekig gat in de dorpel te zagen


Dan plak je de RVS dorpel op z'n plek en steek je de glasvezel draadjes (die de verlichting vanaf het rode ledje naar de letters geleiden) door dat gat.


Vanaf de dorpels trek je per kant een draad langs de A-stijl en boven de hemelbekleding langs richting de voorste interieurverlichting.


Daar sluit je 'm aan op de draden van de binnenverlichting. Het stukje plakband ziet er wat knullig uit, maar dat is alleen tegen rammelen. Daaronder zijn de draden van de linker- en rechterdorpel aan elkaar verbonden met een adereindhuls. Het zwarte kunststofblokje werd meegeleverd en daarmee tak je af van de originele bedrading richting de nieuwe draad.


Ze branden nu tegelijk met de binnenverlichting, als de deuren open gaan dus. Je zou 'm natuurlijk ook op een geschakelde +12v kunnen zetten zodat ze altijd branden als het contact aan staat, maar ze zijn nauwelijks zichtbaar met gesloten deuren dus heeft weinig meerwaarde dan.
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2023, 22:44:23 »
Dat is een mooie howto! De originele sierlijst is niet verwijderbaar dus? De nieuwe lijst plak je eroverheen?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta ambient light (interieur LED pakket)
« Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2023, 11:09:06 »
Dat is een mooie howto! De originele sierlijst is niet verwijderbaar dus? De nieuwe lijst plak je eroverheen?

Mijn 1.4MA waarbij ik dit deed had alleen de zwarte dorpel, en dat is één geheel zonder los te halen sierlijst. De nieuwe viel daar precies overheen.
Bij een QV mét originele rvs sierlijst zal die oude er eerst af moeten.