!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Is het uitlijnen van een Alfa Romeo nou werkelijk zo anders als van een ander merk?
Toevallig heb ik afgelopen week een afspraak gemaakt bij Lammert van der Meulen. Hij is zo’n beetje de enige die ik constant tegenkom als je een goede uitlijner voor je Alfa Romeo zoekt.
Nou, ik was dan weer niet zo enthousiast over Lammert. Met mijn Giulietta QV heen geweest. Weet niet wat hij had gedaan maar het voelde allesbehalve prettig en heel instabiel aan.
Citaat van: fabio12 op 27 maart 2025, 21:44:14Toevallig heb ik afgelopen week een afspraak gemaakt bij Lammert van der Meulen. Hij is zo’n beetje de enige die ik constant tegenkom als je een goede uitlijner voor je Alfa Romeo zoekt.Nou, ik was dan weer niet zo enthousiast over Lammert. Met mijn Giulietta QV heen geweest. Weet niet wat hij had gedaan maar het voelde allesbehalve prettig en heel instabiel aan. Later heeft Auto Valk de auto uitgelijnd. Heb dat rapport niet meer maar de achterwielen stonden helemaal verkeerd afgesteld. Na die uitlijning reed de auto een stuk beter. Dus zeg het maar: is Lammert Tita UitlijnTovenaar en had ik gewoon pech of is dit ook weer zo'n typische heiligverklaring in de mythische Alfa wereld?
Citaat van: Robert69 op 28 maart 2025, 07:10:28Nou, ik was dan weer niet zo enthousiast over Lammert. Met mijn Giulietta QV heen geweest. Weet niet wat hij had gedaan maar het voelde allesbehalve prettig en heel instabiel aan.Laat me één keer raden: jouw QV maakte aan de achterkant steeds sprongetjes opzij bij richels overdwars?
Citaat van: DanaBanana op 27 maart 2025, 23:08:54Is het uitlijnen van een Alfa Romeo nou werkelijk zo anders als van een ander merk?Tuurlijk niet!Maar bij sommige mensen zit het tussen de oortjes. Die kunnen ineens beoordelen dat uitlijners geen verstand van zaken zouden hebben.Ik denk meer dan die mensenIn de basis wordt er uitgelijnd volgens fabrieks specificaties, en zo hoort het het ook.Dwz, dat je banden gelijkmatig slijten, hij niet naar links of rechts trekt, je stuur recht staat als je rechtuit rijdt, toespoor uitspoor binnen de toleranties zitten. Dat is de basistaak van een uitlijner.Afstelling van het onderstel is iets anders. Daar heeft een uitlijner eigenlijk niks mee te maken
En dat was nog wel gewoon bij profile tyre center.
Maar iemand nog een (andere) goede uitlijner in Noord Nederland?