!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

BerryGT
1

  • Type Alfa: GT
  • *
    - Startende Alfist
GT gewonen radio wisselen voor orginele radio Navi en carkit
« Gepost op: 21 december 2020, 21:46:34 »
Goeden avond
In heb een alfa GT  2008
Ik wil de radio cd vervangen voor de radio’ navigatie met carkit origineel

Is de Alfa voor bereid of moet ik kabelboom ook aanpassen

Misschien een rare vraag weet in Niet maar heb altijd Duitse auto’s gereden en nu voor het eerst een Alfa
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: GT gewonen radio wisselen voor orginele radio Navi en carkit
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2020, 11:29:03 »
Goeden avond
In heb een alfa GT  2008
Ik wil de radio cd vervangen voor de radio’ navigatie met carkit origineel

Is de Alfa voor bereid of moet ik kabelboom ook aanpassen

Misschien een rare vraag weet in Niet maar heb altijd Duitse auto’s gereden en nu voor het eerst een Alfa

Ik neem aan dat je het 2-din connect+ systeem bedoeld. Zijn een aantal problemen met dit plan ;)
Alfa connect wordt in en uitgeschakeld via de CAN bus. Helaas is dit niet mogelijk bij auto's die niet af-fabriek een connect systeem hadden.
Ook niet via een proxy alignment, aangezien de connect gewoon niet voorkomt in het systeem.

Er is wel een oplossing voor, nml een aparte geschakelde +12 aanbieden op de connect, minimaal 4 seconden nadat het kontakt ingeschakeld is. Dit zou via een aparte schakelaar kunnen, of via een tijd relais.
Connect systeem werk ook standaard met aparte sim kaart voor de mobiel (dus geen bluetooth, al zijn hier wel oplossingen voor)
Bedenk ook dat er al geruime tijd (flink aantal jaren) geen kaart updates meer voor te krijgen zijn.
Ook is het van belang dat mocht je toch een connect willen kopen, je er op moet letten dat ook de security code van de connect bijgeleverd wordt. Ook heb je de bijbehorende inbouw kooi nodig.

Al met al ben je denk ik beter af met een moderne 2-din radio ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA