!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2012, 15:24:48 »
Citaat van: senser;17089
Ik zou hem ook wel laten chippen, denk dat ik dan al weel heel tevreden zou zijn voor mij op dit moment:). Maar ben uit België. Iemand die daar betrouwbare en goede adressen voor kent?

BR Performance in Willebroek. Er zijn diverse forumleden heel tevreden over.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2012, 16:48:34 »
@densjo ik kan het eventueel doen, maar je moet beseffen dat de feest in principe pas vanaf de 3de versnelling begint.. De bak kan de koppel anders niet aan,heb ik begrepen...
Look to the past, see the future
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2012, 16:52:19 »
Citaat van: djbase;17085
Bouwkwaliteit van een alfa is niet minder dan de rest, ok er hebben mindere jaren tussen gezeten. Maar al bij al was deze al goed en is met dit model in principe nog beter geworden.

 
Sorry, maar de bouwkwaliteit is op sommige vlakken absoluut minder dan div duitsers.
Binnenmaterialen zijn niet allemaal even solide, en kraken en piepen voor een jonge auto naar mijn zin te vaak, en ik hoor ook net iets teveel
mensen (incl mijzelf) klagen over rare geluiden uit het onderstel, vooral de voortrein.

Wil echt de auto niet gaan afkraken hoor want ik ben er heel erg blij mee, maar een en ander had beslist beter gekunt.
QV SAVALI
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2012, 17:15:51 »
Voor een alfa is t super afgewerkt,moest het bv. een bmw zijn,dan tja, was het matigafgewerkt ...
Giulietta zou iets tussen een Leon en een BMW 1 moeten zijn, denk ik
Look to the past, see the future
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2012, 22:41:22 »
ik ben het heel erg met Robin eens. Kwaliteit is in mijn ogen matig. Op het eerste gezicht ok, maar als je rijdt over drempels etc. kraakt en rammelt er van alles. Ok, hij is verlaagd en rijdt op 18" in de winter en 19" in de zomer, maar toch. Dat geklapper met die voortrein ben ik behoorlijk zat. Bij mijn fiat marea (lang geleden) had ik dit ook en vind dat kwalitatief behoorlijk goedkoop overkomen. qua rijden is het dan weer wel een feestje, dat dan wel.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2012, 23:16:02 »
Ik ben het eens met voornoemde kritieken maar zou het niet opblazen en er is 1 troost, een gezegde dat niet voor niets is ontstaan ... Krakende Wagens Rijden Het Langst ... :rolleyes:
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2012, 15:13:36 »
Citaat van: DisciplinA;17101
Voor een alfa is t super afgewerkt,moest het bv. een bmw zijn,dan tja, was het matigafgewerkt ...
Giulietta zou iets tussen een Leon en een BMW 1 moeten zijn, denk ik


Oh de afwerking is om te zien absoluut fantastisch, misschien wel de mooiste in z'n klasse, maar kwalitatief kan het beter.
Helaas zit ie niet tussen de Leon en de BMW 1, ik heb een Leon II gehad en die zat steviger in elkaar.

En voordat er nou mensen zeggen 'ga weer Seat rijden'  neeeeeeee dat doe ik niet want deze is 10x mooier:D
QV SAVALI
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2012, 16:42:25 »
Tja, ik heb ook een Leon 2 gehad...
Look to the past, see the future
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2012, 14:16:36 »
Citaat van: DisciplinA;17170
Tja, ik heb ook een Leon 2 gehad...

Ok en je wil zeggen dat de Giulietta dus beter is?
Mooier zeer beslist maar beter zeker niet.
QV SAVALI
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2012, 15:59:24 »
Citaat van: ROBIN;17200
Ok en je wil zeggen dat de Giulietta dus beter is?
Mooier zeer beslist maar beter zeker niet.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Heb ook 4 jaar een Leon 2 gehad, maar de Juul is zeker weten stukken beter afgewerkt. Ben eindelijk verlost van rammelende ventilatieroosters en rare kraken (ophanging bij de achterwielen) bij elke drempel.
*

Mark
128

  • ***
    - Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2012, 16:30:21 »
Citaat van: ROBIN;17098
Sorry, maar de bouwkwaliteit is op sommige vlakken absoluut minder dan div duitsers.
Binnenmaterialen zijn niet allemaal even solide, en kraken en piepen voor een jonge auto naar mijn zin te vaak, en ik hoor ook net iets teveel
mensen (incl mijzelf) klagen over rare geluiden uit het onderstel, vooral de voortrein.

Wil echt de auto niet gaan afkraken hoor want ik ben er heel erg blij mee, maar een en ander had beslist beter gekunt.

+1
 
Als ik hem met de de GTI vergelijk die ik had is het verschil eigenlijk te groot. Ik ben er nog altijd erg blij mee, maar ik krijg wel steeds vaker het gevoel dat een GTI edition 35 me beter bevallen had.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2012, 21:56:21 »
EsDee, ik ben het eerder met jou mee eens...
Look to the past, see the future
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2012, 02:01:25 »
Citaat van: DisciplinA;17240
EsDee, ik ben het eerder met jou mee eens...

Dat is het 2e antwoord van 1 regel, maar waarom onderbouw je het niet dan? De mensen die ervaringen met Golfs of Leons hebben zetten in elk geval vergelijkingen neer.
QV SAVALI
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2012, 01:16:26 »
Ik kom net uit een Leon 2 FR en de materialen en afwerking van de Giulietta is sprongen hoger. Daar zit echt een flink verschil tussen. Ik heb wel een Giulietta van de laatste lichting die op punten beter is afgewerkt dan het model waar ik in proefgereden heb.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta kopen, welke kleur is dit?
« Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2012, 09:55:44 »
Ik heb van de week nog met 2 gereden, een 1.4tb ma gewoon en met tct, beide ongeveer slechts 350km op teller, en er rammelde kraakte niets... De 2de had sportpack en 18 duim velgen, de andere standaard 16 duim, dus ik veronderstel dat dit exemplaren zijn dat max 3 a 4 maand geleden in elkaar gestoken werd op de band... Het leek perfect!

Zelfs nadat ik per ongeluk 2x met men linker voet wilde koppeling en dus vollenbak op de bredere rempedaal drukte:s  met de nodige gevolgen vandien...
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)