!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

3200GTA
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Q4 280 pk
  • *
    - Startende Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2011, 08:38:58 »
Mooie en uitgebreide review. Wat kruipolie op het bewegend mechanisme van het tankklepje doet wonderen. Daarna geen last meer gehad van een weigerende tankklepje.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2011, 09:56:25 »
Citaat van: Timothy84;5139
mooie review Alfacase...die tankknop is blijkbaar voor vele een probleem...als mijne aankomt keer vragen aan dealer of er een simpele manier bestaat om hem te openen.

Voor alle duidelijkheid: het is niet mijn review, ik vestig er alleen maar de aandacht op. Mijn review van m'n QV is overigens wel in dezelfde rubriek te vinden. Is inmiddels al meer dan 10.000 maal gelezen, dus het is een goede manier om het plezier in de Alfa met anderen te delen.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2011, 16:58:24 »
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2011, 17:02:07 »
meer een review over het navigatie systeem dan over de auto... magertjes.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2011, 17:54:23 »
Citaat van: driftend;6636
meer een review over het navigatie systeem dan over de auto... magertjes.

Inderdaad wat aan de magere kant, dat zie je dan ook in de gemiddelde lezerswaardering die erbij is vermeld.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2011, 21:04:23 »
Dit weekend in de belgische krant het Nieuwsblad een bespreking van de giulietta Multiair ...
WAT EEN ZEIKER zeg die Jeremy Clarkson. Een bespreking van een achttal kolommen waarin hij 6 kolonnen nodig heeft om uit te leggen dat de naam Giulietta verkeerd gekozen is en verder in de voorlaatste kolom veronderstellingen begint te maken hoe groot de kans is op panne bij een alfa ... .
De muliair is volgens Clarkson een levenloze auto met minder dan gemiddelde kwaliteiten - twee sterren op vijf - en allerminst een Alfa ... .
WAT EEN ONGELOOFLIJK GEZEIK !!!! Zelden zo'n laag niveau van schrijven meegemaakt.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2011, 21:16:00 »
Citaat van: linny;6747
Dit weekend in de belgische krant het Nieuwsblad een bespreking van de giulietta Multiair ...
WAT EEN ZEIKER zeg die Jeremy Clarkson. Een bespreking van een achttal kolommen waarin hij 6 kolonnen nodig heeft om uit te leggen dat de naam Giulietta verkeerd gekozen is en verder in de voorlaatste kolom veronderstellingen begint te maken hoe groot de kans is op panne bij een alfa ... .
De muliair is volgens Clarkson een levenloze auto met minder dan gemiddelde kwaliteiten - twee sterren op vijf - en allerminst een Alfa ... .
WAT EEN ONGELOOFLIJK GEZEIK !!!! Zelden zo'n laag niveau van schrijven meegemaakt.

Dit topic gaat over door Alfisten geschreven gebruikers-reviews op de website van 'Autoweek', niet over testverslagen in andere media..........................
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2011, 21:51:35 »
Citaat van: alfacase;6749
Dit topic gaat over door Alfisten geschreven gebruikers-reviews op de website van 'Autoweek', niet over testverslagen in andere media..........................

 
Ik heb het ook gelezen en vind het inderdaad niet correct. Clarkson kennende zijn zijn reviews eerder autogetint leesvoer (welke ik best kan smaken), maar erg doordacht is het nu ook weer niet. Ik vind het inderdaad ook vreemd waarom hij de naam in deze door cijfercombinaties geteisterde wereld vervelend vind. Ik vind het juist een aangename verademing. En dan het gezever over het al dan niet in panne vallen is gewoon het klassieke alfagezeik van iemand die geen Alfa rijdt. Met de positie van het stuur ("het is niet geschikt voor iemand met armen") heb ik ook helemaal geen problemen...Het enige waar ik hem in kan volgen is dat de motor boven de 5500 tpm wat doods is, dat is ook het enige wat ik spijtig vind (zeker voor een benzinemotor). Maar voor de rest een review waar je je niet teveel van moet aantrekken. Heel erg Clarkson dus ;)
En te onthouden: hij vindt het nog steeds beter dan een Golf :)
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2011, 22:13:33 »
Multiair is eerder geschikt voor lage toerentallen. Dat is een keuze die ingegeven is door de noden van de tijd : ecologie en economie. Hoe wil je een motor bouwen die weinig verbruikt, die weinig uitstoot en die op zijn best is in hogere regionen ? Nee het punt hier is dat er nog wat kan verbeterd worden aan de gasrepons en dan is het beslist een pittige motor. Dat had alfa inderdaad beter moeten kunnen doen, als tuners als squadra hier wel in slagen.
Dit wou ik juist nog even kwijt en verder laat dit topic dan maar voor reactiies van alfisten.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2011, 09:46:34 »
Giulietta is wel een goeie auto, maar hier wordt er soms een beetje overdreven enthousiast over geschreven... Vind ik.
Look to the past, see the future
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2011, 11:54:47 »
Citaat van: DisciplinA;6771
Giulietta is wel een goeie auto, maar hier wordt er soms een beetje overdreven enthousiast over geschreven... Vind ik.

 Inderdaad, de Giulietta is zeker nog vatbaar voor verbetering. Maar Clarkson overdreef een beetje (zoals steeds) en dat is soms wat vervelend.

Citaat van: linny;6758
Multiair is eerder geschikt voor lage toerentallen. Dat is een keuze die ingegeven is door de noden van de tijd : ecologie en economie. Hoe wil je een motor bouwen die weinig verbruikt, die weinig uitstoot en die op zijn best is in hogere regionen ? Nee het punt hier is dat er nog wat kan verbeterd worden aan de gasrepons en dan is het beslist een pittige motor. Dat had alfa inderdaad beter moeten kunnen doen, als tuners als squadra hier wel in slagen.
Dit wou ik juist nog even kwijt en verder laat dit topic dan maar voor reactiies van alfisten.

 
Daar heb je gelijk in, eigelijk is de hele milieuproblematiek een spijtige zaak, want de tijdens van grote V12's of V8's of zelfs lekker hoogtoerige V6jes zoals Alfa ze maakte lijken stilaan te verdwijnen...Maar we kunnen er niet onderuit. Niettegenstaande is de MA echt een erg goede motor (kreeg onlangs nog de prijs voor motor van het jaar dacht ik?)
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2011, 13:20:17 »
Clarkson is een clown wat realisme betreft, zijn reviews moet niemand serieus nemen... Hij is wel een dikke entertainer,daar is hij heel goed in, Zo zie ik het..
Om te ontspannen kan je naar een komedie of naar Top Gear kijken en als je twijfelt en voor TG kiest word je zeker vermaakt.
Look to the past, see the future
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #27 Gepost op: 21 maart 2011, 13:47:54 »
Citaat van: DisciplinA;6788
Clarkson is een clown wat realisme betreft, zijn reviews moet niemand serieus nemen... Hij is wel een dikke entertainer,daar is hij heel goed in, Zo zie ik het..
Om te ontspannen kan je naar een komedie of naar Top Gear kijken en als je twijfelt en voor TG kiest word je zeker vermaakt.

Nou, daar doe je TG en JC (nee, niet Johan Cruyff en ook niet die andere JC.....:rolleyes) m.i. toch een beetje tekort. Als je een beetje tussen de regels van alle absurditeiten en extreme meningen doorleest, dan merk je dat ze over het algemeen toch echt wel rake dingen te zeggen hebben. Of in ieder geval dingen waar ik me als autoliefhebber wel wat bij voor kan stellen.
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2011, 18:07:15 »
Als je als redacteur zomaar beweert dat de kans groot is dat je met een alfa met pech in de garage terrecht komt ... op Fiat motoren is bvb niets aan te merken qua betrouwbaarheid en voor de rest is de wagen geassembleerd volgens de modernste technieken.
Nee dergelijke artikelen brengen een merk ongetwijfeld schade toe en helpen oude vooroordelen niet uit te bannen. Ik blijf het kort door de bocht vinden.
Ergens zit er relevantie in : de enige relevantie is dat een perfecte wagen niet bestaat ...
 
@trigger : inderdaad is de milieu problematiek niet alleen spijtig maar tevens is het is niet meer dan evident : na ons komen er nog en het milieu is misschien nu al onherstelbaar beschadigd. Die zullen zich misschien zelfs moeten in electrische wagen verplaatsen en wat gaat dat geven aan rijplezier -)? Maar verder volkomen met je eens.
@DisciplineA : tja bij een alfa wordt er altijd een sausje over gegoten hé ... thats part of the fun ... maar verder fijn dat ik tot de club behoor ...
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta reviews op de website van Autoweek
« Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2011, 21:09:43 »