Club Alfa Romeo

Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: Paul op 13 november 2018, 09:11:19

Titel: Greenstuff
Bericht door: Paul op 13 november 2018, 09:11:19
Ik zoek remblokken die eigenlijk een stuk minder stof afgeven en wel net zo goed (misschien zelfs beter?) remmen. Onder mijn Giulietta QV heb ik OEM Brembo remklauwen.

Over mr green heb ik wel eerder gehoord, dat zulle keramische blokken minder stof afgeven. Maar wat zijn jullie ervaringen of tips ervoor qua remblokken?
Titel: Re: Greenstuff Mr Green
Bericht door: Veloce op 13 november 2018, 09:45:22
Bedoel je niet EBC Greenstuff?
Titel: Re: Greenstuff Mr Green
Bericht door: Paul op 13 november 2018, 11:14:52
Ja die ook, je hebt ze ook van ATE volgens mij. Ik doelde eigenlijk meer op "keramisch in het algemeen". Alleen na nog even flink online zoeken kwam ik wel tegen dat keramische blokken op normale remschrijven wel schadelijk kunnen zijn, dan heb ik liever niet natuurlijk. Jij of andere hier ervaring mee?
Titel: Re: Greenstuff
Bericht door: TimW op 13 november 2018, 13:24:38
Hier zelf alleen ervaring met de Ferodo DS2500 en deze hadden ontzettend weinig stofafgifte, beduidend minder dan OEM.
Titel: Re: Greenstuff
Bericht door: Paul op 13 november 2018, 18:50:25
Aah okee, en dan is ook keramisch of?
Vind bijna 200€ overigens wel erg veel geld haha
Titel: Re: Greenstuff
Bericht door: TimW op 14 november 2018, 08:06:12
Volgens mij niet keramisch, maar voldoet wel aan je eisen van minder/weinig stoffen + beter remmen.  ;)
Titel: Re: Greenstuff
Bericht door: SpecialVeloce op 19 november 2018, 13:14:23
Ik denk dat die Ferodo 2500 beter zijn als EBC Green stuff. (Moet je trouwens niet Red stuff hebben in geval van jouw juul ?)

Ik vondt die green stuff ontzettend meuren..... Moet ik wel even bij zeggen dat je van de 180 > 80 remt en weer accelereert en dan weer. 180 - 80. Dit resulteert gegarandeerd in kromme schijven als ze niet zijn warmte behandeld.

Ik had vroegah onder een Kadett (1000 kg met 2L 16v motor) ebc green met geperforeerde Zimmermann schijven. Dat remde wel heel goed maar absoluut niet voor sportief rijden voor op de autobahn in duitsland vlot door verkeerd Bijvoorbeeld 180 - naar 120 en weer opnieuw.