!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #30 Gepost op: 12 februari 2022, 16:27:27 »
Ziet er goed uit, mooie info.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.687

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #31 Gepost op: 12 februari 2022, 19:06:28 »
Zo dat zijn nog eens interessante getallen.
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2022, 08:23:06 »
Dat is zeker een mooi resultaat! Dit vermogen is precies wat er nog mist in de lineup van Alfa Romeo.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #33 Gepost op: 13 februari 2022, 13:19:24 »
Dat is zeker een mooi resultaat! Dit vermogen is precies wat er nog mist in de lineup van Alfa Romeo.

Inderdaad, sluit moot het gat naar de Q. En een stuk voordeliger, ook in onderhoud.
Alleen niet de 6 cilinder brul.

Wat een vermogen zeg! Gefeliciteerd, moet geweldig rijden.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Fransois1977
86

  • Type Alfa: 159 2.4 JTD Q4 TI Sedan
  • **
    - Junior Alfist
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #34 Gepost op: 13 februari 2022, 17:17:58 »
Wat een prachtig eindresultaat Desmond. Nogmaals dank voor delen.  Bijna 400PK op de achterwielen en dit in combinatie met de ZF8HP50. 500NM+ over een groot bereik en met de juiste omstandigheden onder de 5 sec naar de 100….man man man dat zijn toch cijfers waarvan je denkt: Dit is echt reten snel. En is daar dan alles mee gezegd? Wat mij betreft niet. De Giulia staat al bekend om zijn uitstekende rijgedrag, tel daar deze modificatie bij op en je hebt het beste uit 2 werelden. Bedankt Q maar jou laten we staan haha  ( ondanks de mogelijkheid uitschakeling 3 cilinders)

Of is er dan toch een puntje van aandacht? Wellicht wel.  Zoals je zelf al zei: Q4 zou het nog beter maken. Meer grip en dus nog sneller weg. Maar moet je wel sneller weg willen? De boel krijgt elke keer zo’n klap, ik weet zeker dat ze dat niet fijn vind. Q4 heeft ook meer gewicht en meer onderhoud. ( altijd 4 banden wisselen bijv.) dus ach wat is dan wijsheid? Een andere reden om wellicht ook voor Q4 te kiezen (maar dat weet ik niet zeker) is dat je dan nog meer vermogen kwijt kunt op de aandrijfassen. Het vermogen wordt dan verdeeld over 4 wielen en dat geeft dus meer mogelijkheden. ( dat is bij mijn dieseltje overigens wel zo)
Maar moet je dat wel willen nog meer vermogen? Waar houd het op? Als je het mij zo vragen dan zou ik zeggen hier. Maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Een soort van: leven en laten leven.

Heb je al nagedacht om je bak een keer te spoelen? En geef jij er de voorkeur aan om elke  8K een olie/filter wissel te doen? Wellicht niet onbelangrijk met al dit nieuws? Hoeveel liter kan er eigenlijk in jouw carter?

Desalniettemin Desmond: Echt super fijn dat je dit allemaal hebt willen delen en ik hoop dat je mij/ ons in de toekomst op de hoogte wilt houden hoe het de Giulia verder is vergaan. Want je kan zeggen wat je wilt maar het blijft een uniek verhaal.  Wat een beuker!

Grt Frans
Een ieder van hier een fijne dag gewenst
*

HeMaN
139

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #35 Gepost op: 25 maart 2022, 20:07:38 »

Is er misschien een update over dit project?
Lees op een niet nader te noemen Engelstalig Giulia forum dat er nu een grotere turbo kit incl squadra tuning te krijgen is voor de 2.0T's?

Ben wel benieuwd naar de nieuwe cijfers
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

JS JTD
234

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Guilia 2.0T Tuning
« Reactie #36 Gepost op: 25 maart 2022, 21:51:48 »
Er is inderdaad nieuws te melden, omdat er toch wat twijfels waren over de resultaten van de performance logger, heeft Desmond besloten ook nog een testbankmeting te doen.
Daar is uiteindelijk zo’n 365 pk uitgekomen, dus zeer zeker een mooi resultaat! Omdat de weersomstandigheden ten tijde van de eerste tests een stuk gunstiger waren, is het dus aannemelijk dat de hogere waarden van de datalogger kloppen.. Met een testbankmeting wordt er vrijwel altijd gecorrigeerd naar een standaard volgens SAE, DIN of STD.

En inderdaad zijn we nu in gesprek met een Amerikaanse verkoper die de turbo samen met de tune daar wil gaan aanbieden. Tot nu toe wordt daar vooral met powerboxen gewerkt om een hoger vermogen met andere turbo’s te halen. We weten allemaal wel dat dat niet de meest veilige manier is van tuning. De eerste reacties daar zijn erg positief.
Giulia Super JTD AT8