!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2021, 12:37:31 »
De 135 en 155pk motoren zijn beide zeer sportief met veel potentie.
Maar qua techniek zijn het wel twee heel verschillende motoren.
De 135pk is een 1.4 turbo Multiair blok, eigenlijk hetzelfde blok uit de QV’s maar met een kleinere turbo.
De 155pk is een 1.4 T-Jet blok, dit is een andere technologie dan de MultiAir techniek.

Met het juiste onderhoud is er vaak niks aan de hand, maar voor beide motoren gelden andere “aandachtspunten”. Houd hier rekening mee :)
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Johnpang
173

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT 1750TBI
  • ***
    - Alfist
  • Instagram @ Jqhn_QV
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2021, 12:38:19 »
Proefritje met Mito versus Giulietta, en je zal gelijk het verschil merken qua zithouding.
Er zijn genoeg leuke Giulietta uitvoeringen op de markt. Veel Su6 !!!
# Giulietta QV TCT LE nr. 30 # Rosso Competizione
# Squadra Remapped, 295PK & 400Nm
# 3" Down Pipe/ Race Kat.200 Cel.
# Ulter sport exhaust 
# JTD Perf. Intercooler
# Eibach Spacers 16mm
# Oil Dual Catch Can
# BMC Dia Airbox
*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2021, 13:01:37 »
Cruise control en airco hebben ze bijna allemaal dus dat zal het aantal zoekresultaten niet merkbaar uitdunnen, je secundaire wensen wel. De MiTo QV is niet standaard geleverd met leren bekleding, dat was een optie uit m’n hoofd.

Armsteun hebben ze wel allemaal, met als enkele uitzondering de sabelt kuipstoelen, deze hebben geen ruimte hiervoor.

Persoonlijk zou ik niet de Bose installatie een harde eis maken, voor het extra geld wat je betaald daarvoor, zijn aftermarket speakers van bijvoorbeeld gladen van betere kwaliteit.

Als laatste, het aanbod voor MiTo QV’s is inderdaad wat lager dan het aanbod voor de giulietta maar dit heeft ook te maken met de uitvoering. De standaard MiTo zul je ook veel vaker zien dan de Giulietta QV om het om te draaien. Schroom daarom ook absoluut niet om door heel Nederland te kijken, er staat best een hoop door t land heen

De cruise control en airco zijn alleen mijn harde eisen inderdaad en ik zal de secundaire eis voor Bose loslaten. Lijkt me ook wel leuk om zelf andere speakers in te bouwen.

Het punt dat je maakt met betrekking tot de QV begrijp ik inderdaad wel ja. Zou je me aanraden om bijvoorbeeld ook naar de 135pk en 155pk uitvoeringen te kijken?

Dat zou ik wel doen, die twee uitvoeringen passen misschien ook beter in je budget en een gechipte 135pk of 155pk zal denk ik niet zo heel veel verschillen met een standaard QV. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik zelden een dik uitgevoerde 155pk tegenkom in de juiste kleuren/velgencombinatie zonder dat ze meer dan 2 ton gelopen hebben of er uit zien als een ricer. Enige aandachtspunt van de 155pk is dat de baklagers van een gepatenteerd versterkt papier maché zijn gemaakt dus houd in de gaten of hij goed schakelt of al een bakrevisie met de versterkte lagers heeft gehad.
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2021, 13:27:01 »
Cruise control en airco hebben ze bijna allemaal dus dat zal het aantal zoekresultaten niet merkbaar uitdunnen, je secundaire wensen wel. De MiTo QV is niet standaard geleverd met leren bekleding, dat was een optie uit m’n hoofd.

Armsteun hebben ze wel allemaal, met als enkele uitzondering de sabelt kuipstoelen, deze hebben geen ruimte hiervoor.

Persoonlijk zou ik niet de Bose installatie een harde eis maken, voor het extra geld wat je betaald daarvoor, zijn aftermarket speakers van bijvoorbeeld gladen van betere kwaliteit.

Als laatste, het aanbod voor MiTo QV’s is inderdaad wat lager dan het aanbod voor de giulietta maar dit heeft ook te maken met de uitvoering. De standaard MiTo zul je ook veel vaker zien dan de Giulietta QV om het om te draaien. Schroom daarom ook absoluut niet om door heel Nederland te kijken, er staat best een hoop door t land heen

De cruise control en airco zijn alleen mijn harde eisen inderdaad en ik zal de secundaire eis voor Bose loslaten. Lijkt me ook wel leuk om zelf andere speakers in te bouwen.

Het punt dat je maakt met betrekking tot de QV begrijp ik inderdaad wel ja. Zou je me aanraden om bijvoorbeeld ook naar de 135pk en 155pk uitvoeringen te kijken?

De 135pk versie is in principe dezelfde auto als de qv, met als verschil de turbo, deze is wat kleiner en levert minder vermogen. Deze versie heeft over het algemeen wel leren bekleding. Zelf heb ik deze versie, de Centenario uitvoering, deze leent zichzelf goed voor meer vermogen door een tune, uitlaat en inlaat. Mocht je het willen zou je hierop een turbo van een QV kunnen plaatsen, deze is 1 op 1 uitwisselbaar, maar zal dan wel gechipt moeten worden.

De 155pk is een ander motorblok, namelijk de 1.4tjet, nog zonder de multiair technologie. Deze leent zich nog beter voor meer vermogen, maar heeft vaak weer wat minder opties.

Hoop dat je een keuze kan maken!
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Namelson
15

  • Type Alfa: MiTo QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2021, 16:43:07 »
Zonet een proefrit gemaakt in een MiTo met 85pk. De zithouding met mijn 1.95m is best prima eigenlijk en ik heb wel erger gehad in gelijkwaardige kleine auto's. Ook erg fijn dat je de hobbel van de rugleuning bij de onderrug in kan stellen. Het verbaasde me nog hoe pittig die 85pk eigenlijk is, dus ik ga zeker naar de 135 en 155pk modellen kijken.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2021, 16:45:52 »
Goed om te horen dat je proefrit is bevallen!
Die lendensteun vind ik persoonlijk wel een must, zeker met afstanden is een verstelmogelijkheid in de rug wel gewenst.

Succes met de zoektocht naar een exemplaar, er moeten er genoeg te vinden zijn denk ik zo
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #21 Gepost op: 23 mei 2021, 18:31:41 »
De 1.4 155PK sport uitvoering is alleen in de eerste bouwjaren van de Mito geleverd.
Dit is inderdaad nog het oude Tjet blok zonder MA,
enigste echt zwakke punt bij deze types is de versnellingsbak, verder zijn ze wel betrouwbaar.
De 135PK is een MA net als de 170PK QV.

Een MA kan je verder ook gerust kopen,
mits je een klein budget achter de hand houd, mocht je tegen een MA reparatie aanlopen.
Bij een goede onderhoudshistorie kan het soms te herleiden zijn of de MA al eens vervangen is. 

Natuurlijk is er met een 95PK non turbo Mito ook niets mis.
Die zijn wel heel betrouwbaar over het algemeen.
En als je tevreden met dat vermogen bent is daar niets mis mee.
*

Namelson
15

  • Type Alfa: MiTo QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2021, 18:58:07 »
De 1.4 155PK sport uitvoering is alleen in de eerste bouwjaren van de Mito geleverd.
Dit is inderdaad nog het oude Tjet blok zonder MA,
enigste echt zwakke punt bij deze types is de versnellingsbak, verder zijn ze wel betrouwbaar.
De 135PK is een MA net als de 170PK QV.

Een MA kan je verder ook gerust kopen,
mits je een klein budget achter de hand houd, mocht je tegen een MA reparatie aanlopen.
Bij een goede onderhoudshistorie kan het soms te herleiden zijn of de MA al eens vervangen is. 

Natuurlijk is er met een 95PK non turbo Mito ook niets mis.
Die zijn wel heel betrouwbaar over het algemeen.
En als je tevreden met dat vermogen bent is daar niets mis mee.


Bedankt voor de reactie! Ik ben inmiddels maar van de QV afgestapt, omdat die toch snel 2000 euro duurder is voor vergelijkbare modellen met 135pk of 155pk. Zijn er verder nog grote verschillen tussen de 135pk en 155pk? Dan bedoel ik wat betreft rij ervaring of verbruik enz...?
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2021, 20:46:26 »

Bedankt voor de reactie! Ik ben inmiddels maar van de QV afgestapt, omdat die toch snel 2000 euro duurder is voor vergelijkbare modellen met 135pk of 155pk. Zijn er verder nog grote verschillen tussen de 135pk en 155pk? Dan bedoel ik wat betreft rij ervaring of verbruik enz...?


De QV´s zijn over het algemeen ook vrij zeldzaam, niet heel veel verkocht in NL.
Dus als je er al 1 vind is het ook vaak een import.
Tussen de 155PK en 135PK zit niet zo heel veel verschil denk ik.
De 135PK MA zal op papier en wellicht in de praktijk iets zuiniger zijn dan de 155PK.
Maar heel veel scheelt het allemaal niet.
Volgens mij is één van de twee uitvoeringen de 135PK MA wel met een 6 bak geleverd,
en de 155PK met een 5 bak.
Maar ook dat maakt verder weinig verschil.

Ze zullen beide niet tegenvallen denk ik. ;)
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2021, 20:48:46 »

Bedankt voor de reactie! Ik ben inmiddels maar van de QV afgestapt, omdat die toch snel 2000 euro duurder is voor vergelijkbare modellen met 135pk of 155pk. Zijn er verder nog grote verschillen tussen de 135pk en 155pk? Dan bedoel ik wat betreft rij ervaring of verbruik enz...?


De QV´s zijn over het algemeen ook vrij zeldzaam, niet heel veel verkocht in NL.
Dus als je er al 1 vind is het ook vaak een import.
Tussen de 155PK en 135PK zit niet zo heel veel verschil denk ik.
De 135PK MA zal op papier en wellicht in de praktijk iets zuiniger zijn dan de 155PK.
Maar heel veel scheelt het allemaal niet.
Volgens mij is één van de twee uitvoeringen de 135PK MA wel met een 6 bak geleverd,
en de 155PK met een 5 bak.
Maar ook dat maakt verder weinig verschil.

Ze zullen beide niet tegenvallen denk ik. ;)

De 135pk versie heeft de C635 5-bak, de 155pk durf ik niet zo te zeggen.
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2021, 21:06:29 »


De 135pk versie heeft de C635 5-bak, de 155pk durf ik niet zo te zeggen.

Bedankt voor deze toevoeging dan zit ik er naast. :)
*

Taeke
418

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #26 Gepost op: 26 mei 2021, 10:59:03 »
De 155 pk heeft een 6 bak......
*

apbrqGsw
13

  • Type Alfa: V40
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2021, 11:25:52 »
De 155 pk heeft een 6 bak......

Maar dan wel de M32-bak, dus hou rekening met een revisie :)
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #28 Gepost op: 26 mei 2021, 13:30:02 »
De 155 pk heeft een 6 bak......

Maar dan wel de M32-bak, dus hou rekening met een revisie :)

Slag om de arm: lang niet elke M32 bak hoeft gereviseerd te worden. Ze zijn niet super robuust, maar de latere modellen (vanaf ongeveer 2011) hebben een aangepast bakhuis waardoor de smering van de hogere versnellingen is verbeterd. Waar ze minder van houden is exorbitant hoog koppel; zijn ze simpelweg niet voor gemaakt
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta of MiTo?
« Reactie #29 Gepost op: 26 mei 2021, 20:48:12 »
De 155 pk heeft een 6 bak......

Jup ik had ze precies andersom benoemt oops haha.  :-[